@mattiasreporter @veronicaliedber Det är inte kärnkraftverk utan reaktorer
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@veronicaliedber Sex kärnkraftverk. Vilka?
Visa på X →@butiksnytt @BergPer94393 Nope. Vi går till val som eget parti.
Visa på X →@gonietzsche @kenneth5604 Ok opinionssiffror då? S är dubbelt så stora som m. Och Magdalenas förtroendesiffror skyhögt över.
Visa på X →@linnjolei Men snälla. Greta är inte svensk EU-parlamentariker. Hon är överhuvudtaget inte förtroendevald. Visst förstår du skillnaden? Eller? Apropå kammarkollegiet.
Visa på X →@SternStefan Du vet att hon kommer möta och har mött Kristersson i oräkneliga debatter. Resultat s är dubbelt så stora och Anderssons förtroende högt över Kristerssons. SD är den dominerande politiska kraften på högersidan. Kristersson får sin roll på SDs nåder.
Visa på X →@Hirvi_Makkara @moderaterna Lika mycket ljug där.
Visa på X →@BergPer94393 Bara tack vare att Jimmie tillåter det.
Visa på X →@ULindberg Magdalena Andersson har debatterat Kristersson oräkneliga gånger med resultatet att s är dubbelt så stora som m och att Magdalenas förtroende skyhögt överstiger Kristerssons. Verkligheten är den att SD är största parti i deras regeringsalternativ. Kristersson sitter på SDs nåder
Visa på X →@kenneth5604 Det har hon ju gjort och gör kontinuerligt. Resultat är att väljarna har betydligt högre förtroende för henne än för Kristersson.
Visa på X →Magdalena Andersson har som alla vet debatterat Ulf Kristersson oräkneliga gånger. Resultatet av det är att väljarna har väldigt mycket högre förtroende för Andersson än Kristersson. Men nu är det så att SD är den ledande kraften på högersidan. Då är det Jimmie hon ska möta.
Visa på X →Magdalena Andersson är ordförande för Sveriges största parti och statsministerkandidat. Jimmie Åkesson är partiledare för näst största parti och kommer de facto vara tyngst i en ny regering på högersidan. Självklart ska Magdalena debattera Jimmie.
Visa på X →S vill att regeringen agerar för att minska bränslekrisen och bryta oljeberoendet! https://omni.se/s-vill-att-regeringen-agerar-for-att-minska-branslekrisen/a/V6xjGl
Visa på X →Organiserad brottslighet ska inte få fäste i svensk fotboll. Tidö blundar, men S vill agera! Nationell samordnare, bättre polissamverkan och 100 miljoner till fler idrottsledare som kan stoppa nyrekryteringen av barn. ⚽️ https://www.gp.se/sport/s-vill-ha-samordnare-for-supporterkultur.38f6fdf1-2f1e-513f-bf86-9a8da7b4606b
Visa på X →Supporterkulturen är till allra allra största del en styrka – inte ett problem. Nu vill vi samla arbetet nationellt för mer dialog, mindre konflikt och tryggare läktare. ⚽️🇸🇪

@drdanielschatz Du har alltså missat att Socialdemokraterna är Sveriges största och mest populära parti? Hur går det för moderaterna tycker du?
Visa på X →Regeringens politik har alltså medfört att skyddade boenden för kvinnor läggs ner på löpande band. 37 hittills. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/9pB65w/ny-lag-slar-ut-kvinnors-sista-skydd-agera-nu?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Och så undrar folk varför barnafödandet gått ner. ”Notan för ett barn har rusat med 1 miljon på tio år” (via @omni_red) https://omni.se/a/bOk7wA
Visa på X →Då var det väl på tiden!

@CarlOskar Er vice statsminister är dömd för förtal.
Visa på X →@NalinBaksi @ExpressenKultur Så många härskartekniker i den artikeln. Riktigt pinsamt.
Visa på X →@Joddjodd Statens ansvar att parera för kostnadskriser och stå för uppräkning av statsbidragen till kommuner. Regeringen har valt att inte göra det. Det får konsekvenser.
Visa på X →SD-regeringen behöver hosta upp mer pengar om de vill att svenska elever ska kunna äta kött på skollunchen. ”Enligt Emelie Elin på Livsmedelsverket är det som kostar mycket bland annat köp av kött och en besparing är då att servera mer vegetariskt.” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-inflationen-sa-mycket-mindre-laggs-pa-skolmaten
Visa på Bluesky →SD-regeringen behöver hosta upp mer pengar om de vill att svenska elever ska kunna äta kött på skollunchen. ”Enligt Emelie Elin på Livsmedelsverket är det som kostar mycket bland annat köp av kött och en besparing är då att servera mer vegetariskt.” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-inflationen-sa-mycket-mindre-laggs-pa-skolmaten
Visa på X →