@PolisOrten Mycket relevant fråga. Socialdemokraterna pratar både om ”punktmarkering” och ”maffialag”, men dessa förslag har inte konkretiserats. Journalister borde följa upp detta.
Visa på X →Sök
Välkommen till Högdalen på arbetarrörelsens internationella högtidsdag! 🌹 Här är några stolpar till mitt tal: ▪︎ Investera i ett starkare samhälle ▪︎ Arbete åt alla ▪︎ Välfärd för alla ▪︎ Skatt efter bärkraft ▪︎ Statlig investeringsbank Välkommen också att bli medlem i Socialdemokraterna! 🌹

Välkommen till Högdalen på arbetarrörelsens internationella högtidsdag! 🌹 Här är några stolpar till mitt tal: ▪︎ Investera i ett starkare samhälle ▪︎ Arbete åt alla ▪︎ Välfärd för alla ▪︎ Skatt efter bärkraft ▪︎ Statlig investeringsbank Välkommen också att bli medlem i Socialdemokraterna! Det blir du lätt via länk i min bio. 🌹

Man kan alltid lita på att Socialdemokraterna når ny lägsta nivå i sin kommunikation. Nu fabriceras de dialoger mellan Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson och publicerar på sitt officiella konto. Om vi gjort det hade det enligt dem utgjort ett hot mot demokratin.

ISK – likt ABBA och IKEA – är en svensk exportprodukt. ISK har bidragit till vår närmast unika privatsparandekultur, starka kapitalmarknad och mer pengar i plånboken. 🆘 Nu ska Socialdemokraterna straffa att strävsamma människor sätter av pengar till sparande med höjd skatt.
Visa på X →En historia om två bilder. Den första bilden är från förra veckan. Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson talar framför den iranska islamist-diktaturens flagga. Ingen i hennes rödgröna regeringsunderlag har anklagat henne för att vara antisemit, antidemokrat eller terror-sympatisör med anledning av detta. Den andra bilden är från 1996. Tidigare SD-politikern Tina Hallgren Bengtsson håller efter att hon bestämt sig för att lämna SD för nazistpartiet Nationalsocialistisk Front, ett tal framför Nazi-Tysklands flagga. 30 år senare använder svensk vänster fortfarande bilden som ett argument för att SD är extremister och odemokratiska. Så ser det ut när man styrs av klanmentalitet snarare än konsekvent moral. Olika måttstockar används för vi och dom. Den egna sidan har per automatik rätt, och motståndarsidan per automatik fel, alldeles oavsett omständigheter.


Först började man se Islamiska republikens flagga bland extremvänstern och Palestinavänstern. Det i sig var märkligt. Det är ju märkligt att Feministiskt initiativ i Malmö lägger ut bilder med Islamiska republikens flagga. Kvinnor behandlas ju som andraklassens medborgare i Iran. Men att etablerade socialdemokrater nu viftar med Islamiska republikens flagga bakom Magdalena Andersson säger rätt mycket om Socialdemokraterna och var de står. Den flaggan symboliserar förtrycket i Iran. Det är teokratins flagga. Den symboliserar det religiösa förtrycket. Det uppstår några frågor: Den här Ardalan Shekarabi, som nu påstår att han är emot regimen i Iran, har han kritiserat detta på något sätt? Har han åtminstone sagt att detta inte är den flagga som det iranska folket ställer sig bakom? Vet han ens att iranier i allmänhet avskyr den flaggan? Om han nu är emot regimen, varför uttalar han sig inte? Väntar han på ett regeringsskifte så att han återigen kan träffa regimens representanter? Det är nu du ska tala, Ardalan. När din partiledare står framför regimens flagga. Det är nu du ska öppna munnen och säga några ord. Det var den första frågan. Den andra frågan riktas mot Magdalena Andersson. Nu när detta har hänt, ska hon göra ett uttalande och säga att det blev fel och att hon tar avstånd från den flaggan? Och om hon inte gör det, vad innebär det? Att det är helt okej att socialdemokrater och vänstern viftar med den flaggan? Egentligen vet jag var dessa människor står. Jag har aldrig köpt deras struntprat. Ardalan Shekarabi var inbjuden när kronprinsen Reza Pahlavi besökte riksdagen. Han kom inte. Det var inte bara han. Hela den socialdemokratiska riksdagsgruppen valde att inte närvara. Det är 106 socialdemokratiska riksdagsledamöter vi talar om. Ingen av dem var intresserad av att höra kronprinsen Reza Pahlavis tal. Men Ardalan Shekarabi har träffat den iranska regimens representanter. Bilderna på honom, där han skrattar tillsammans med Irans dåvarande utrikesminister Javad Zarif, är numera välkända. Men han vill inte träffa oppositionens representant. Nej, det går inte. Vad ska jag tro om det? Är det verkligen så svårt att förstå var dessa människor står och hur de kommer att förhålla sig till regimen i Iran den dag de får inflytande? Om du inte ser det, då vill du inte se det.

Detta väcker ju frågor som Socialdemokraterna rimligen själva borde vilja ha svar på. Vilka fler möten deltar man på där stöd för diktaturer så öppet visas? Eller om detta nu råkade vara en olycklig slump, varför tar man inte avstånd?
Visa på X →Det spelar roll vem som styr. Låt oss slippa se Socialdemokraterna styra svensk ekonomi igen. 9,7% VS 1,6% inflation.


"Sverige ska vara ett land med full sysselsättning och hållbart välstånd. Ett land som präglas av ekonomisk säkerhet och social trygghet. Ett land där ingen som kan arbeta är arbetslös annat än i korta perioder mellan jobb eller annan sysselsättning." Välkommen att bli medlem i Socialdemokraterna!🌹

"Sverige ska vara ett land med full sysselsättning och hållbart välstånd. Ett land som präglas av ekonomisk säkerhet och social trygghet. Ett land där ingen som kan arbeta är arbetslös annat än i korta perioder mellan jobb eller annan sysselsättning. Ett land där alla kan leva på sin lön, har råd med en bra bostad och kan ta ansvar för sin familj. Där vardagen fungerar och vi känner framtidstro. Ett land där alla kan växa och leva ett gott liv." Välkommen att bli medlem i Socialdemokraterna! 🌹

Jag förmodar att Socialdemokraterna i Sverige och vänstern fortsätter att, liksom jag, välkomna att Tisza vann det ungerska valet i söndags.
Visa på X →Arbetslösheten bland unga är för hög. Därför sänker vi arbetsgivaravgiften för unga, minskar regelkrånglet för många första arbetsgivare för unga och har nyligen presenterat en storsatsning på jobb för unga. Socialdemokraterna gör som på rättsområdet, kopierar vår politik.
Visa på X →2021, under Socialdemokraternas tid vid makten, fick en dömd våldtäktsman 840 000 kr i skadestånd för att han suttit inlåst för länge samtidigt som brottsoffret knappt fick en krona. Man kunde inte ens utmäta gärningsmannens pengar han fått av staten för att ge offret sitt skadestånd. Det gör vi upp med nu. Från och med den 1 september i år kommer sådana dömda våldtäktsmän som han inte få höga skadestånd av staten och man kommer alltid kunna utmäta gärningsmannens pengar för att betala brottsoffrets skadestånd. Oavsett var pengarna kommer ifrån. Brottsoffer kommer inte heller längre behöva försöka driva in pengarna själva innan de kan få sin brottsskadeersättning. Nu betalar staten ut pengarna och driver in dem från gärningsmannen. Vi gör det lättare för brottsoffren helt enkelt. Lagändringarna ligger just nu på riksdagens bord för behandling. Det är viktiga lagändringar för att ge brottsoffer den upprättelse de har rätt till.

Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: BLÅGUL ENTRECOTE ELLER RÖDGRÖN SÖRJA? 13 april så presenterade finansministern regeringens och sverigedemokraternas vårbudget. Den innehåller satsningar för att hålla nere el- och bränslepriser, åtgärder mot ofrivillig barnlöshet och bidrag för bygdegårdar och apotek på landsbygden bland annat. Trots lågkonjunktur lyckas Tidö göra viktiga satsningar och prioriteringar för en långsiktig god ekonomisk utveckling. När vi tog över efter Socialdemokraterna var inflationen över 10 % och tillväxten en av de sämsta i EU. Tack vare Tidö är inflationen nu under 2 % och vår tillväxt matchar övriga Europa. Detta samtidigt som vi gjort det billigare att handla mat och tanka bilen, samt sett till att alla som arbetar eller har pension får behålla mer av sina pengar varje månad. Och samtidigt som Sverige fortfarande får toppbetyg i den globala kreditvärdigheten. Detta bådar gott för fortsatt tillväxt och lägre arbetslöshet i en nära framtid. Antagligen hade vi redan varit där om det inte varit för Trumps tullkrig och det pågående Iran-kriget och blockaden av Hormuz. Tidö-partierna har en gemensam plan och en gemensam vision hur vi ska tackla Sveriges utmaningar och bygga Sverige starkare och rikare. Detta ska ställas i kontrast till den rödgröna oppositionen som absolut inte har någon gemensam plan, utan vill drastiskt olika saker med Sveriges finanser. Exakt hur deras gemensamma budget skulle tänkas se ut vet vi inte, men vi kan få en fingervisning av hur det såg ut under Januariavtalet 2020-2021. S/MP-regeringen behövde stöd från C och L för att kunna sitta kvar vid makten och lovade stora satsningar på deras hjärtefrågor i utbyte mot röster, satsningar som finansierades med stora lån. Att ta lån för att finansiera satsningar behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, det kan vara rättfärdigat för att satsa sig ur en lågkonjunktur. Men här handlade det alltså om att köpa sig stöd och låta fyra olika partier få igenom sina respektive vallöften utan att det fanns någon faktiskt plan, mer än att till varje pris säkra regeringsmakten. Skillnaden mellan å ena sidan Tidö och å andra sidan vad vi såg innan, och kan väntas få se igen om S ska bilda regering kan illustreras genom att jämföra två måltider. Tidös budget är en saftig bit entrecote, med klyftpotatis och rödvinssås. Det finns en plan bakom rätten, alla smaker passar bra ihop, och blir en utsökt helhet. En framtida rödgrön budget riskerar å andra sidan att bli en sörjig gryta där fyra olika kockar ska ha i just sina ingredienser, utan hänsyn till varandra. Där blodkorv och inlagd sill blandas ner med geléhallon och vispad grädde. Vill du att du och din familj ska äta blågul entrecote eller rödgrön sörja efter valet? Erik Hellsborn (SD) Riksdagsledamot


Socialdemokraterna är medlöpare.
Visa på X →Socialdemokraternas hammare är statsstöd varför alla utmaningar ser ut som spikar.
Visa på X →Roande att Socialdemokraterna inte kan ljuga obehindrat på X.

Jobb, bostäder och välstånd, välfärd efter behov, skatt efter bärkraft, trygghet i ett starkare samhälle, fossiloberoende i den geopolitiska turbulensen. En helt annan riktning än den som stakades ut på Tidö slott. Välkommen att rösta på, bli medlem i och att utveckla Socialdemokraterna! 🌹

Jobb, bostäder och välstånd, välfärd efter behov, skatt efter bärkraft, trygghet i ett starkare samhälle, fossiloberoende i den geopolitiska turbulensen. Demokrati. Frihet. Jämlikhet. Solidaritet. Det är vad jag knackar dörr för idag och många andra dagar fram till september. Sverige bara måste gå i en ny riktning. En helt annan riktning än den som stakades ut på Tidö slott. Välkommen att rösta på, bli medlem i och vara med att utveckla Socialdemokraterna! 🌹

Imam Ali moskén i Järfälla har fått mångmiljonbelopp i svenska skattemedel via paraplyorganisationen Islamiska Shiasamfunden i Sverige (ISS). Sedan 2006: ca 28,5 miljoner kronor till ISS – en stor del har gått direkt till moskén i Järfälla. Socialdemokraterna tyckte det var rimligt, men SD satte stopp & tvingade fram skärpta demokrativillkor. Nu får de sedan 2025 inte en krona mer. Vill inte veta vad som sker om S vinner valet.
Visa på X →Regeringen har länge gjort allt de kan för att blanda bort korten för att slippa stå för sitt enorma misslyckande i klimatfrågan. Men att medvetet påstå helt falska saker är grövre än tidigare. Därför KU-anmäler vi nu statsministern med flera. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraterna-ku-anmaler-ulf-kristersson
Visa på Bluesky →Regeringen har länge gjort allt de kan för att blanda bort korten för att slippa stå för sitt enorma misslyckande i klimatfrågan. Men att medvetet påstå helt falska saker är grövre än tidigare. Därför KU-anmäler vi nu statsministern med flera. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraterna-ku-anmaler-ulf-kristersson
Visa på X →Ögonblicket när Socialdemokraterna förlorade valet. Inga lotterier eller fakekonton som de försöker lura väljarna med slår verkligheten.
Visa på X →Debatt från början av mars om Islamic Relief. Återigen avslöjades det att de rödgröna partierna stödjer islamistiska organisationer som Islamic Relief och hånar experter som Magnus Ranstorp. Om Socialdemokraterna vinner valet kommer svenskt bistånd återigen att betalas ut till islamister. Detta är ingen anklagelse. Socialdemokraternas biståndspolitiska talesperson uttrycker i debatten sitt helhjärtade stöd för Islamic Relief, en antisemitisk och islamistisk organisation. Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/stodet-till-islamic-relief_hd10360/
Visa på X →