Dousa framförde tobakslobbyns felaktiga argument som fakta. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9209073
Visa på X →Sök
Noterar Expressens artikel om L-ledamöter som inte deltog i voteringen förra onsdagen. För att stoppa spekulationer, så berodde min frånvaro på möte som krockade och inget annat. Jag står bakom regeringens proposition och hade röstat ja om jag varit på plats. Jag är ingen solospelare. Slut på meddelandet.
Visa på X →De sjukaste patienterna får vänta längst på operation i moderatstyrda #regionskåne https://www.sverigesradio.se/artikel/9208107
Visa på X →Socialdemokraterna säger en sak på hemmaplan och något helt annat i internationella sammanhang. Deras närvaro vid det socialistiska stormötet i Barcelona 17-18 april skvallrar om att deras ”omsvängning” bara är ett spel för gallerierna. Se länk till artikel i kommentarsfältet.

Ytterligare ett sprängdåd. Jag har tappat räkningen över senaste veckans dödsskjutningar och sprängningar. Kan konstatera att kampen är långt ifrån över och att även Tidöregeringen måste stå till svars för gängvåldet. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9209200
Visa på X →Det blev ju inte så bra det där (heller). Att ytterligare skattesubventionera redan rekorthögt sparande (≈enorm dödviktskostnad i reformen) bland de mest välbeställda är inte vad som behövs i en utdragen lågkonjunktur. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9208212
Visa på Mastodon →Det blev ju inte så bra det där (heller). Att ytterligare skattesubventionera redan rekorthögt sparande (≈enorm dödviktskostnad i reformen) bland de mest välbeställda är inte vad som behövs i en utdragen lågkonjunktur. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9208212
Visa på Bluesky →Varenda unga ska få det stöd de behöver i skolan. Det kräver mer resurser i de låga klasserna. Vi går till val på en stor reform för de små barnen. Fler än 3000 fler lärare ska anställas. Max 12 barn per lärare i lågstadiet. https://www.sverigesradio.se/artikel/s-vill-ha-fler-larare-och-farre-elever-per-klass
Visa på Bluesky →S vill ha fler lärare och färre elever per klass | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/s-vill-ha-fler-larare-och-farre-elever-per-klass
Visa på X →Hirvonen: ”– Nej, vi har inte gjort någon deal. Jag har pratat med många vildar och visste innan omröstningen att Elsa Widding med all sannolikhet skulle stödja vårt förslag.” Det här stämmer ju inte med vad Widding säger i samma artikel. Och hur kunde ETC ha koll på det hela?
Visa på X →Otäckt. Det behövs en annan politik och det snabbt. https://www.sverigesradio.se/artikel/europa-varms-dubbelt-sa-snabbt-som-globalt-enligt-wmo
Visa på X →Bra beslut att nobba DN. Det är en fullständigt oseriös tidning, vilket inte minst visade sig genom tidningens fake news-kampanj mot @HepaticaInfo tidigare i år. https://www.tv4.se/artikel/5ZpDxDP7hD2gK9Ou4Ahm2D/flera-partiledare-nobbar-dn-intervju-med-edvin-toernblom?fbclid=IwZnRzaARe_HpleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeYPmxpghatOvIhrc2AtseR8kZxPxynUdCiGm55zL8jY6ug7CXuvzeiu2j1nk_aem__cIkLxq_BcS0nnJfL9YW4w
Visa på X →Sveriges Radio: Mona Hambraeus: Därför går uppvärmningen snabbare i Europa https://www.sverigesradio.se/artikel/9207121
Visa på Bluesky →Stora vinstutdelningar och överfulla barngrupper i förskolan är resultatet efter 4 år med SD-regering. Personalen går på knäna och barnen får mindre tid med vuxna. Det behövs ett förbud mot vinstjakten i förskolan! https://www.tv4.se/artikel/3sG94s0dUti6usRk5XxlcJ/nya-larm-om-oeverfulla-barngrupper-i-foerskolan-hinner-ingenting
Visa på X →Regeringens brist på politik för att klara detta är rimligen en av förklaringarna till att det går dåligt i opinionen (framför allt bland kvinnor). https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9206540
Visa på Bluesky →Regeringens brist på politik för att klara detta är rimligen en av förklaringarna till att det går dåligt i opinionen (framför allt bland kvinnor). https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9206540
Visa på X →Stora vinstutdelningar och överfulla förskolor efter 4 år med SD regeringen https://www.tv4.se/artikel/3sG94s0dUti6usRk5XxlcJ/nya-larm-om-oeverfulla-barngrupper-i-foerskolan-hinner-ingenting
Visa på X →”Chockbeskedet” avslöjar hur verklighetsfrånvänt S- och M-styret i Linköping är. Man planerade att slänga åtskilliga miljarder (!) på att flytta resecentrum några hundra meter. Linköping ska satsas på – men inte genom svindyra prestigeprojekt. https://www.sverigesradio.se/artikel/chockbeskedet-ostlanken-avslutas-innan-linkopings-central
Visa på X →Fick en artikel publicerad i Bulletin för några dagar sedan om vad syftet var med att vi bjöd in kronprinsen Reza Pahlavi till riksdagen: ”Själva syftet med besöket har inte varit, som vissa hävdar, att legitimera Pahlavi. Syftet har varit att inleda dialog med en del av Irans demokratiska opposition som redan har stor legitimitet. Det handlar om en legitimitet som förankras i stöd från det iranska folket, men också hos politiker i västvärlden som söker ett seriöst demokratiskt alternativ till den nuvarande regimen i Iran. Det sägs ofta att auktoritära krafter flyttar fram sina positioner, och så fnyser man åt någon som Viktor Orbán. Men frågan är vad som ska göras åt verkliga diktaturer, som den i Iran. Kommer vi i Sverige att stödja demokratiska alternativ till diktaturer i världen, eller kommer vi endast att oroa oss över hur diktaturer flyttar fram sina positioner? Jag förordar att Sverige inleder samtal med demokratiska alternativ, särskilt i diktaturer som inte respekterar svensk suveränitet och bedriver verksamhet för att skada svenska medborgare. Ett demokratiskt Iran skulle gynna Europa, Sverige och hela världen.” Man kan ju fråga alla de som kritiserar besöket vad alternativet är. Ska vi samtala med regimen i Tehran som hotar svenska medborgare och samarbetar med kriminella nätverk i Sverige? Skulle kritikerna då bli nöjda? Ska vi samtala med den del av den iranska oppositionen som är helt irrelevant? Varför skulle man göra det? Vill man på riktigt ha demokrati i Iran då måste man prata med personer som har stödet och legitimiteten att möjliggöra det. Det är inte svårare än så. Man kan inte prata med oppositionsfigurer som är helt okända bland iranier eller saknar legitimitet helt och hållet. Jag förstår inte vad poängen med ett sådant samtal skulle vara. https://bulletin.nu/debatt-sd-darfor-bjod-vi-in-reza-pahlavi-2
Visa på X →"Enligt honom riskerar spelet att förstärka skillnader mellan elever. Särskilt mellan dem som idrottar på fritiden och dem som inte gör det." Precis som att det är enkelt för den genomsnittlige sportintresserade eleven på bild- eller musiklektionerna. 😂 https://www.tv4.se/artikel/35xpz6vNHI5vcxZmwz6WfE/laerare-ratar-braennboll-foer-elevernas-skull-saenker-sjaelvfoertroende
Visa på X →Skandalen är att vårdköerna mer än fördubblades under 8 år med Socialdemokraterna som ansvariga för svensk sjukvård, och att patienter fastnat i regionernas vårdköer. Inte att den som är sjuk kan få vård i en annan del av landet. @sverigesradio @kdriks https://www.sverigesradio.se/artikel/patienter-skickades-270-varv-runt-jorden-jatteskandal
Visa på X →Bott *illegalt*. Liten detalj kan någon tycka, viktigt kan nån annan tycka. Om man inte ens nämner det i en längre artikel är man inte journalist.
Visa på X →@AENO98 Jag hittar inte artikeln har du länk?
Visa på X →@NalinBaksi @ExpressenKultur Så många härskartekniker i den artikeln. Riktigt pinsamt.
Visa på X →Regeringen med Andreas Carlson i spetsen ser nu till att det blir motorväg mellan Stockholm - Göteborg. Detta är riktigt bra för Sverige! https://www.sverigesradio.se/artikel/efter-lang-vantan-nu-byggs-kritiserade-riksvag-40-om
Visa på X →