"Vänstern är den nya högern – och därför kommer den att förlora... Här befinner sig alltså vänstern nu: systembevarande, mätt och livrädd för att förlora sina privilegier. Inte undra på att den är nervös." https://www.axess.se/kommentar/vanstern-ar-den-nya-hogern-och-darfor-kommer-den-att-forlora/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Vi går före. Frågan är inte om utan när övriga partier ansluter sig till vår linje 💶
Visa på X →Bra att FN:s generalförsamling nu beslutat att 11 juli blir internationell minnesdag för offren i Srebrenica. Ger stöd till offrens anhöriga och kommer ge möjligheter att fler får kunskap om blodbadet i Bosnien-Hercegovina under kriget.
Visa på X →@strandhall Kämpa Annika
Visa på X →Stödet i 🇸🇪 för att införa euron har fördubblats senaste året från 16 till 30 procent (SOM-institutet). Allt fler inom näringslivet kliver fram och säger ja. Ändå är det bara Liberalerna av alla partier som säger Ja till euron. Det är obegripligt, men ett bra skäl att rösta L.
Visa på X →Det här är en suveränt bra och kortfattad text om dilemmat med Rysslands koloniala arv och nutid, av @segerfeldt https://timbro.se/smedjan/ryssland-behover-en-mental-avkolonisering/
Visa på X →Idag träffade jag representerar för @JudiskaUngdom och @aronverstandig för att få en inblick i hur landets studenter och personal med judisk identitet har det i sin vardag. Det är oförsvarbart att de utsätts för både öppet och dolt hat på landets lärosäten!

Oroväckande utveckling. Delar helt synen att universiteten inte ska bedriva utrikespolitik, det gör regeringen. Viktigt att demonstrationerna är fredliga, inte hotfulla. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5E0ABz/uppsala-universitet-laser-dorrarna-efter-protest
Visa på X →När jag var i Ukraina var en av de tydliga signalerna att man behöver långsiktigt stöd för att vinna kriget. Så bra att vi nu kan presentera ett långsiktigt stöd till Ukraina. Vi ska stödja Ukraina i deras kamp för frihet och demokrati tills de vunnit kriget
Visa på X →Långsiktigt stöd till Ukraina på minst 75 miljarder! För att ytterligare förstärka Sveriges stöd till Ukraina och säkerställa en långsiktighet kommer vi nu skapa en treårig ram för det militära stödet till Ukraina på sammanlagt 75 miljarder för 2024-2026, 25 miljarder per år.

”– Jag tycker att det är nonchalant mot svenska folket att ducka i frågan.” Precis som Karin säger. Svenska folket förtjänar att veta vart M och S står i Euro frågan https://www.dn.se/sverige/karin-karlsbro-l-ingen-anledning-att-ha-presstraffar-med-sd/
Visa på X →@Joh17_3 @GulanAvci Hej. L är inte mer höger i den ekonomiska politiken. Vi värnar ett starkt skyddsnät. Vi driver på för högre assistansersättning mm. Samtidigt vill vi att det ska löna sig att arbeta. Finns ingen poäng med skadliga skatter som saktar ner tillväxten
Visa på X →Välkommet klargörande från X/Twitter för en gångs skull.

@JohanssonHeino Verkligen inte. Men den svallvåg av smutskastning som riktas mot oss gör att många blir mer peppade att jobba hårdare. För oss är Europafrågorna viktigare än för många andra.
Visa på X →@CarlJenseg Det är det vi jobbar för 24-7 i regeringen. Återupprätta lag och ordning, få skolan fungera, satsningar på försvaret, rimlig energipolitik, reglerad invandring etc. Det tar tid men det går framåt.
Visa på X →Första mätningen i EU-valrörelsen. Liberalerna ökar. Men vi kan inte slå oss till ro. Stenhårt arbete krävs fram till valdagen. Ett starkare Europa ger ett starkare Sverige.

Finns bara ett alternativ för ett starkare Europa! Imorgon börjar förtidsröstningen.

En ära att få tala tillsammans med Belarus legitima och rättmätige ledare @Tsihanouskaya på Sergels torg i Sthlm idag - för frihet i Belarus och frisläppande av de tusentals politiska fångarna i landet. #belarus




Belarusier protesterar i Sthlm till stöd för politiska fångar i Belarus. Rättmätige presidenten @Tsihanouskaya talar. Enligt officiella uppgifter finns närmare 1400 politiska fångar i Belarus, men antalet är sannolikt avsevärt större eftersom MR-organisationer inte kan verka.


Utan en enande identitet på nationell nivå, utan ett stolt ”vi svenskar” som samlar oss alla, får vi inte ett samhälle av vidsynta kosmopoliter, utan en mångfald sekteristiska identiteter och en splittrande identitetskamp. https://timbro.se/smedjan/en-inkluderande-nationalism-laker-globaliseringens-sar/
Visa på X →Har man ingen egen bra EU politik kan man tydligen ge sig på sina Liberala kollegor. Tack till Karin för tydligheten.
Visa på X →Idag är Solidaritetsdagen för politiska fångar i Belarus. I Stockholm hålls manifestation kl 18.30 på Sergels Torg, då också @Tsihanouskaya talar. Kom dit och visa stöd för demokraterna som plågas i diktator Lukashenkas fängelsehålor.

A Tale of Two Cities...


Grattis Landskrona!!

