Pengarna måste tillbaka till klassrummet! Debatterade koncernskolornas vinster med @SMohamsson i SVT Aktuellt.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Polismyndigheten. ”När oseriösa aktörer arbetar som läkare eller tandläkare, driver vårdverksamheter eller samarbetar med apotek, riskeras både patientsäkerheten och i förlängningen människors liv och hälsa.” https://polisen.se/aktuellt/nyheter/nationell/2026/maj/stora-brottsvinster-lockar-organiserad-brottslighet-till-valfarden/
Visa på X →@NiklasGillstrom Men käre värld det är ni som har genomfört detta
Visa på X →@NiklasGillstrom Det är ni, inte vi som prioriterat detta.
Visa på X →@NiklasGillstrom Det är ert förslag, er politik. Ta ansvar för det nu. Nu fortsätter ni dessutom skuldsätta vanliga svenskar för att ni hoppas att det ska vinna valet åt er.
Visa på X →@NiklasGillstrom Nej ni gör galna saker. Ni styr Sverige. Det är er budget som genomförs
Visa på X →@NiklasGillstrom För att det i ett läge när ni lyckats höja priset på en falukorv med 30% hade varit en väldigt svår diskussion att ta,
Visa på X →@svenskpatriot65 @NiklasGillstrom För att vi inte styr landet. Det gör SD och Ulf är mest upptagen med att förse sig själv och sina släktingar
Visa på X →@NiklasGillstrom Står för det varje dag i veckan, men i o m att du inte verkar ha så bra koll på statsbudget förstår du förmodligen inte vad jag pratar om eller vad man får för ett reformutrymme på 25 mdr.
Visa på X →@NiklasGillstrom Inte Socialdemokraterna. S-kvinnors ordförande tror att 25 mdr skulle kunna använts betydligt bättre till något som inte kommer ätas upp av ICAs nästa prishöjning.
Visa på X →@NiklasGillstrom T ex en fullt finansierad reform för att lägga tandvården på samma nivå som ett läkarbesök
Visa på X →@NiklasGillstrom Det finns ju gränser för idioti, som att lägga 25 mdr för att sänka matmomsen. Om vanliga svenskar hade förstått vilka reformer man hade kunnat finansiera för de pengarna hade ni varit rökta.
Visa på X →@ericsson_roland @Anna_Tenje Har du tittat på opinionsmätningarna?
Visa på X →Alla behöver nu förstå att SD och övriga Tidöpartierna har panik över opinionssiffrorna. Nu skuldsätter de svenska folket ännu mer. Vi kommer få städa upp deras fest. Regeringen förbereder krispaket – skatten på bensin och diesel sänks | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-forbereder-krispaket
Visa på X →Kvinnorna har inte flyttat sig utan svensk höger har fullständigt tappat det. Öppna rasister, fascister, antifeminister och krigshetsare. Saker som aldrig lockat kvinnor. Ska man bygga stabila och fredliga samhällen är kvinnors inflytande helt centralt. Titta på kaoset ni skapat
Visa på X →Paniken är total.
Visa på X →Panik bland Tidöpartierna…
Visa på X →Det kallas desperation.
Visa på X →Helt fascinerande att nu studera regeringspartierna som använder regeringsmakten för att ni hälla pengar över väljarna fem i tolv i förhoppning att ändra opinionen. Mer lån, 17,5 mdr, helt plötsligt vill de göra något åt skolkapitalister och sänker drivmedelspriserna ännu mer🤷♀️
Visa på X →Tack Anna Hedenmo för denna klarsynta krönika. https://www.dn.se/ledare/anna-hedenmo-nar-kvinnan-gav-sig-pa-mitt-barnbarn-var-det-nagot-som-brast/
Visa på X →@adamdanieli @stade_joel Jo, vi har tagit initiativ. Drivit på. Och kommer så att fortsätta. Men det är regeringen som styr landet. Och de har brutit traditionen om överenskommelse kring PS och med öppna ögon skapat denna situation.
Visa på X →@Anna_Tenje Sanningen går inte att förtiga
Visa på X →Jag har följt fallet och träffat Egon med anledning av det han blivit utsatt för. Att utsättas för en våldshandling och sedan mötas av att rättsväsendet lägger ner trots bevis är inte värdigt Sverige. Jag lider med Egon. Såhär ska det inte vara. https://www.dn.se/sverige/egon-har-vantat-i-sex-ar-pa-upprattelse-efter-eldattack-rattegang-stalls-in/
Visa på X →Under Tidöregeringen har Skolkoncernerna gått med 8,5 miljarder i vinst, samtidigt som börskurserna skenat. Det är dags att ta tillbaka pengarna till klassrummet och förbjuda vinsterna. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pvRp6/skolkoncerner-gor-vinst-pa-8-5-miljarder-ygeman-kritisk
Visa på X →@owenil Göteborgare gillar inte SD.
Visa på X →