@moderaterna Ni hittade en undersökning där ni ligger bra till! Då fick ni gräva djupt. 34 fotbollsspelare är underlaget. Man får vara glad för det lilla!
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@viktorbk @RMortvik Ironin är att regeringen faktiskt på riktigt dragit in allt bistånd till Burkina Faso. Utan nån korruptionsskandal.
Visa på X →SD-regeringen har bartömning och lånar 200 000 kr i minuten Skatterabatter för de rikaste syns nu tydligt i boksluten Vi ser kass tillväxt och massarbetslöshet 94 dagar till valet och en ny riktning behövs nu alla vet Vi knackar dörr för en ny regering med socialdemokrater En starkare ekonomi för Sverige får aldrig bli teater
Visa på X →https://www.etc.se/kultur-noje/valet-i-hoest-aer-ett-oeverlevnadsval-foer-folkbildningen
Visa på X →Det är i vardagskulturen som människor möts, skapar, gör sin röst hörd, svetsas samman. Just det har regeringen skurit ner på. Jag vill ta svensk kultur på allvar. Att folk ska kunna vara med där man bor, och vi stärker gemensamma institutioner som håller ihop och speglar landet.




@Icemanofsweden Det där är klassförakt. Ja, sjukfrånvaron ökade när karensen slopades på 80-talet, men Norge har inte återinfört karens. Frågan är varför undersköterskor, busschaufförer, poliser och lagerarbetare ska straffas mer än de som kan jobba hemifrån?
Visa på X →Var inte finansministerns tydliga besked här tidigare i vår att svensk ekonomi var Trump-säkrad? https://www.dn.se/sverige/svantesson-trump-har-kostat-sverige-160-miljarder/
Visa på X →@sdriks. Samma rasistiska parti med rötter i svensk vitmakt och nynazism. Nu vill de att vi som enda land i omvärlden ska förbjuda slöja på offentlig plats. De har ingen bortre gräns.

100 000 fler arbetslösa på fyra år. Nu vill de försämra din a-kassa och inkomstförsäkring ytterligare. Och därmed pressa ner lönerna. Rösta bort dem den 13:e september 🌹


Arbetslösheten har bitit sig fast. Runt 500 000 människor är arbetslösa, drygt 100 000 fler än när Tidö tog över. Ändå är arbetsmarknadsutbildningarna alldeles för få. Sverige behöver en regering som tar jobben på allvar.


@Ulciscory @AnnaCarenS Nej det var Bildt.
Visa på X →@oisincantwell Fokus på rätt sak 😎
Visa på X →Vill du att riskkapitalister ska kunna berika sig själva på de skattemedel som ska gå till våra barn och den svenska skolan? I så fall rösta blå/gult.
Visa på X →@jonsson_henrik @socialdemokrat Henrik, enklast är väl att du är transparent i frågan och står upp för det tänker jag.
Visa på X →Vinst för vårt land.
Visa på X →@ULindberg @Bjornhassel Det handlar ju om klyftor och fördelning.
Visa på X →Tror Kristersson på riktigt att människor inte lyssnar till vad han säger. Vi minns när han i tv4 lovade att ingen i sjukvården skulle sägas upp. Även det sa han att han inte sagt. Han är statsminister, ta nu ansvar för vad du säger.
Visa på X →Fullträff av Peter Hultqvist: ”Högavlönade personer inom politik, stat och näringsliv har volontärarbetat på statsministerns och hans hustrus delägda herrgård Fållökna, som om de ingick i någon sorts kubansk arbetsbrigad.” https://www.sydostran.se/ledare/nog-lyser-overklassens-arrogans-igenom/
Visa på X →Ulf har tappat kontrollen över sitt regeringsunderlag. Saknar stöd för sitt, hårt kritiserade, prestigeprojekt att sätta 13-åringar i fängelse. Han verkar inte ha ordning på mycket.
Visa på X →Rekord i konkurser, vårdköer och 100 tusen fler arbetslösa, det är SD-regeringens resultat. Dags för en ny ekonomisk politik och en ny regering!
Visa på X →SD- Regeringen tvingas till reträtt i prestigefrågan om fängelse för 13-åringar. Hur var det nu med Kristerssons stabila majoritet?
Visa på Bluesky →SD- Regeringen tvingas till reträtt i prestigefrågan om fängelse för 13-åringar. Hur var det nu med Kristerssons stabila majoritet?
Visa på X →Korruption. Jag tror ingen av oss som nära har följt SD är förvånade. Detta måste såklart få konsekvenser.

De har verkligen bitit sig själva i svansen utöver att Kristersson uppenbarligen fullständigt har tappat kontrollen över sitt regeringsunderlag.
Visa på X →Regeringens har alltså inte lyckats säkerställa tillräckligt stöd ens i sina egna led för sin stora straffrättsliga prestigereform, att sätta 13-åringar i fängelse. Det visar på en oerhörd svaghet. Dock är @Skvinnor väldigt nöjda med beskedet. Barn ska inte sitta i fängelse.
Visa på X →