Skrev en historisk tillbakablick över uteslutningar i V https://www.facebook.com/share/p/1EGLZi1aTF/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
I det läge där det bedöms vara det bästa sättet att ge humanitärt stöd utesluter vi inte att ge vård av barn från Gaza. Det är dock i sammanhanget en bisak - det viktiga stödet kan ges på plats genom vårt bistånd och vår diplomati gentemot Israel.
Visa på X →Pressen på terrorsekten Hamas att släppa gisslan och kapitulera måste upprätthållas. Deras existens omöjliggör en långsiktig och fredlig lösning. Det är viktigt för oss att vi skiljer på Hamas och civila. Vi behöver göra vad vi kan för civila i Gaza.
Visa på X →Det gör skillnad beroende på vem som styr!
Visa på X →En historisk dag. Idag tas ytterligare ett stort liv för att bygga ny kärnkraft på Ringhals. Viktigt för Varberg, Halland och Sverige. Stolt över att tillhöra det parti som allra längst sett behovet. Ja tack till fossilfri planerbar energi. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/besked-vantas-komma-om-ny-karnkraft-idag
Visa på X →Mycket bra regeringsbeslut!
Visa på X →En historisk dag för Sverige och för Varberg. För att klara klimatomställningen behövs fossilfri planerbar el. Näringslivet måste kunna lita på tillgången på el. Följ pressträffen på plats i Bua klockan 14.


ÄNTLIGEN NATO-bas i Sverige! (Även om alla svenska baser såklart också är Nato-baser!) 🙏🌟
Visa på X →@JensOdlander Jag är övertygad om att Owe värnar oss alla. Vad jag inte förstår är hans aversion mot mig. Det enda jag gjort är att kritisera antisemitism och hat i demonstrationer.
Visa på X →@owenil Owe, att jag är emot antisemitism i manifestationer i Sverige betyder alltså INTE att jag är antidemokrat.
Visa på X →@snel_k0t Trollkonto 🇷🇺
Visa på X →@drywallerstein Trollkonto 🇷🇺
Visa på X →@owenil Inte alls. Jag har fördelat min politiska tid i stort sett helt mellan utbildningsutskottet och Ukraina de senaste åren. Det jag har skrivit om Israel/Gaza har tyvärr varit alldeles för lite.
Visa på X →@owenil Det var ju du som började med att tagga in mig i detta.Jag har kritiserat judehat i Sverige och får då dig efter mig. Det är ju minst sagt lite udda.
Visa på X →@stromkvi Jag kritiserar allt hat så klart
Visa på X →@owenil Nej, du kallar mig ”knäpphöger” för att jag kritiserar personer som hyllar Hamas, Hizbollah, dödandet av druser och hyllar Iran i demonstrationer i Sverige. Jag har inte talat om konflikten. Jag beskriver vad som sker här. Vad är ditt problem?
Visa på X →Nu är man tydligen ”knäpphöger”. Jag har alltså inte sagt ett enda ord om Israels krig på två år. Men jag har kritiserat avskyvärt judehat i Sverige. Jag vill inte ta kriget hit. Är det för mycket begärt?
Visa på X →Vänsterpartiets ledning har till slut insett allvaret i att framträdande företrädare i deras riksdagsgrupp bidragit till att spä på antisemitismen, och har därför uteslutit både Lorena Delgado Varas och Daniel Riazat. Men detta är långt ifrån tillräckligt. Om Nooshi Dadgostar vill tas på allvar, krävs att fler medlemmar som piskar upp judehat lämnar. Situationen för judar i Sverige är redan så allvarlig att många överväger att lämna landet för gott. Ska judar kunna leva ett judiskt liv i Sverige måste de kunna göra det utan att samtidigt tvingas frukta för sin egen och sina barns säkerhet.
Visa på X →Bra att Nooshi agerar. Jag tror tyvärr att fler måste uteslutas ur V för att de ska komma till bukt med problemen i sitt parti. Men det här är en bra och välkommen början. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/daniel-riazat-och-lorena-delgado-varas-tvingas-bort-fran-vansterpartiet/
Visa på X →Alla ”investeringar” från Kina är en aggressiv handling från deras sida. En form av hybridkrigsföring i syfte att manipulera demokratiska beslut. @adamcwejman beskrivning av makten och viljan att påverka politiska beslut genom sitt ägande är tydlig.
Visa på X →Att bagatellisera extremism och antisemitism är aldrig harmlöst, det är direkt farligt. @FredrikMalm har helt rätt när han rakryggat kallar det skamligt att förminska dessa hot i en replik på DN-kultur.

Sverige: 8e dyrast att anställa i(och då pratar vi bara skatter och avgifter kopplade till lön!) och 4e minst kvar i plånboken efter skatt. Skattetrycket måste verkligen pressas ner, iaf till OECD-snitt.
Visa på X →@owenil Att höja lönegolvet var rätt och riktigt men att göra det svårt för industrin att få högkvalificerad arbetskraft kommer varken gynna omställningen eller stärka svensk konkurrenskraft ur ett globalt perspektiv.
Visa på X →Till skillnad från Anders Ygeman så förstår @britz_johan att företagen behöver kvalificerad arbetskraft. Ygeman som verkar tröttnat på att vara politiker, kan försätta underhålla på YouTube, så får arbetsmarknadsministern fokusera på att kompetensbristen.
