Lärare har utvecklats till ett akademiskt lågstatusyrke. Idag kan alla bli akademiker, i alla fall lärare.
Visa på X →439
inlägg
@socialdemokrat PS! Vad hände med kvinnofridslagstiftningen? Den är väl fortfarande kvar? Eller vill ni ersätta den med någon mer könsneutral lag? DS!
Visa på X →@socialdemokrat Varför ska begreppen man och kvinna avskaffas? Jag är född kvinna och kommer förbli kvinna så länge jag lever.
Visa på X →@jenniiiiferh Borde ska det naturligtvis stå.
Visa på X →@MHemstrom @solnasonen Borde varit 85-86
Visa på X →@jenniiiiferh Sån chef bode alla ha 🙂
Visa på X →@MHemstrom @solnasonen Inte vi.
Visa på X →En sak får man i alla fall tacka svensk feminism för. Svenska män som grupp har numera ingen manlig självkänsla och identitet kvar.
Visa på X →@FMannerheim Själv lärde jag mig Blekinges alla städer i åk 3 och kommer fortfarande ihåg dem. Det har varit en lätt börda att bära genom hela livet. Inga kännbara trauman. Fick även lära mig dikter utantill inför luciatåget. Överlevde det också.
Visa på X →Resultaten t o m sjönk för nyanlända efter omorganisationen.
Visa på X →@Materye1 Ja, tveklöst.
Visa på X →"Rapporten tittar också närmare på hur 15-åringarnas läsförmåga har påverkats av det stora inflödet av ny teknik i klassrummen. Resultatet är tydligt: Ju mer eleverna använder digital teknik i skolan, desto sämre läsare blir de." https://www.lararen.se/amneslararen-svenska-sprak/pisa-2018/ny-studie-varannan-15-aring-kan-inte-skilja-fakta-fran-asikter?fbclid=IwAR26m590WklIl6eGItMP1VGp4wUYntj4V2rwjFxqFLzJf-38VoZmpnQDfbA
Visa på X →@Qlazza Det är ju gamla klassiker. :-) Nu kan ju inte ens folk skilja mellan de och det. Människor som behärskar idiomatiska uttryck kan snart ställas ut på museum som en sällsynt raritet
Visa på X →@JohanIngero Herre min skapare! Världen har blivit galen.
Visa på X →"Alla elever i grundskolan har enligt den nu gällande läroplanen inte förutsättningar att klara godkända betyg (A–E) i alla ämnen, inte ens om de fått särskilt stöd." https://esvd.svd.se/1001/svenska-dagbladet/407985/2021-05-05/20317495/teoretiska-krav-slar-ut-manga-elever
Visa på X →Alltså, kan verkligen knappt några människor stava och skriva ordentligt längre? Orkar inte se vuxna på höga befattningar och nyblivna akademiker skriva som veritabla krattor. Ni kan väl åtminstone skriva egennamn med stor bokstav? Ok?
Visa på X →Det här med att elever i grundskolan och gymnasieskolan har rätt till studiehandledning på modersmål anser jag faktiskt är komplett vansinne. https://www.skolverket.se/regler-och-ansvar/ansvar-i-skolfragor/ratt-till-modersmalsundervisning
Visa på X →@FMannerheim Ett axplock. Resultat från NP åk 9 svenska som andraspråk 2018. Resultat från delprovet läsa är sorglig läsning. https://siris.skolverket.se/reports/rwservlet?cmdkey=common&geo=1&report=gr_delprov_ak9&p_flik=G&p_verksamhetsar=2018&p_lankod=&p_kommunkod=&p_list_l=X&p_list_k=&p_amne=Svenska+som+andrasprak
Visa på X →@XEdit6666 https://affarsliv.com/nyheter/soderkoping/experten-det-har-borde-jo-anmalas-om5385805.aspx
Visa på X →@KjellWesterholm S har lagt en motion om att protestera mot den personalpolitik de själva varit med om att införa under förra mandatoperioden där medarbetare skräms till tystnad, kallas till HR-kontoret för samtal eller blir utköpta.
Visa på X →"Annelie Sjöberg (SD) har egna erfarenheter och menar att hon lärt sig den hårda vägen då hon försökte föra fram problem på sin arbetsplats. – Jag behandlades som jag var illojal mot verksamheten fast det var tvärtom, berättar hon." https://nt.se/nyheter/artikel/lyz1om7j
Visa på X →Funderar på hur den svenska värdegrundsskolans elever i framtiden kommer stå sig i konkurrensen på den globala arenan mot länder som t ex Kina. Men vi är nog i alla fall världsbäst på extra anpassningar och kollegialt lärande. Och systematiskt kvalitetsarbete.
Visa på X →@jonnasima Men tack för att jag nu förhoppningsvis en gång för alla lär mig skillnad på symbolerna för manligt respektive kvinnligt. Nästa gång jag blir osäker går jag ut och kollar på min bil.
Visa på X →@jonnasima Och några fruntimmer lagom tjocka i sina bästa år med uberkvinnlig självkänsla också, t ex jag. Måste ha en stark Volvo för att dra tunga släp med hästar eller ved.
Visa på X →Hjälp mig att anmäla det här fakekontot i mitt namn. Det här är trakasserier och personförföljelse som jag tyvärr tvingats leva med i flera år. Jag börjar tröttna nu.
Visa på X →