Tidöpartierna: Nu får ukrainarna i Sverige bättre villkor https://www.aftonbladet.se/a/GM4RPl
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Göteborg visar sin goda sida 🇺🇦🇸🇪

Idag gör vi det vi kan. Insamling av förnödenheter och pengar till Ukraina på torget i Varberg.

Nu remitteras ett lagförslag för att ge Ukrainare bättre villkor genom att de ska kunna folkbokföras. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/GM4RPl/tidopartierna-nu-far-ukrainarna-i-sverige-battre-villkor
Visa på X →Вийна тривае щодня.Ми будемо стояти з хоробрим українським народом, який так багато постраждав, але все ще міцно тримається! Kriget fortsätter varje dag. Vi kommer att fortsätta stå med det modiga ukrainska folket, som har lidit så mycket, men som fortfarande håller fast!


Äntligen! Liberalerna gör skillnad. För att möta högpresterande elever som behöver utmanas mer i undervisningen vill nu regeringen att det ska bli lättare att få läsa i snabbare takt och på en högre nivå inom ramen för sin vanliga grundskoleutbildning. https://sverigesradio.se/artikel/ministern-hogpresterande-elever-ska-utmanas-mer
Visa på X →Jag var med i P1 Morgon idag och diskuterade frågan om konvertering och uppehållstillstånd. https://sverigesradio.se/artikel/debatt-ska-kyrkor-dopa-asylsokande--2
Visa på X →Att göra det tydligt och synligt hur stor arbetsgivarens totala kostnad är på lönespecen ska nu utredas för Sveriges myndigheter. Hoppas detta blir en förebild för fler att ta efter som inte redan visar detta. Ett initiativ som Liberalerna drivit länge https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/02/utredning-om-hur-socialavgifter-pa-lonespecifikationer-kan-bli-mer-transparenta/
Visa på X →Un Presidente injusto e hiperbólico https://www.lanacion.com.ar/politica/un-presidente-injusto-e-hiperbolico-nid20022024/ a través de @LANACION
Visa på X →Skriver i Expressen att kyrkor inte bör döpa asylsökande. Det är inte rimligt att många hundra personer konverterar i Sverige och åberopar detta som skäl för att få uppehållstillstånd. https://www.expressen.se/debatt/kyrkor-borde-inte--dopa-asylsokande/
Visa på X →Skriver om Arena Academy som Skolinspektionen dragit in tillståndet för. Har irriterat mig tidigare på hur skolan marknadsför sig, t ex att man särskilt framhåller att man har det ”Lyxigaste lunchkortet”, med tillägget ”Ta en hamburgare på Burger King”. https://www.facebook.com/share/p/CeCGot2U27pdT3qb/?mibextid=WC7FNe
Visa på X →Igår vid AF-Borgen i Lund inbjuden av studentföreningen Ateneum. Tack för en mycket bra dialog och en givande kväll!

Detta är en fullständig skandal! "Under förra årets första tio månader gjorde Malmös 195 kommunala förskolor bara en enda anmälan rörande hedersförtryck, rapporterar Sydsvenskan. Orsaken? Personalen är rädd för barnens föräldrar, skriver tidningen." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9z5X1M/forskolor-struntar-i-att-anmala-hedersfortryck
Visa på X →Största paketet till Ukraina hittills. Mkt viktigt och välkommet. Utrustning och vapen för ett värde på 7,1 miljarder. Hittills har Sverige bidragit med vapen och utrustning för 22 miljarder. 🇺🇦🇸🇪
Visa på X →”Eurodebatten måste utgå från möjligheten till politiskt inflytande, tryggheten av att vara innanför snarare än utanför. Ungefär som med Natoanslutningen” Bra sagt av @TobiasWikstrom https://www.di.se/ledare/euron-handlar-om-politiskt-inflytande/
Visa på X →Synd att Svantesson inte ser att det vore bra för Sverige att gå med i Euron. Bra att hon välkomnar Eurodebatten. 💶 https://omni.se/a/0QPbVG
Visa på X →Tydligt att det går att göra skillnad med tydliga viljeriktningar och agerande för att möjliggöra. 👍
Visa på X →Välkommet och viktigt besked för Varberg, Halland och Sverige. Ser fram emot att vi nu får fler reaktorer på Ringhals där kunskap och infrastruktur finns tillsammans med ett brett folkligt stöd. @hallandsnyheter @Hallandsposten https://omni.se/a/abg8j2
Visa på X →Utmärkt. Detta har Liberalerna kämpat för länge. Pälsfarmer har ingen plats i ett modernt samhälle. Alla djur förtjänar att leva under goda betingelser. #pälsindustri #djurskydd @liberalerna


Läser vidare i Sundbärgs bok: Svensken har nog intet emot att Sverige blir äradt och ansedt — blott det kan ske utan att någon enskild svensk blir berömd och ansedd. Och svensken ser nog gärna att Sverige blir rikt — om det blott kunde ske utan att någon enskild svensk blefve rik
Visa på X →Läser Gustav Sundbärgs Det svenska folklynnet (1911): Sverige är ett af de få länder, där det liberala partiet icke varit det fosterländska partiet, såsom annars har varit regel öfverallt i världen... Och detta är förklaringen till att det liberala partiet hos oss varit så svagt.
Visa på X →I dag kl. 18.00. Lokal: Aten i AF-Borgen i Lund.

Dags att Sverige sätter sig vid vuxenbordet som Ingves säger och ansluter oss till Euron och får inflytande över ECB. Vi är inte fristående som en liten öppen ekonomi. Vi behöver följa efter ECB och Fed och nu har vi ingen påverkan. https://www.svd.se/a/pQ33OX/ingves-svenskarna-har-valt-att-gynna-sig-sjalva
Visa på X →Tobias Baudin sätter ribban för begåvning. ”De två olika bollarna bör man kunna hålla isär om man är något så när normalbegåvad.” De gör ju intervjuer så ofta så ibland blir det otydligt fortsätter han. Förstå vad S menar men inte säger = normalbegåvad https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPWg06/baudin-backar-magdalena-andersson-efter-intervjun-om-jonsson
Visa på X →SvD idag om de sjunkande förväntningarnas och bakåtsträvarnas tid:
