Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Annelie Sjöberg

Sverigedemokraterna

@AesgSjberg (X)

439

inlägg

Lärare har utvecklats till ett akademiskt lågstatusyrke. Idag kan alla bli akademiker, i alla fall lärare.

Visa på X

@socialdemokrat PS! Vad hände med kvinnofridslagstiftningen? Den är väl fortfarande kvar? Eller vill ni ersätta den med någon mer könsneutral lag? DS!

Visa på X

@socialdemokrat Varför ska begreppen man och kvinna avskaffas? Jag är född kvinna och kommer förbli kvinna så länge jag lever.

Visa på X

En sak får man i alla fall tacka svensk feminism för. Svenska män som grupp har numera ingen manlig självkänsla och identitet kvar.

Visa på X

@FMannerheim Själv lärde jag mig Blekinges alla städer i åk 3 och kommer fortfarande ihåg dem. Det har varit en lätt börda att bära genom hela livet. Inga kännbara trauman. Fick även lära mig dikter utantill inför luciatåget. Överlevde det också.

Visa på X

@Qlazza Det är ju gamla klassiker. :-) Nu kan ju inte ens folk skilja mellan de och det. Människor som behärskar idiomatiska uttryck kan snart ställas ut på museum som en sällsynt raritet

Visa på X

Alltså, kan verkligen knappt några människor stava och skriva ordentligt längre? Orkar inte se vuxna på höga befattningar och nyblivna akademiker skriva som veritabla krattor. Ni kan väl åtminstone skriva egennamn med stor bokstav? Ok?

Visa på X

@KjellWesterholm S har lagt en motion om att protestera mot den personalpolitik de själva varit med om att införa under förra mandatoperioden där medarbetare skräms till tystnad, kallas till HR-kontoret för samtal eller blir utköpta.

Visa på X

Funderar på hur den svenska värdegrundsskolans elever i framtiden kommer stå sig i konkurrensen på den globala arenan mot länder som t ex Kina. Men vi är nog i alla fall världsbäst på extra anpassningar och kollegialt lärande. Och systematiskt kvalitetsarbete.

Visa på X

@jonnasima Men tack för att jag nu förhoppningsvis en gång för alla lär mig skillnad på symbolerna för manligt respektive kvinnligt. Nästa gång jag blir osäker går jag ut och kollar på min bil.

Visa på X

@jonnasima Och några fruntimmer lagom tjocka i sina bästa år med uberkvinnlig självkänsla också, t ex jag. Måste ha en stark Volvo för att dra tunga släp med hästar eller ved.

Visa på X

Hjälp mig att anmäla det här fakekontot i mitt namn. Det här är trakasserier och personförföljelse som jag tyvärr tvingats leva med i flera år. Jag börjar tröttna nu.

Visa på X