Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 500inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Om man är seriös med att stå på Ukrainas sida så vill man också tillintetgöra den islamistiska terrorregimen i Iran.

Visa på X

Iran och Kina möjliggör Rysslands krig mot Ukraina. De gör detta i syfte att förgöra vårt demokratiska system. Dessutom bedriver Irans islamistiska regim terrorkrig mot oss genom kriminella. Vi demokratier har rätt att försvara oss och en skyldighet gentemot vårt folk att agera.

Visa på X

Problemet med att ”förhandla” med Iran är att alla resultat som inte innebär den islamistiska regimens totala och villkorslösa kapitulation innebär ett oacceptabelt misslyckande. Förhandling=förhalning. Ayatollan är ett monstrer och har ingen plats i ett fritt Iran.

Visa på X

Enligt uppgift har Gholam-Hossein Mohseni-Ejei, chef för den islamistiska regimens rättsväsende och ansvarig för att ha dömt modiga demonstranter i Iran till döden slagits ut. Måtte 47 år av terror, förtryck och sharialagar som iranier, kurder och andra folkgrupper levt med snart vara över. Det gäller också folket i Israel. Om islamisterna i Teheran faller, ökar det judiska folkets trygghet, eftersom att mullornas proxygrupper, Hizbollah, Hamas, Huthirörelsen och olika shiitiska miliser i Irak och Syrien också försvagas radikalt.

Visa på X

IRGC är en terrorgrupp som begår massmord mot det iranska folket. Ayatollan, mullorna och andra ledare är terrorledare. Omvärlden har ett uppenbart moraliskt ansvar att intervenera. Hoppas regimen krossas fort och det iranska folket får sin frihet.

Visa på X

Att bomba islamister är feministisk utrikespolitik på riktigt. Hoppas ayatollan tillintetgörs fort och att det iranska folket får sin frihet.

Visa på X

Fyra år har gått sedan Ryssland inledde sin fullskaliga invasion av Ukraina. Jag är stolt över att Sverige från första dagen har stått sida vid sida med det ukrainska folket. Som än idag inte bara kämpar för sin egen överlevnad utan också för Europas säkerhet. Men vi behöver göra mer. Samtidigt är det en skam att länder som Ungern och Slovakien har stoppat det 20:e sanktionspaketet mot Ryssland, och att Ungern dessutom hotar att blockera EU:s nödlån till Ukraina, trots att Ukraina också försvarar deras säkerhet. Men det är viktigt att slå fast att länder som står upp för Ukrainas frihet och Europas säkerhet är betydligt fler än de som väljer att gå Putins ärenden. Ukrainas sak är vår gemensamma sak, och stödet för Ukraina är starkare än motståndet 🇺🇦🇪🇺🇸🇪🕸️

Visa på X

Leif G.W. Perssons uttalanden är helt oacceptabelt, som riskerar att legitimera hot, trakasserier och förföljelse av förtroendevalda. När inflytelserika röster som G.W. uttrycker sig på detta sätt undergrävs respekten för det demokratiska samtalet och gränserna för vad som anses acceptabelt förskjuts. Det är ett agerande som i förlängningen hotar själva demokratins fundament och bidrar till att människor avstår från att engagera sig politiskt av rädsla för konsekvenserna. Och i den här debatten har G.W totalt tappat kompassen.

Visa på X

Thank you for a very good and rewarding meeting @RepSarahElfreth I look forward to continued strong relations between our cuntries, as allies and bilaterally 🇸🇪🇺🇸

Visa på X

Financial Times kan nu avslöja ett stort nätverk av skuggbolag som smugglat rysk olja för minst 90 miljarder dollar och därmed fortsatt finansiera Kremls krig mot Ukraina. Hela nätverket måste omedelbart upp på EU:s sanktionslistor. Aktörer som kringgår sanktionerna ska mötas av tydliga konsekvenser. Vi är inne på krigets femte år – ändå fortsätter ryska inkomster att flöda. Europas svar måste vara stenhårt. Finansieringen till Kreml måste strypas.

Visa på X

Efter större delen av livet i föreningsliv, basal föreningssed: När man sitter på en maktposition bör man odla och investera mycket i sina potentiella efterträdare. När man lämnat/lämnar sin maktposition bör man hålla sig för god för att lägga sig i efterträdares arbete. Bokmärk.

Visa på X

Det är naturligtvis helt rätt att Sverige bör ha en nationell terrorlista. Det har vi drivit ett bra tag. Muslimska brödraskapet, Hizb ut tahrir och NMR är organisationer som självklart ska upp där och på EUs. De och andra extremister bör bekämpas med våldsmonopolets fulla kraft.

Visa på X

Att Morgan uppenbarligen ignorerar Hamas och annan islamistisk terrorism är häpnadsväckande, populistiskt och farligt. Islamism hotar vår civilisation. Hamas är jordens avskum.

Visa på X

Stödjer statsministerns förslag till 💯+ 💯 procent!! (Obs! Detta är min privata åsikt)

Visa på X

Kina kidnappar européer i syfte att styra vårt politiska beslutsfattande och våra fria rättssystem. Tyvärr innebär Kinas agerande i förlängningen att alla privatpersoners resor till Kina innebär en risk för Sveriges nationella säkerhet.

Visa på X

1. Jesus vad dåligt. 2. Mitt barn ser på Pippi, Dunderklumpen, Emil, Tårtan, Pelle Svanslös julkalendern osv och är jättenöjd. Tricket? MAX en timma tv på helgdagar, vardagar noll timmar. 3. Introducera inte skit, vuxna bestämmer. 4. Det behövs åldersgräns på sociala medier.

Visa på X

@solnasonen Vi älskar företagsamma människor oavsett organisationsform! Just Cecilia valde väl iofs bort sin socialliberala kamp för att ägna sig åt storbolagsstyrelser om jag inte missminner mig?

Visa på X

Det finns alltså inte ens några grannar i huset där baren ligger. Klart de ska få ha högljudda rocktrubadurer.🤘

Visa på X

@JoarForssell Det får man faktiskt tåla. Precis som man får tåla att det luktar koskit eller skallrar i rutorna när det övas och testas på skjutfälten i närheten av där jag bor.

Visa på X