Skamlösa Socialdemokraterna.

Skamlösa Socialdemokraterna.

Åhh, på Teherans gator gör iranska skurkregimen reklam för Trita Parsi, som Socialdemokraternas utrikesministerkandidat @johanssonmorgan gärna delar inlägg av. Så gulligt.

Alla kulturer är precis lika mycket värda, alltid och överallt. Det har Socialdemokraterna bestämt.
Visa på X →Komma till rätta med trollkonton och falska avsändare? Socialdemokraterna vill ha undantag i reglerna… för sitt eget mediebolag AiP Media. Kan det vara för att dölja sina trollkonton tro? 🧌 Vem är förvånad.




Socialdemokraternas utrikespolitiske talesperson & kandidat till utrikesministerposten, Morgan Johansson, väljer att dela Trita Parsi. Ni vet, han som ses som Iranska regimens kanske främsta lobbyist i USA. Sossarna & @johanssonmorgan går från klarhet till klarhet.

Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: SD OCH TIDÖ FÅR SAKER GJORDA Med 4 månader kvar till valet presenterar nu vi Sverigedemokrater tillsammans med våra Tidö-kollegor i regeringen vårt bokslut över mandatperioden. Och vi har fått mycket gjort: -Asylinvandringen är den lägsta på 40 år, kraven för medborgarskap har skärpts, och tillfälliga uppehållstillstånd delas nu ut i stället för permanenta. -Skatten på bensin, mat och el har sänkts. -Straffen för grova brott har skärpts, och polis, domstolar och tull har både fått mer pengar och utökade befogenheter. -Försvaret har stärkts, samtidigt som vi stöttat Ukraina mot den ryska imperialismen. -Låg tillväxt och hög inflation har bytts ut mot hög tillväxt och låg inflation. -Vårdköerna har minskat med 30 procent sedan oktober 2022. Vi har gjort vad som krävs för att lösa de problem som tidigare regeringar skapat. Därmed inte sagt att allt är frid och fröjd. Vi har fortfarande bostadsområden präglade av ett tydligt utanförskap, och gäng som skapar otrygghet för hederliga medborgare. Ekonomin och jobben prövas fortfarande av en orolig omvärld med handelsblockad i Iran och oförutsägbara amerikanska tullar. Detsamma gäller sjukvården. Köerna är fortfarande oacceptabelt långa, och mycket arbete återstår. Men under Socialdemokraternas senaste åtta år vid makten mer än fördubblades vårdköerna, och köerna till BUP tredubblades. Nu minskar vårdköerna igen, eftersom vi inom Tidösamarbetet tar ansvar, ställer krav och följer upp resultaten. Med SD och Tidö finns det en plan för att möta och lösa dessa utmaningar. Alternativet är en rödgrön grisen i säcken-politik med fyra oppositionspartier som knappt är överens om någonting alls. Vad för politik en sådan regering kan tänkas driva vet ingen, inte ens de själva. Ta inte den risken. Ge oss 4 år till. Erik Hellsborn (SD) Carita Boulwén (SD)


Nyheter! Socialdemokraterna hade fullt förtroende för Sverigedemokraterna fram till förra veckan.
Visa på X →Vill du ha dyrare bolån? Socialdemokraterna vill införa en bankskatt om de vinner valet i höst. Nu har storbankerna meddelat att de kommer att höja bolåneräntorna om en sådan skatt införs. Magdalena Andersson som statsminister betyder en dyr vänstersväng – med högre boendekostnader för dig med bolån. Tycker du det är dåligt så är det en god idé att rösta blågult i höst 🇸🇪🏠
Visa på X →Socialdemokraterna säger en sak på hemmaplan och något helt annat i internationella sammanhang. Deras närvaro vid det socialistiska stormötet i Barcelona 17-18 april skvallrar om att deras ”omsvängning” bara är ett spel för gallerierna. Se länk till artikel i kommentarsfältet.

Debatten kring kvittningssystemet har gjort att Socialdemokraternas stöd för att 100 000 utlänningar ska få beviljas medborgarskap enligt de gamla reglerna har hamnat i skymundan. Socialdemokraterna röstade i denna numera ökända votering för att 100 000 utlänningar skulle kunna få svenskt medborgarskap utan krav på att kunna svenska eller ha kunskaper om det svenska samhället. Det är detta som är Socialdemokraternas ”strama” migrationspolitik. Socialdemokraterna röstade alltså för att de nya reglerna kring beviljandet av medborgarskap skulle införas, men samtidigt röstade de för att 100 000 utlänningar skulle kunna beviljas svenskt medborgarskap enligt de gamla reglerna. Deras motivering var att dessa utlänningar ansökte om medborgarskap innan lagändringen. Antingen anser man att den som blir svensk medborgare faktiskt ska kunna försörja sig, behärska det svenska språket, ha kunskaper om det svenska samhället, eller så gör man inte det. Det kan inte vara både och. Man kan inte stödja skärpta krav för medborgarskap och sedan undanta 100 000 utlänningar från dessa krav enbart för att de ansökte enligt de gamla reglerna. Varför ska man låta 100 000 utlänningar omfattas av medborgarskapslagar som är för slappa? Det har alltid varit fel att utlänningar som inte ens kan svenska har kunnat bli svenska medborgare. Förstår man det eller inte? Socialdemokraterna verkar inte förstå det. Jag tror att de flesta förstår vad som väntar om Socialdemokraterna tillsammans med Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centerpartiet får regeringsmakten. Massinvandringens återkomst.
Visa på X →Socialdemokraternas bolåneskatt måste varje väljare medvetandegöras om.
Visa på X →"Jag har tappat räkningen över senaste veckans dödsskjutningar och sprängningar", skriver Teresa Carvalho, Socialdemokraternas rättspolitiska talesperson. Låt mig hjälpa dig Teresa: Den senaste veckan inträffade tre sprängdåd och en skottlossning. Det är allvarligt, men utvecklingen går åt rätt håll. Skottlossningarna har minskat under mandatperioden. I år ser vi också att sprängdåden minskar. För att korrekt utvärdera utvecklingen är två saker viktiga: Avlidna och skadade i skottlossningar bör räknas samman. Om ett offer dör eller bara skadas beror sällan på skyttens avsikt. Gärningsmännen är ofta unga, stressade, höga på tramadol och saknar vapenträning. Om ett skott träffar huvudet eller axeln beror ofta på slumpen. Samtidigt har sjukvården blivit bättre och räddar fler liv. En enskild vecka eller månad säger lite om långsiktig trend. Vissa månader inträffar fler skjutningar av rena tillfälligheter (slumpvariation) och dessutom ökar varmt väder risken för skjutningar (säsongsvariation). Ett glidande medelvärde tydliggör dock den underliggande trenden. Att gängvåldet nu minskar visar att vår offensiva kriminalpolitik fungerar. Vi behöver fortsätta föra denna politik, och inte bara för att bekämpa den organiserade brottsligheten – utan för att minska alla former av brottslighet och göra hela Sverige tryggt igen.


Socialdemokraterna är ute och vevar om att energipolitiken havererat. Det stämmer. Den havererade 2015 då den dåvarande S/MP-regeringen kraftigt höjde effektskatten på kärnkraft. Sedan höjdes skatten ytterligare 2016. Konsekvensen blev att Oskarshamn och Ringhals (totalt 4 reaktorer) stängde ner. Det var alltså Socialdemokraterna ihop med MP som stängde ner väl fungerande kärnkraft i Sverige. Det är mycket olyckligt då tillgång till stabil och långsiktig basenergi är av stor betydelse för tillväxt, säkerhet och grön omställning. Hade inte den röd-gröna regeringen stängt ner fungerande kärnkraft hade vi haft ett helt annat läge nu. Den moderatledda regeringen har under mandatperioden fattat beslut för att skapa förutsättningar för ny kärnkraft bl a genom att ta bort juridiska hinder, gjort det möjligt att bygga på fler geografiska platser och öppnat upp för statliga lån/stöd. Detta är en väsentlig framtidsfråga för vår energiförsörjning och en av de främsta skälen till att rösta blått i höstens val! 🇸🇪Ⓜ️

Det sägs att Socialdemokraternas en bred kyrka… Sanningen är att: 1. Schablonskatten har följt en förutbestämd algoritm och har inte höjts på grund av ett aktivt beslut sedan sossarna senast höjde. 2. Däremot har Tidö genom aktiva beslut, skattebefriat ISK upp till 300 000 kr. Det betyder att alla som har mindre än runt 500 000 kr på sitt ISK har fått lägre skatt än när sossarna senast satt i regeringen.


@mikaeldamberg Du måste alltså jämföra tillväxten under sju av Socialdemokraternas år med tre av Tidös år för att S ska se bättre ut. Så visst. För den som har ögon säger bilden mycket, även om det inte är det du försöker ge sken av.
Visa på X →Larvigt. Sprängningar och gängvåldet har byggts upp under decennier av din sidas misslyckade invandringspolitik och naiva kriminalpolitik. Problemen exploderade under Socialdemokraterna, långt innan Tidöavtalet. Skjutningar har halverats under Tidöregeringen, medan barnrekryteringen (som ni ignorerade) är en direkt följd av att gängen fått fritt spelrum i era “utsatta områden”. Det är ert arv. Tidö städar upp efter era katastrofer. Såväl Brå som Polisen visar en betydligt mer nyanserad verklighet: våldet minskar på flera fronter trots er tidigare laissez-faire. Sluta ljuga för att vinna poäng. Sverige har fått nog av era ursäkter.
Visa på X →Förra veckan talade jag på en Irandemonstration i Stockholm som hade arrangerats av anhängare till kronprinsen Reza Pahlavi. Något jag betonade var att när det iranska folket har tystats av regimen behöver de en röst i världen, och att den rösten är kronprinsen Reza Pahlavi. Detta borde erkännas av alla partier i den svenska riksdagen. Samtidigt såg jag igår att Folkets mujahedin, en del av den iranska oppositionen som är avskydd av nästan alla iranier, demonstrerade med sina flaggor i Socialdemokraternas 1 maj-tåg. Det var alltså samma tåg som Magdalena Andersson deltog i. Jag förstår att det kan vara svårt att hålla reda på allt. Vem är den ena och vem är den andra? Har vi inte egna problem i Sverige? Jo, det har vi. Men Folkets mujahedin är en organisation som har samarbetat med Saddam Hussein och begått övergrepp mot sina egna medlemmar. I ett land med normala medier, som inte är partiska, hade någon ställt frågan till Socialdemokraterna varför de låter Folkets mujahedin demonstrera med dem. Men den enda mediekanal som skrev om detta var Kvartal. Såvitt jag vet har ingen annan rapporterat om det, förutom enstaka opinionsbildare. Att Socialdemokraterna demonstrerar med Folkets mujahedin och bojkottar kronprinsen Reza Pahlavis besök i riksdagen säger mycket om vad som kan följa om de får regeringsmakten. Det verkar finnas en och annan naiv person som tror att Socialdemokraterna inte har förstått vilka Folkets mujahedin är. Socialdemokraterna har många sakkunniga inom sin organisation som vet mycket om iransk politik. Det finns flera socialdemokratiska riksdagsledamöter med iransk bakgrund. De vet vilka Folkets mujahedin är. Vet inte Ardalan Shekarabi vilka Folkets mujahedin är? Nej, Socialdemokraterna vet precis vad de gör och vilken ståndpunkt de har intagit. Vad Socialdemokraterna gör är att de bojkottar kronprinsen Reza Pahlavi, som har ett massivt stöd bland iranier i exil och i Iran, och istället väljer att stödja en islamo-marxistisk sekt vars dåliga anseende endast överträffas av regimens.


Är det verkligen någon som förvånas över att Socialdemokraterna marscherar tillsammans med kamrat islamist?
Visa på X →Svenska kyrkan har blivit en av Socialdemokraternas starkaste kommandohöjder! 😡
Visa på X →Om Socialdemokraterna hade fortsatt styra Sverige efter valet 2022 hade dieselpriset i dag legat på över 30 kronor per liter. Besök http://xn--brnslepris-r5a.nu för mer information. Rösta på Sverigedemokraterna!


Därför har hundratusentals väljare lämnat Socialdemokraterna för Sverigedemokraterna: ”Ett parti som sviker arbetarklassen, som tystar ned problem med invandringen och främst bryr sig om makten.” https://www.expressen.se/nyheter/politik/darfor-har-s-valjare-gatt-till-sd-en-politisk-adel/
Visa på X →Angående de 80 till 100 000 utlänningarna som nu ska prövas enligt den nya medborgarskapsreglerna: Inom denna grupp finns det personer som ”gjort allt rätt”, det vill säga, lärt sig god svenska, skaffat jobb, levt laglydigt och allt det där. Dessa personer kommer påverkas marginellt av att prövas mot de nya reglerna, kanske att de måste lära sig lite om den svenska kulturen och historia, men det kan väl knappast vara fel? Bland de 80-100 000 utlänningarna finns dock också de som knappt kan ett ord svenska, de som inte överhuvudtaget vill vara en del av vårt samhälle, utan bara vill ha våra bidrag. Det finns också personer som ingår i den klanbaserade organiserade brottsligheten, livsstilskriminella och diverse islamister. Personer som få torde vilja ha som medborgare i Sverige, men som med de gamla reglerna hade kunnat få detta bara genom att skicka in en blankett. Om detta borde debatten handla. Varför vill Socialdemokraterna, som numera säger sig vilja ha ordning i migrationspolitiken, ge dessa samhällsnedbrytande utlänningar medborgarskap?


@ernkrans Det är just demokratin som säkrades. Men det förstår uppenbarligen inte Socialdemokraterna.
Visa på X →Sverige har i decennier delat ut medborgarskap i flingpaketen. Men i dag beslutade riksdagen, äntligen, att införa rimliga krav – såsom att man ska kunna svenska. Socialdemokraterna, Centerpartiet, Miljöpartiet och Vänsterpartiet röstade alla emot att lagen skulle införas utan övergångsbestämmelser. Så även vildarna Elsa Widding och Katja Nyberg, tidigare sverigedemokrater. En invändning är att lagstiftningen är ”retroaktiv” och därför ”rättsosäker”. Det är struntprat. Huvudregeln inom förvaltningsrätten är att rättstillämparen (i detta fall Migrationsverket) ska tillämpa den lag som gäller vid tidpunkten för prövningen. Att det under handläggningen av ett ärende träder i kraft ny lagstiftning som kan påverka utfallet av prövningen innebär inte att kraven på rättssäkerhet, förutsebarhet eller likabehandling frångås. Att vi ändrar medborgarskapslagen, och att de nya reglerna även gäller för dem som redan ansökt om medborgarskap, är fullt rimligt. Över hundratusen personer har just nu en ansökan om medborgarskap som väntar på beslut. Att dessa ska kunna svenska, vara självförsörjande och ha ett hederligt levnadssätt är en självklarhet. I sitt remissvar till den föregående utredningen framhöll Säpo även säkerhetsaspekten. Kravet på längre hemvist (åtta år i stället för fem år) innebär större möjligheter att upptäcka säkerhetshot. Därför underströk Säpo vikten av att samtliga pågående ärenden omfattas av de nya reglerna. Att vänstersidan röstade emot är ett förväntat utslag av deras verklighetsfrånvända idealism. Att de två tidigare sverigedemokraterna gjorde detsamma var mer förvånande, men beror nog på en olycklig kombination av revanschlust och bristande juridisk förståelse. Tack och lov för Sverige röstades den nya lagen ändå igenom, med minsta möjliga marginal.
Visa på X →Socialdemokraterna säger att de vill ha ordning och reda i migrationenspolitiken. Trots detta vill de att alla som nu befinner sig i Sverige ska få medborgarskap även om de inte kan svenska språket, är laglydiga eller ens vill vara en del av vårt samhälle! Skamligt!

