@fadgadget66 Jag har tackat ja, men han är ju aldrig på jobbet. Hoppas han kommer innan valet.
Visa på X →Sök
Maj 2026 är inte vilken månad som helst, utan den markerar mitt 25-årsjubileum som aktiv sverigedemokrat. Medan jag inte minns exakt datum så vet jag att det var någonstans kring min 17-årsdag i Maj 2001 som jag löste medlemskap i Sverigedemokratisk Ungdom. Jag gick med i ett parti som i senaste valet fått blygsamma 0,4 % av rösterna, och bara hade mandat i 5 kommuner. Hela partiet hade bara lite drygt 1000 medlemmar, och i mitt Halland var partiorganisationen icke existerande. Att gå från det till att vara landets näst största parti och vara med och styra Sverige har varit en riktigt häftig resa. Även personligen har det varit en rejäl resa mellan då och nu. Under de första 5 åren var jag inte politiker, utan uteslutande aktivist. Engagemanget bestod av att sätta upp klistermärken och skriva insändare. 2006 valdes jag in i kommunfullmäktige och 2014 i Regionfullmäktige. Under denna tid var jag dock fortfarande "bara" fritidspolitiker, det var hela tiden Undersköterske-lönen som betalde räkningarna. Sedan 2022 är jag riksdagsledamot och får själv vara med i centrum när vi räddar Sverige. Om Gud vill har jag minst 25 år till av SD-engagemang framför mig.


I den här debatten kom inte regeringsfrågan upp alls, men oppositionen har fortfarande svårt att ”sätta dagordningen”, vi hade vunnit på att åtminstone kunnat snacka ihop oss mer. Vi förlorar kanske inte valet pga detta, men vi ökar risken för att Tidö styr samtalet. Och det har inget med V-beslutet att göra, utan med C:s hållning om att utestänga och inte vilja delta i nåt slags gemensamt oppositionsarbete. Hur kan man tycka att det är värt det?
Visa på X →Sossarna vill gärna skriva om historien men vi som varit med länge minns. Inför valet 2014 satte ledningen munkavle på de egna valarbetarna som ville debattera integration. När migrationsvågen kom 2015 valde S att blunda in i det sista. Samtidigt växte den våldsbejakande extremismen, islamisterna blev fler och det hedersrelaterade förtrycket drabbade fler unga. Uppvaknandet kom till slut, men först när skadan redan var skedd. Och nu söker de makten igen tillsammans med partier som fortfarande förnekar problemen. #pldebatt
Visa på X →Maria Malmer Stenergard (M) kan börja städa ut arbetsrummet, för oavsett vem som vinner valet lär hon inte få vara kvar. Om högern vinner valet så blir det SD på UD. -> https://www.sverigesradio.se/avsnitt/aron-emilsson-sd-har-beredskap-att-axla-uppdraget-som-utrikesminister
Visa på X →Om Socialdemokraterna hade fortsatt styra Sverige efter valet 2022 hade dieselpriset i dag legat på över 30 kronor per liter. Besök http://xn--brnslepris-r5a.nu för mer information. Rösta på Sverigedemokraterna!


@OlofFlodin Sedan när är det odemokratiskt att upprätthålla folkviljan som presenterats i senaste valet?
Visa på X →Personligen tror jag det blir som förut och att vi får en ny regering och större marginal mellan blocken efter valet (pga L åker ut). Vi behöver ett kvittningssystem, annars funkar det inte.
Visa på Bluesky →Jag tror Widdings nya parti kommer få det tufft i valet när man resonerar så här.
Visa på X →@strandhall Tidö vann valet. Vi såg till att det återspeglades i kammaren. Sluta tjura för att ni förlorade.
Visa på X →Aldrig varit med om en så svår ledamot att jobba med och som man aldrig kunde lita på skulle dyka upp. En gång lämnade hon återbud till utskottet samma morgon för att katten Sigge fångat en fågel. Hon fick i uppdrag att utveckla partiets energipolitik inför valet. Kom inte på ett enda förslag vi inte redan drev. Roger var kompetent för en del år sedan. Händer saker på ålderns höst.
Visa på X →Innan man rasar och framför allehanda anklagelser så behöver man förstå vad kvittningssystemet är och varför det existerar. Vid varje votering så har varje parti ett antal ledamöter frånvarande baserat på det antal mandat man har. Tanken är att personer ska kunna vara frånvarande utan att styrkeförhållandet i kammaren påverkas. Frånvaron kan vara av personliga skäl såsom sjukdom, eller handla om att ledamoten är iväg på annat uppdrag kopplat till riksdagsuppdraget. Styrkeförhållandet är vad de svenska väljarna röstade för 2022, alltså att de fyra Tidö-partierna har en majoritet, och ska vinna voteringarna så länge vi är överens och röstar lika. Detta sattes igår ur spel av de två vildar som valts in på SD-mandat, men valde att förrådda de väljare som gett dem platserna genom att rösta med de rödgröna. Vad SD gjorde när vi hade två extra ledamöter på plats var att försäkra att maktbalansen förblev oförändrad, att det väljarna beslutade 2022 respekteras. Vad de rödgröna som nu rasar och kräver en ny votering säger, är att dom inte tycker att det spelar någon roll att dom förlorade valet, dom tycker att dom ska få bestämma ändå. Så vem är det egentligen som inte respekterar demokratin och folkviljan?
Visa på X →https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/ Innan man rasar och framför allehanda anklagelser så behöver man förstå vad kvittningssystemet är och varför det existerar. Vid varje votering så har varje parti ett antal ledamöter frånvarande baserat på det antal mandat man har. Tanken är att personer ska kunna vara frånvarande utan att styrkeförhållandet i kammaren påverkas. Frånvaron kan vara av personliga skäl såsom sjukdom, eller handla om att ledamoten är iväg på annat uppdrag kopplat till riksdagsuppdraget. Styrkeförhållandet är vad de svenska väljarna röstade för 2022, alltså att de fyra Tidö-partierna har en majoritet, och ska vinna voteringarna så länge vi är överens och röstar lika. Detta sattes igår ur spel av de två vildar som valts in på SD-mandat, men valde att förrådda de väljare som gett dem platserna genom att rösta med de rödgröna. Vad SD gjorde när vi hade två extra ledamöter på plats var att försäkra att maktbalansen förblev oförändrad, att det väljarna beslutade 2022 respekteras. Vad de rödgröna som nu rasar och kräver en ny votering säger, är att dom inte tycker att det spelar någon roll att dom förlorade valet, dom tycker att dom ska få bestämma ändå. Så vem är det egentligen som inte respekterar demokratin och folkviljan?
Visa på X →Dagens ETC granskar 987 domar mot alla partiers kandidater • Pedofiler, knarklangare och hustrumisshandlare. https://www.etc.se/story/stor-granskning-sd-har-valets-mest-kriminella-politiker-8tycdfu6
Visa på X →@DanielHellden Nej. SD har säkerställt att den riksdagsmajoritet som väljarna valde vid senaste valet består.
Visa på X →Detta är ingen lek. Bort med all kvittning fram till valet. Se till att Åkesson får sköta sitt jobb så gör vi vårt.
Visa på X →Vi vill inrätta en insatsstyrka på Polisen som jobbar på samma sätt som Dumpen. Vinner vi valet ska vi också säkra upp skola, vård och omsorg från övergrepp. I vårt Sverige har pedofiler inget att göra på skolor eller bland barn. De ska vara inlåsta.


Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: RÖSTA NEJ TILL RÖDGRÖN SAFT & BULLE-POLITIK Häromveckan så meddelade Socialdemokraterna att dom säger nej till sänkt straffbarhetsålder. Dom vill inte att 13-åringar ska sitta i fängelse heter det. Som att någon faktiskt skulle VILJA se 13-åringar i fängelse. Men när verkligheten ser ut som den gör, med kriminella gäng som rekryterar minderåriga för att utföra grova brott så måste samhället faktiskt agera. Det är tyvärr inte överraskande att S säger nej. Sedan 2022 har vi i Tidö genomfört en lång rad reformer för att bekämpa gängen. Och gång på gång så har det varit ett eller två partier från den rödgröna sidan som röstat nej. I september är det val. Då står valet mellan 4 år till med Tidö, där vi gör vad som krävs för att knäcka gängen. Eller 4 år av den rödgröna saft och bulle-politik som skapade de här problemen från första början. Erik Hellsborn (SD), Riksdagsledamot

I år blir valet så SD och KD på allvar slår igenom i Norrland! 💪
Visa på X →Regeringen har försvagat Sverige. S budgetförslag stärker vårt land. https://www.expressen.se/nyheter/politik/allt-om-valet-2026-folj-direktrapporten/?post=fc4e8f0a-f6a5-4ca0-bd5d-dcd1ab3f24c4
Visa på X →Detta borde användas som varning för alla svenskar: Bidragsträsket kommer att växa i det fall S vinner valet.


MP kräver idag högre bränslepriser för att stötta en vänsterregering. Får de fyra partierna till vänster mest stöd i valet väntar chockhöjda bränslepriser för alla som varje dag är beroende av bilen. Minst 10 kr/L.
Visa på X →Vi kristdemokrater såg det komma - vi tog faijten för Sverige. Ta del av det som blev startskottet för Tidöpartiernas första gemensamma resa - kärnkraften! @kdriks https://www.svd.se/a/Gx3dG4/sa-blev-karnkraften-en-valfraga-kd-enade-hogern-och-bar-fram-tido-partierna-i-valet-2022?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →"Kalla det vad ni vill – vänstersväng eller ej. Men Sverige behöver byta riktning i valet 2026." Annie Ross & Staffan Lindström säger precis som det är. https://www.expressen.se/debatt/debatt-darfor-blir-politiker-radda-for-vanstern-/
Visa på Bluesky →"Kalla det vad ni vill – vänstersväng eller ej. Men Sverige behöver byta riktning i valet 2026." Annie Ross & Staffan Lindström säger precis som det är. https://www.expressen.se/debatt/debatt-darfor-blir-politiker-radda-for-vanstern-/
Visa på Mastodon →