Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ann-Sofie Alm

Moderaterna

@annsofiealm (X)

418

inlägg

Jag har svårt att se att Europa kommer att gå med på ett fredsavtal grundat på detta.

Visa på X

En explosion i ett maskinrum på en rysk oljetanker. Föreställ er den miljökatastrofen i det känsliga innanhavet som Östersjön är. Om underhållet är så pass dåligt att säkerheten inte kan garanteras bör kanske Östersjön stängas helt för dessa fartyg tills dess att så kan ske.

Visa på X

Med förbättrat säkerhetsläge har UD idag beslutat ändra avrådan för Palestina. Avrådan: alla resor till Jenin, Tulkarm, Tubas, Qalqilia, samt delar Nablus-norr om Nablus stad. Alla resor till Gaza samt från icke-nödvändiga resor till övriga Palestina. Avrådan gäller tills vidare.

Visa på X

@peterwennblad Ibland får man helt enkelt acceptera att information kommer när information kan ges. Jag tror vi kommer hamna i en debatt om svenska mediers brist på etik i sin iver att vara först.

Visa på X

En märkbart rörd statsminister inleder pk om den värsta masskjutningen i Sveriges historia. Varma tack till modiga lärare och elever, räddningspersonal, för livsviktigt arbete av vårdpersonalen och till polisen som skyddat andra med eget liv som insats. -Vi bär er sorg också. 💔

Visa på X

Otäcka bilder från elevers filmer kablas ut från Örebro. Mina varmaste tankar går till offren och deras nära och kära. Ofattbart sorgligt. Jag är ledsen, förtvivlad och samtidigt så arg..

Visa på X

” Russia will not stop on its own. The world must force it to end this brutal and unprovoked aggression. Strengthening our defense is absolutely necessary. -air defense systems, long-range weapons, and sanctions pressure. All of this helps save lives here in Ukraine.”

Visa på X

Idag minns vi Förintelsen. Det får aldrig hända igen. Alla säger det. Ändå hör vi antisemitiska slagord under terrorns flaggor i vårt land. Få säger emot, om ens något. Förutom idag. Idag säger alla- aldrig igen. Imorgon fortsätter de att skydda de som felar. Varför?

Visa på X

Vi har ett särskilt ansvar inom EU att få våra sydvästra vänner i Europa att förstå att på Putins valaffisher stod: ”Rysslands gränser har inget slut”. Ryssland har aldrig fred, de kommer fortsätta.

Visa på X

@sentdefender No, what they are saying is that the agreement worked out by the incumbent administration is not seen as sustainable unless the incoming administration is also behind the agreement.

Visa på X

Mina förtvivlat sorgsna tankar går till de efterlevande i bilattentatet i New Orleans. Det är oacceptabelt att vissa ursäkter till människor tror sig ha rätten att urskiljningslöst mörda andra människor. Det är genom att stå tillsammans mot dessa illviljor som de förlorar.

Visa på X

Jag är helt bestört över det fruktansvärda jag ser hänt i Magdeburg, Tyskland. Mina tankar är hos offren och deras familjer. Om det här är en terroristattack ska de ansvariga hållas skyldiga. Vi måste stå enade i fördömandet och bekämpandet av all slags terrorism.

Visa på X

Väldigt märkligt.. Befolkningen i Gaza lider. Hjälpen genom UNRWA kommer inte fram. Regeringen höjer biståndet, som betalas av svenska skattebetalare. Då anser jag att det är vår plikt att se till att hjälpen kommer fram. Socialdemokraterna har tydligen en annan agenda.

Visa på X