Vi som ingick i Miljömålsberedningen från riksdagens samtliga partier var överens om att inte avskaffa transportmålet! Jag är djupt besviken inte bara över klimatministerns utspel som sådant utan också över bristen på respekt för demokratin. Vi -> https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vill-overge-omstritt-klimatmal-och-infora-ett-annat
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Kriminella driver vårdcentraler och lever på våra skattepengar. Läkare och apotekare fuskar till sig miljoner på botox. Privata psykiatriaktörer hotar patienters liv och hälsa. Varför fortsätter regeringen att krama en sjukvårdsmarknad som spårat ur? https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9164324
Visa på X →@AsaWestlund Verkligen! Vi var dessutom överens i Miljömålsberedningen om att inte avskaffa transportmålet. Det är ett svek mot löftena de gav då!
Visa på X →Dessutom - samtliga tre partier i regeringen lovade klara klimatmålen. Det enda parti som inte velat detta är SD. Alltså tydligt att det -återigen - är SD som fått bestämma.
Visa på X →Regeringen borde skämmas. Det här är ett kvitto på deras fiasko till klimatpolitik. De lovade svenska folket att klara klimatmålen, men har tvärtemot fört en politik som kraftigt ökat utsläppen och riskerar svensk fordonsindustris konkurrenskraft. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vill-overge-omstritt-klimatmal-och-infora-ett-annat
Visa på X →De boende ska inte bli sjuka av skabb! Äldreboende som drevs av Attendo reagerade inte på sonens larm om skabb. Två veckor tidigare hade det varit skabbsanering. https://www.mitti.se/nyheter/aldreboende-reagerade-inte-pa-sonens-larm-om-skabb-6.3.347431.34cf73f3a7
Visa på X →Helt oacceptabelt att vi har en regering som sätter vårdbolagens behov framför patienternas. Sjukvårdsministern erkänner alltså helt öppet att vilka köer som ska kortas väljs utifrån vad privata vårdbolag önskar att producera mer av. https://www.svd.se/a/8pQ3AE/sjukvardsministern-agerar-pa-uppdrag-av-vardforetagen-skriver-regionpolitiker?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →SD och regeringen bedriver en ineffektiv och felriktad politik som gör Sverige svagare och fattigare. De bygger stora underskott i offentliga finanser men även tillväxten är för låg och arbetslösheten har ökat till över 500 000 personer.

”Antalet arbetslösa i åldern 15–74 år ökade med 30 000 till 510 000 personer. Därmed har arbetslösheten ökat tre år i rad.”


Vanligt folk drabbas när kriminella dränerar vårdcentraler på pengar. Ett enormt marknadsmisslyckande som måste bekämpas på alla nivåer. Och tilltron till vården tar stryk. Varför agerar inte regeringen trots varningar? https://www.gp.se/krim/misstanken-vardcentraler-i-goteborg-var-tackmantel-for-storskaliga-ekobrott.ce18b99c-26df-41a5-84ba-6eac5696e64f
Visa på X →Helt oacceptabelt att skattepengar går till kriminell verksamhet. Vi måste täppa till läckaget och gå hårdare åt de som fifflar med skattepengar. Vi behöver en regering som klarar av att styra upp avarterna i välfärdssystemet. https://www.gp.se/krim/misstanken-vardcentraler-i-goteborg-var-tackmantel-for-storskaliga-ekobrott.ce18b99c-26df-41a5-84ba-6eac5696e64f
Visa på X →Vårt stöd viker inte!


@liberalerna Vi minns ju alla Johan Pehrsons klassiska ord: ”Man säger en sak före valet. Sedan säger man en sak efter valet.”
Visa på X →@gudmundson_per ”1 500 000 kr, 2020, Universell normkreativ pedagogik” Det var alltså medel som gavs till ett projekt för att utveckla nya pedagogiska verktyg för lärande bland barn med psykiska och fysiska funktionsvariationer. Vad har det med trans att göra? https://www.vinnova.se/p/universell-normkreativ-pedagogik/
Visa på X →Our support for Ukraine must not give an inch! 🇸🇪🇺🇦

🇺🇦🇸🇪

🇺🇦🇸🇪

Tre år med högerregering. Tre år med ökad arbetslöshet. ”Arbetslösheten ökar igen – stiger för tredje året i rad” (via @omni_red) https://omni.se/a/7p6K0o
Visa på X →Bra av region Sthlm att avslöja detta!"Tre läkare och tre apotekare i Stockholmsområdet har häktats på sannolika skäl misstänkta för grovt bedrägeri och försök till grovt bedrägeri. De ska ha lurat till sig tiotals miljoner i skattepengar från Regionen." https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/lakare-och-apotekare-misstanks-lurat-region-stockholm-pa-miljoner
Visa på X →Tre läkare och apotekare misstänkta för botoxbedrägeri i mångmiljonklassen. Bra av Region Stockholm att stoppa utbetalningarna. https://www.sverigesradio.se/artikel/9163538
Visa på X →Fruktansvärt och otroligt sorgligt. Mina tankar går till de drabbade och anhöriga. https://omni.se/a/JOQ1qb
Visa på X →Aktivera elstödet. SD och M sviker när höga elpriser fortsätter plåga svenska familjer. När man i veckan ska betala sina höga räkningar från tidigare månad borde regeringen ge besked om att man slipper stå ensam när nästa räkning ska betalas. https://www.gp.se/c0708f97-2870-53b3-b6e3-395915e12ec1
Visa på X →I M-ledda Burlöv ville politikerna ge sig själva privata sjukvårdsförsäkringar. För att slippa sina egna köer. I Stockholm rensar nu S-styret upp för att de privata sjukvårdsförsäkringar till chefer som inrättades av M ska bort. Det spelar roll vem som styr.


Ytterligare ett tecken på läget i vårt land och hur den här SD+regeringen inte tar ansvar. Antalet fattiga i Sverige har ökat dramatiskt de senaste åren, ojämlikheten ökar och elpriserna är nu rekordhöga. #svpol


Men vi lånar pengar för att sänka skatten för höginkomsttagare istället. I september väljer vi en ny, rimlig, riktning. 🌹 omni.se/antalet-fatt...
Visa på Bluesky →