Mycket märklig ordning att låta någon vara kvar i partiet som då de facto inte är partilös men behandla denna som partilös och frånta kontor mm. Hur ska ni ha det V? Är Lorena en företrädare för er eller inte? https://www.dn.se/sverige/delgado-varas-portad-fran-vs-riksdagskansli/
Visa på X →400
inlägg
Tydligt av Jimmie Åkesson. Arbetslösheten är ett invandringsproblem. 3 lösningar: 1. Politik för att göra människor anställningsbara 2. Inte vara möjligt att leva på bidrag år efter år. 3. Återvandring för de som efter lång tid inte kan svenska eller har jobb. #svpol #pldebatt
Visa på X →Sverige ska inte längre vara hela världens socialkontor. #svpol

Ohederligt av C att påstå att Tidöpartierna har begränsat gårdsförsäljningen när SD så tydligt varit emot skarpa begränsningar. Kort inslag från debatten där jag redogjorde för vår inställning till en av begränsningarna. #svpol Hela anförandet här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/battre-forutsattningar-for-besoksnaringen-i-fraga_hc01sou24/?start=5301&end=5835
Visa på X →Det här är så knäppt! EUs klimatpolitik saknar grund i svensk verklighet. Låt folk slänga sina söndriga strumpor i brännbart så återvinns de och blir värme och energi i våra kraftvärmeverk. 🧦🔥

Fattar ni vad sossarna har förstört vårt land och hela vårt välfärdssystem till den milda grad att kriminella nu infiltrerat stora delar av samhället? Hur kan någon rösta på dem? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-rapport-avslojar-kriminella-jobbar-som-personliga-assistenter

@Rasclaat07 Har provat och överlevt samt ätit mig mätt på mindre. Sverige är fantastiskt på att ta hand om ekonomiskt utsatta men såklart gnäller alltid vänstersidan om mer bidrag och mindre eget ansvar.
Visa på X →@ljunice Nja… Underhållet är det dubbla. Och 9000kr för mat som inte gör de mätta?? Hon påstår alltså att de äter knäckebröd och pasta med tomatpuré. Vem har 1000 kr i telefonkostnader? Och vem köper kläder för 2000 kr i månaden när man tjänar så lite?
Visa på X →@humlannitton Ja man vill veta mer. 3 barn ger ju 10 000 kr i bidrag för en ensamstående också och sen bostadsbidrag. Har helt enkelt svårt att se hur de kan behöva äta knäckebröd och pasta med tomatpuré liksom.
Visa på X →@A62283443 3 barn. Räcker bra för att mätta alla och till lördagsgodis men det finns utrymme att lägga mer på mat i den budgeten. Räknade fel på bidragen, de är minst 10 000 kr plus bostadsbidrag.
Visa på X →Jag har dessutom räknat helt fel på bidragen. Bara barnbidraget är på 4480 kr, sen underhåll 5496 kr och bostadsbidrag på det. Totalt minst 10 000 kr. Det ger en inkomst på 26000 kr efter skatt. Klarar man inte äta sig mätt på det är något snett.
Visa på X →@EhsanShams81 Nu var det väl mest mamman som påstod att hon svalt men ändå. Svårt att se att någon arbetande skulle behöva det i dagens Sverige faktiskt.
Visa på X →Barnen får pasta med tomatpuré. Var går pengarna undrar man ju.
Visa på X →Återigen ett skumt reportage om en ensamstående mamma som påstås inte kunna äta sig mätt trots jobb och bidrag. Det går dock inte ihop. 16000+5300 -10000 i hyra -5000 kr i mat ger 6300 kr kvar till försäkring, kläder, dagis, mm. Inte fett men borde räcka! https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/W0AaKj/trebarnsmamman-caroline-38-lever-pa-400-i-manaden
Visa på X →@TessanMa Hej! Varan är felaktig. Du ska reklamera drn och enligt svensk konsumenträtt ska företaget stå för returkostnaden. Är det ett svenskt företag?
Visa på X →Carl Johan Sonesson klargör fakta: https://www.facebook.com/share/1BkXsSDGJh/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →Vänsterns statsministerkandidat Magdalena Andersson (S) ljuger rakt upp och ner i gårdagens Aktuellt. Hur kan någon ha förtroende för henne alls? #svpol #aktuellt
Visa på X →Antisemitism hör inte hemma i Sveriges riksdag eller i Sverige överhuvudtaget. #hejdå https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mats-persson-l-kraver-att-lorena-delgado-varas-v-avgar/
Visa på X →@Budoarstamning Det är olika regler beroende på om polisen/kommunen utfärdar avgiften, eller om det är ett privat bolag. I det sistnämnda fallet ska man inte betala om man bestrider den. Det låter dock orimligt att de tar ut avgiften för att återbetala en p-bot som är felaktig. Kolla med KOV.
Visa på X →”Sverige har i flera decennier haft en av Europas kanske mest generösa invandringspolitiker, ett av mest naiva synsätten på kriminalitet, och en av de lägsta uppklaringen av grova brott. Det ändrar man inte på 3 år, men allt det här ändrar vi på nu.” https://riks.se/nyheter/intervjuer/henrik-vinge-vi-f%C3%B6r%C3%A4ndrar-hela-r%C3%A4ttsv%C3%A4sendet-men-systemet-%C3%A4r-inte-byggt-f%C3%B6r-att-det-ska-g%C3%A5-snabbt
Visa på X →@fonus_1 @FranssonJosef Tror det var mer klösljud faktiskt. Men man kunde ju tro att det skulle gå hem hos en katt ändå. 🤷🏼♀️
Visa på X →Ni som inte handlar på Coop, Willys, ICA, Lidl, Hemköp och City Gross den här veckan, tror ni på riktigt att maten blir billigare att producera av er bojkott eller kan det vara sossarnas drivmedelspriser, elpriser och skenande inflation som gjort maten så dyr?
Visa på X →Så himla bra! Nu när vi vidtagit åtgärder mot gängkriminaliten så äntligen kommer fokus också på våldet i nära relation. Heja Tidö! 👏👏👏 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0BKAK/valdsamma-man-kan-portas-fran-hela-kommuner?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@FranssonJosef På en skola i västra Sveriges låtsas en flicka vara en katt. När en pojke retat henne genom att göra kattljud mot henne skickade rektorn ut ett meddelande till alla föräldrar om att respektera att flickan var en katt. Så på a) svarar jag lastbil.
Visa på X →Sossarna trodde kanske att slutstädningen ingick efter de lämnat Rosenbad i ett riktigt grisigt skick. https://www.expressen.se/ekonomi/s-regeringen-behover-kliva-fram/
Visa på X →