@bittermicke @perhagwall Tråkigt att du känner så, Micke. Det är bra att vara seriös ibland.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Aktivitet, senaste 7 dagarna
Senaste inlägg
@SimoneSvensson2 Hej hunden! Tråkigt att du känner så. Vi stiftar lagar för Sverige, inte andra länder. Misshandel, våldtäkt och mord är såklart olagligt och förbjudet.
Visa på X →Nästan nio av tio omfattas av kollektivavtal – ”Styrkebesked” https://www.svensktnaringsliv.se/incoming/nastan-nio-av-tio-omfattas-av-kollektivavtal-styrkebesked_1257923.html
Visa på X →Självklart är svenska folket för sänkta kostnader på frihet och mobilitet. https://www.sverigesradio.se/artikel/varannan-svensk-for-sankt-bensinskatt-i-ny-undersokning
Visa på X →Detta är resultatet av den moderatledda regeringens arbete. Tänk på detta i höstens val. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rrd7Ra/efterlyst-gangkriminell-gripen-i-turkiet?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@Darkwand Jag vet väl inte om jag klagar. Bara berättar…
Visa på X →@anki_nilzen Nix. Men vi har en duktig medarbetare som gör bra bilder. Min egen baseras på denna, från en båttur vid vår sommarstuga. Men ville ha lite synliga båtar i bakgrunden med. 😊

@anki_nilzen Ja visst är dom bra?
Visa på X →@anki_nilzen Det är nog en prioritering tänker jag. Men vi moderater vill underlätta för fler att ha råd med bil. Sänkta skatter och lägre drivmedelskostnader är två sätt.
Visa på X →@Tomb128032B Ja. Jag har inte sett till nån i mitt parti i vart fall. Även om media ljuger ihop lite skruvade artiklar ibland.
Visa på X →@Gumo671 Ja fast det var ju total bluff. En oväntad internfaktura mellan Fastighetsverket och Regeringskansliet blir exakt netto noll i statens budget. Och skattebetalarna fick ingen kostnad alls. Och nu har statsministern ändå betalt den och det gör att staten gått med vinst. 🤷♂️
Visa på X →@Gumo671 Fast det var ju inget konstigt alls. Statsministern skänkte ett hönshus och höns till Harpsund. Bekostat helt med egna pengar. Fastighetsverkets trädgårdsskötare på Harpsund satte upp det. Och skickade oväntat en internfaktura som ingen annan kände till. Och som nu är betald. 🤷♂️
Visa på X →@matsp666 Du kanske ska läsa vad jag skriver en gång till. Du verkar uppenbarligen ha svårt att ta till dig vad jag faktiskt menar.
Visa på X →@matsp666 Hur menar du nu? Islam är islam så som det framgår i dess källor. När har jag hävdat motsatsen?
Visa på X →Ett mycket bra och efterlängtat beslut. Även denna gång är det tydligt att den samlade vänstern inte vill Sveriges väl.

@Tomb128032B @anki_nilzen Jo absolut. Och har nu fått sparken. Dock inte dömd så vi får väl avvakta och se.
Visa på X →@KellRagerMar Nämn något som i sak var klandervärt!
Visa på X →No coments.

Miljöpartiet och Vänsterpartiet sticker ut som bäst i klassen när det kommer till politik som ska främja biologisk mångfald och skydda de sista naturskogarna i Sverige. I valkampanjen “Skogsvalet 2026” som drivs av Skydda Skogen och Greenpeace har de frågat partierna om skogspolitiska förslag.
Visa på Bluesky →@fredrikolovsson Jag trodde en gång du var en rätt seriös sosse, inte minst när vi satt i finansutskottet ihop. Men nu? Du vet att S har samma underskott kommande år, och du vet att det beror på att alla åtta partier enats om att lånefinansiera en del av försvarets uppbyggnad. Du vet!
Visa på X →Igår tryckte Tidöpartierna igenom att nya kärnkraftverk ska kunna byggas på skyddade kustområden och att kommuners rätt att säga nej till urangruvor tas bort. Deras vurmande för kärnkraft kostar. Dags att säga nej?

@Sorenjuvas Varför?
Visa på X →@HilleviLarsson ”Personlig vinning”? Utveckla!
Visa på X →Inför G7-mötet i Évian har Macron strukit ordet ”klimatförändringar” i samtliga dokument för att inte störa Trump. Istället ska de prata om tillgången på olja och gas. Samtidigt rapporterar WHO att extremvärmen har dödat 200 000 människor i Europa på fyra år https://www.dn.se/varlden/erik-de-la-reguera-klimatforandringarna-osynliggors-for-att-ga-trump-till-motes/
Visa på Bluesky →Exakt det som man kunde förvänta sig av @dagensnyheter . Följs upp av ledare i @dn_ledare där V ledaren hyllas?
Visa på X →