Nooshi Dadgostar försöker göra avslöjandena om antisemitismen i Vänsterpartiet till en lokal fråga i Agenda. Men antisemitismen och terrorromantiken stannar inte på lokal nivå. I riksdagen sitter tre tidigare vänsterpartister som blivit politiska vildar under det senaste året, Lorena Delgado Varas, Daniel Riazat och Malcolm Momodou Jallow. Ändå fortsätter Dadgostar att skryta om att Vänsterpartiet har antirasism inskrivet i sitt partiprogram. Kontrasten är inte bara pinsam. Den är farlig i det säkerhetsläge vi befinner oss i.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
https://www.expressen.se/nyheter/politik/moderaterna-begar-sarskild-debatt-i-riksdagen/
Visa på X →Bra av Moderaterna att kräva en extrainsatt debatt i riksdagen. Vänsterpartiets ledning kan inte ducka sitt ansvar när företrädare och medlemmar gång på gång bidrar till att normalisera och piska upp judehat. Jag hoppas att debatten hinner hållas innan jag lämnar riksdagen. Det här är en fråga jag brinner för och en debatt jag gärna vill delta i. Om det blir min sista insats som riksdagsledamot innan jag tar över rollen som borgarråd i Stockholm, så känns det som en viktig sådan.
Visa på X →Fint tal av Hans Majestät Konungen om Sverige, våra gemensamma värderingar och solidariteten med Ukraina. Jag är stolt och tacksam över att få kalla detta land mitt hem och leva under den blågula flaggan🇸🇪
Visa på X →Timingen är uppenbarligen inte en slump. Nu ska vilda vänstern plocka upp väljargrupper som V kan tappa efter senaste dagarnas uteslutningar.
Visa på X →Hundratal HUNDRATAL H U N D R A T A L
Visa på X →Det är inte enskilda händelser. Antisemitismen och islamismen graviterar till Vänsterpartiet. Det räcker inte med att stryka och utesluta. De måste stöta bort och sluta attrahera dessa sjuka terrorvurmare. https://www.expressen.se/nyheter/politik/hela-listan-25-v-kandidater-som-firar-terror-och-hyllar-diktaturer/
Visa på X →Som sagt, detta är bara toppen av ett isberg. Finns inget parti som hycklar så mycket när det kommer till antirasism som Vänsterpartiet gör. Deras kamp gäller alla utom Judar, och deras medlemmar för vidare nazisternas arv med sin avhumanisering av judar i Sverige!

Det här är för sjukt. Hur högt upp i Vänsterpartiet går den antisemitiska rötan, ursäktandet och legitimerandet av terrorister??
Visa på X →”Kontorstid” lol
Visa på X →Att Vänsterpartiet stryker 12 kandidater på sina listor löser inte problemet med antisemitism i partiet. Det här är sannolikt bara toppen av ett isberg. Frågan är hur Centern ens kan överväga att samarbeta med ett parti som gång på gång tvingas hantera den här typen av skandaler.
Visa på X →Att ha roligt=missbruk hälsar Tråkborgarrådet Ojanne. Eller så låter vi barer, klubbar och restauranger själva sätta sina öppettider. Och behandlar vuxna som vuxna. https://www.svd.se/a/rrnakl/stockholms-krogar-far-utokat-serveringstillstand-under-fotbolls-vm
Visa på X →I dag tåls videon jag la upp för två veckor sedan att visas upp igen för omvärlden.Det är den här typen av antijudisk dynga som Vänsterpartister anser vara fin värdegrund. Vidrigt!
Visa på X →https://www.expressen.se/nyheter/politik/firade-terrorattacken-nu-kandiderar-de-for-v/
Visa på X →Nu får det vara nog. Vi har redan ett växande judehat i Sverige. Antisemitismen har blivit så normaliserad att få längre reagerar när t.ex. delar av Palestinarörelsen marscherar på våra gator och torg och basunerar ut slagord som ”intifada” och ”one solution”. Kanske inte alla, men tillräckligt många vet vad dessa slagord betyder, både historiskt och politiskt. Det är inga oskyldiga slagord, utan en direkt anspelning på den industriella utrotningen av Europas judar. När sådana budskap tillåts normaliseras handlar det inte längre om legitim kritik mot Israels regering. Det handlar om hat mot judar. Och nu visar ännu en granskning, denna gång av Expressen att personer som firat Hamas terrorattack den 7 oktober kandiderar till olika politiska församlingar för Vänsterpartiet. Jag vill inte höra ett ord från Nooshi Dadgostar om att hon tar avstånd eller fördömer sina medlemmars vedervärdiga uttalanden om judar. Vad hon måste göra är att ta kvasten och städa framför egen dörr och visa att judehat får konsekvenser. Inte minst då hennes parti gör anspråk om att få ansvara för MR och diskrimineringsfrågor om olyckan är framme och de får sitta i Magdalena Anderssons regering. Jag kommer aldrig acceptera att Stockholm tvingas vänja sig vid att judehat ekar genom Stockholms innerstad när jag blir borgarråd. Antisemitismen måste bekämpas kompromisslöst, oavsett om den kommer från högerextremister, islamister eller den yttersta vänstern som jag räknar in Vänsterpartiet i.
Visa på X →@solnasonen @BarrioElfva Påminner om vår ”Var inte (s)tygg börja bygg” från 2010!




@Inte_Resting Tack för fina ord 🙏🏼
Visa på X →Idag på Veterandagen hedrar vi alla dem som tjänstgjort för fred, frihet och säkerhet runt om i världen. Era insatser har gjort skillnad för människor långt bortom Sveriges gränser och påminner oss om att fred och frihet aldrig kan tas för givna. Tack för ert ansvar, ert mod och era uppoffringar. Sverige är stolt över er 🇸🇪

@aholmqvist @KarlssonMax Nämner Handelskammaren i min delning av nyheten här, och tror jag beskrev processen med programmet för Max. Och till andra journalister. Gediget arbete över ett års tid med samtal, studiebesök, inspel med mera 🍻


Vi är ju helt öppna med att förslaget om krogmeter kommer från Stockholms handelskammare! Skillnaden mot Stockholmsmetern är att vi vill göra det nationellt, dvs flytta bort beslutet från kommunpolitikerna. @KarlssonMax @aholmqvist https://podcasts.apple.com/se/podcast/politikrummet/id1502112491?i=1000769998210
Visa på X →Högern måste bli bättre på fest https://www.expressen.se/nyheter/sverige/brak-pa-vansterfest-magnus-24-blev-biten/
Visa på X →@PatrikGabriels1 @JMalmqvist Barnets bästa är mobilförbud, tydliga skolregler och studiero. Om någons skolpolitik bryter mot barnkonventionen så är det vänstersidans flum.
Visa på X →(S)tockholm fortsätter obstruera emot liberaliseringen av utelivet. Det skadar stadens attraktivitet, kringskär medborgarnas frihet och hämmar näringslivet. Det är inte rimligt att handläggningstiden för serveringstillstånd utan matkrav ska vara 4 månader. https://tillstand.stockholm/aktuellt/nyheter/2026/05/beslut-om-nya-regler-for-serveringstillstand/
Visa på X →@viktorbk Det löste vi redan igår!
Visa på X →@centerstudenter Bra förslag! Jag tror, men har inte kollat noga, att vissa småproducenter av punsch kan omfattas av den skattereduktion vi idag röstade igenom! Dock borde borde fler omfattas och volymgränserna vara mer lika i förhållande till olika dryckeskategorier. Skål!

