Idag har jag haft interpellationsdebatt med infrastrukturminister Andreas Carlson (KD) angående Södra stambanan och dubbelspår Alvesta–Växjö. Trafikverkets nya plan innehåller inte längre satsning på Södra stambanan norr om Hässleholm eller dubbelspår mellan Alvesta och Växjö.
Visa på X →169
inlägg
@Ygeman Det går inte att räkna så långt!
Visa på X →På Sveriges nationaldag firar vi allt det som förenar oss. Kärleken till vårt land handlar inte om att blunda för problemen – utan om viljan att göra Sverige starkare och tryggare för alla. Vi önskar er alla en fin nationaldag!


Tänkte idag på morgonen 🙂hmm solen lyser 🌞skönt kanske skulle ta med cykeln till jobbet och sen cykla hem, bra idé 😉💡eller.... 5minuter efter start...hagel i massor 🌨❄sen snö, regn och… https://www.instagram.com/p/B-hZhkpJgiar-o-cDcwt38EBLNDVgdESU6oFCw0/?igshid=155k2q5642kdi
Visa på X →Debatt: Låt det höjda OB-tillägget vara kvar! - Vxonews https://www.vxonews.se/nyheter/debatt-lat-det-hojda-ob-tillagget-vara-kvar/
Visa på X →UPPDATERING OM HÖJNING AV AVGIFT FÖR HÖRAPPARATER ⬇️ Rykande färska nyheter! På sittande arbetsutskott utgick ärendet om att tredubbla avgiften för hörapparater i Region Kronoberg. Det här är andra gången det... https://www.facebook.com/1235654492/posts/10215893819318464/
Visa på X →Barnläkaren: "Katsching i kassan för de privata – resurserna tas från oss" https://www.aftonbladet.se/a/4qKm8E
Visa på X →Gott Nytt År!🥂🍾🎆🎇🤩 https://www.facebook.com/1235654492/posts/10215722342631654/
Visa på X →Peter Wolodarski: Kära Kristersson, känns det verkligen bra med SD? - http://DN.SE https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-kara-kristersson-kanns-det-verkligen-bra-med-sd/
Visa på X →Kultur är jästen i degen – inte grädden på moset - Smålandsposten http://www.smp.se/article/kultur-ar-jasten-i-degen-inte-gradden-pa-moset/
Visa på X →Jag och Henrietta skriver om hur vi tycker de 185 miljonerna som regionen får ska användas! https://gota.media/p0RW
Visa på X →De nya pengarna ska läggas på rätt saker - Smålandsposten http://www.smp.se/article/de-nya-pengarna-ska-laggas-pa-ratt-saker/
Visa på X →Äntligen en utredning som rättar till lite i alla fall, nu ska vi se om visa av förslagen röstas igenom också bara. Digifysiskt vårdval - Tillgänglig primärvård baserad på behov och kontinuitet https://www.regeringen.se/t/254042/sv
Visa på X →100 miljoner per år till kulturskolorna https://www.svt.se/kultur/100-miljoner-per-ar-till-kulturskolorna?fbclid=IwAR2Mdo-Z3hUFuHUWRPB0T4fo7hub5NKcBdTfJGfoN73h-2IFH56au8l8e3Q
Visa på X →🤔Intressant konstaterande när man justerar protokoll är: 1) att C, M, Kd, L och Sd inte är ett dugg intresserade av att kontrollera möjligheten att införa rabatt för de som är över 65 år… https://www.instagram.com/p/B2jS_KjIsHXmCvPLZf4BxB_OsROjEV2-IegrmQ0/?igshid=1h9lud3mlti09
Visa på X →Har varit och gett blod för andra gången, känns bra! I våras lämnade vi Socialdemokrater in en motion om att alla som arbetar i Region Kronoberg ska få lämna blod på arbetstid. Imorgon… https://www.instagram.com/p/B1VqdixIEwTmCJ-ZMt5eUklHKXxPVwbypU4Dzw0/?igshid=dxn0968jne6r
Visa på X →https://www.facebook.com/robert.olesen.35/posts/10214649546212414
Visa på X →Återhämtningstiden kanske inte var helt uppnådd, men nu kör vi igång med lite träning inför #cykelvasan2020 @ Alvesta https://www.instagram.com/p/B1CWUjLJL0_oHSlFzOYpF60klSwyMfcgVvzI1k0/?igshid=ol2oo8221zmq
Visa på X →Nu är det gjort! #cykelvasan2019 #merida #mtb #onetwenty @ Mora, Sweden https://www.instagram.com/p/B08dF7DJJQplfggCEQA--z7dAs5eHT4bKJTdLo0/?igshid=1qqrlrnqyd8mu
Visa på X →Ny servad cykel, ny flaska och nya handskar. Laddar med lite grillat, imorgon är det dax för 4e gången! #cykelvasan2019 #merida #onetwenty #cykla #mtb #mtbmotion #suunto #skistar… https://www.instagram.com/p/B06gH1kpFsAhGshwt5ImiI7wUXji8Zy0ZCAYS00/?igshid=l0pz7xlm4eck
Visa på X →https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10214248432224815&id=1235654492
Visa på X →Hemma igen efter en tripp till Motala och #mtbvättern2019 Skönt att ha det gjort och dessutom klara det uppsatta målet att komma under 2:30!😎🚵🏻♀️ Nu laddar vi för #cykelvasan2019 !!!!🙃 @… https://www.instagram.com/p/BycaLnBIaiSRJffkM4acU66ZDFD8r3MfnG9xY80/?igshid=31v5qx7w5irp
Visa på X →Dax att gå till valurnorna och se till så vi får ett rödare EU!🌹
Visa på X →Henrietta Serrate och jag har skrivit en artikel om hur vi resonerat kring nytt lasarett i Växjö och hur vi vill utveckla den nära vården i hela vårt län. Debatt: (S) har landat i frågan om Växjö lasaretts framtid http://gota.media/6K6S
Visa på X →