@larsarnehagman @sTen @StenBergheden Ja tack, det blev ju fel😜
Visa på X →128
inlägg
@ErikLakomaa På plats, en fortsatt beredning men det finns gott hopp om gemensamma förbättringar innan det är klart skulle jag nog säga
Visa på X →Justitieutskott som ersättare idag. Måste ju bevaka vapenfrågorna, en fortsatt beredning idag så inga färdiga beslut men visst måste det gå att få till lite bra beslut av det här:) Känns tryggt att ha @Sten på plats för att föra vår talan i ärendet


Jag tror som @JohanForssell
Visa på X →@JonasMannela Jadå
Visa på X →Kommer du med till skjutbanan @amandalind_ ?
Visa på X →@PiaClerte @JonasMannela @mariahindalias @amandalind @amandalind_ Jag kommer. Söndag fm?
Visa på X →Om S inte är med på tåget, ja då får väl vi borgerliga agera gemensamt för att genomföra Försvarsberedningens förslag. Ytterst handlar det om att ta ansvar för svensk försvarsförmåga och säkerhet. Det behövs!
Visa på X →Jag tar frågan vidare till ansvarig minister för idrott




Försvarsberedningens tvååriga arbete bortkastat? Socialdemokraterna är nu med sin brist på ekonomiskt besked svaret skyldiga – vilka övningar ska ställas in, vilken materiel ska inte anskaffas och vilken personal ska inte utbildas?
Visa på X →@JonasMannela @krigsplacerad @MrLindemark I m gruppen i försvarsutskottet är det jag som ansvarar för frågorna. Vi hade debatt i kammaren för några veckor sedan.
Visa på X →Nej till en överimplementering av EUs vapendirektiv https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1161708640675879?s=536208171&v=i&sfns=mo
Visa på X →Besök i riksdagen idag av tarmo kopakka för bra samtal om EUs vapendirektiv. En del saker är ju helt galna och kommer inte leda till någon som helst förbättring för att komma åt de med illegala vapen. Nej, jag kommer inte stå bakom någon överinplementering av vapendirektivet


Mycket bra och givande studiebesök idag på Berga och hemvärnets verksamhet på Amf1. En mycket viktig del av vårt totalförsvar👍🏼 Tack för att jag fick komma och tack för att jag fick pröva att köra stridsbåt 90, hur coolt som helst🛳


Moderaterna har drivit på för att larmcentraler lättare ska kunna lokalisera nödställda https://www.dagenssamhalle.se/debatt/gor-det-lattare-att-hitta-manniskor-i-nod-27164 @alexandraanstr1 #anstrelliriksdagen
Visa på X →Moderaterna i försvarsutskottet är beredda- idag för Sverigemöte i Karlstad. Kom och köp en lott i vår tombola- vinn en moderat ärtsoppaⓂ️💙


@KlingsporC @PiaClerte @nya_moderaterna @Ericson_ubbhult När regeringens proposition kommer så hanteras den i justitiekommitten där både jag och ex @StenBergheden mfl finns med och kommer djupdyka i den
Visa på X →@PiaClerte @KAO_KD @mikaeldamberg Ingen fara, kampen går vidare💪🏼
Visa på X →Jag säger nej till regeringens förslag om implementering av EUs vapen direktiv. Det innebär mer krav och krångel går längre än vad vapendirektivet kräver
Visa på X →Snart debatt i kammaren, nu blir det en ny kustbevakningslag.
Visa på X →Efter 18 idag blir det debatt om försvaret i kammaren- jag frågar försvarsministern om marinens långsiktiga materielbehov och beslut. Häng med och lyssna via riksdagens hemsida
Visa på X →Grattis och bra jobbat! Polisen, försvarsmakten & Missing people får 112priset 2019 för insatserna i sökandet efter Dante i Falkenberg i nov2018

Spännande och givande studiebesök på Marinbasen i Karlskrona #anstrelliriksdagen https://www.instagram.com/p/BtVFUPSBhI6/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=1f4tiyub7c9wk
Visa på X →@sak_chef @FRAdioanstalt Svårt krypto, riktigt irriterande faktiskt
Visa på X →Nej till djurrättsterrorister! #säkpol #anstrelliriksdagen
