Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Magdalena Andersson går till val med ett gäng som tänker stoppa ny kärnkraft, driva upp bränslepriserna 10 kronor per liter vid pump och bygga vindkraft vid din husknut. Sverige behöver ett stabilt elsystem och bränslepriser som hushållen klarar att leva sitt liv med.

Visa på X

Så skönt när Magdalena Andersson säger som det är. Tidöpartierna är sååå nöjda med sig själva, ingen mer el behövs och sjukvården är perfekt. Problemet för dem är verkligheten. Vanligt folks elräkningar och bebisar som föds i fåtöljer i Skåne för att inga sängar finns.

Visa på X

Magstarkt av Magdalena Andersson att beskylla högersidan för en havererad energipolitik. 1. Främst för att S lagt ner fullt fungerande kärnkraft och därigenom orakat höga elpriser. 2. Men också för att tidöpartierna nu bygger tillbaka ny kärnkraft igen.

Visa på X

Vi behöver en bred energiöverenskommelse precis som Magdalena Andersson säger som satsar på alla energislag. #agenda

Visa på X

Magdalena Anderssons lag verkar vara lite oense, du vet vad du får med rödgrönt kaos… dyrare bränslepriser. @kdriks Det blågula laget är helt överens!

Visa på X

Jimmie har helt rätt! Helt ointressant att debattera med Magdalena Andersson. Så länge hon får sitta vid makten är det ju MP, V och C som kommer bestämma politiken. Så har det varit tidigare. Och så lär det bli igen. Vad Magdalena och sossarna säger sig stå för är ointressant.

Visa på X

Förra veckan talade jag på en Irandemonstration i Stockholm som hade arrangerats av anhängare till kronprinsen Reza Pahlavi. Något jag betonade var att när det iranska folket har tystats av regimen behöver de en röst i världen, och att den rösten är kronprinsen Reza Pahlavi. Detta borde erkännas av alla partier i den svenska riksdagen. Samtidigt såg jag igår att Folkets mujahedin, en del av den iranska oppositionen som är avskydd av nästan alla iranier, demonstrerade med sina flaggor i Socialdemokraternas 1 maj-tåg. Det var alltså samma tåg som Magdalena Andersson deltog i. Jag förstår att det kan vara svårt att hålla reda på allt. Vem är den ena och vem är den andra? Har vi inte egna problem i Sverige? Jo, det har vi. Men Folkets mujahedin är en organisation som har samarbetat med Saddam Hussein och begått övergrepp mot sina egna medlemmar. I ett land med normala medier, som inte är partiska, hade någon ställt frågan till Socialdemokraterna varför de låter Folkets mujahedin demonstrera med dem. Men den enda mediekanal som skrev om detta var Kvartal. Såvitt jag vet har ingen annan rapporterat om det, förutom enstaka opinionsbildare. Att Socialdemokraterna demonstrerar med Folkets mujahedin och bojkottar kronprinsen Reza Pahlavis besök i riksdagen säger mycket om vad som kan följa om de får regeringsmakten. Det verkar finnas en och annan naiv person som tror att Socialdemokraterna inte har förstått vilka Folkets mujahedin är. Socialdemokraterna har många sakkunniga inom sin organisation som vet mycket om iransk politik. Det finns flera socialdemokratiska riksdagsledamöter med iransk bakgrund. De vet vilka Folkets mujahedin är. Vet inte Ardalan Shekarabi vilka Folkets mujahedin är? Nej, Socialdemokraterna vet precis vad de gör och vilken ståndpunkt de har intagit. Vad Socialdemokraterna gör är att de bojkottar kronprinsen Reza Pahlavi, som har ett massivt stöd bland iranier i exil och i Iran, och istället väljer att stödja en islamo-marxistisk sekt vars dåliga anseende endast överträffas av regimens.

Visa på X

@jimmieakesson har 94% frånvaro i riksdagen, gör inte det han ska och som skattebetalarna betalar honom för. Nu vägrar han också debattera Magdalena Andersson i valrörelsen, hon som är hans största politiska motståndare. Vad sysslar @sdriks med? Och framförallt vad gör Åkesson?

Visa på X

Jimmie Åkesson vågar inte debattera mot Magdalena Andersson. Han är rädd, och väl medveten om att hans svek mot Sveriges löntagare då skulle bli tydligt. Men han kommer inte att kunna huka hela valrörelsen.

Visa på X

DN anlitar alltså Edvin Törnblom för att intervjua Ebba Busch. Någon förvånad att Ebba nobbar? Edvin som dessutom öppet fjäskar för Magdalena Andersson. DN drar skam över seriös journalistik. Detta är ett riktigt bottennapp.

Visa på X

Med Miljöpartiets skarpa krav om höjda bränslepriser för att stötta en vänsterregering står det nu klart: Magdalena Andersson kan inte bli statsminister utan att det blir dyrare vid pump – oavsett vad hon säger.   Deras politik skulle leda till minst 10 kr dyrare diesel per liter – det är orimligt. Hårt arbetande människor ska ha råd att tanka bilen. Du väljer när du röstar den 13 september! ⛽️

Visa på X

@strandhall Man skulle ju eventuellt kunna fundera på om Magdalena Andersson skulle kunna debattera både Jimmie och Ulf vid separata tillfällen.

Visa på X

@gonietzsche @kenneth5604 Ok opinionssiffror då? S är dubbelt så stora som m. Och Magdalenas förtroendesiffror skyhögt över.

Visa på X

@ULindberg Magdalena Andersson har debatterat Kristersson oräkneliga gånger med resultatet att s är dubbelt så stora som m och att Magdalenas förtroende skyhögt överstiger Kristerssons. Verkligheten är den att SD är största parti i deras regeringsalternativ. Kristersson sitter på SDs nåder

Visa på X

Magdalena Andersson har som alla vet debatterat Ulf Kristersson oräkneliga gånger. Resultatet av det är att väljarna har väldigt mycket högre förtroende för Andersson än Kristersson. Men nu är det så att SD är den ledande kraften på högersidan. Då är det Jimmie hon ska möta.

Visa på X

Magdalena Andersson är ordförande för Sveriges största parti och statsministerkandidat. Jimmie Åkesson är partiledare för näst största parti och kommer de facto vara tyngst i en ny regering på högersidan. Självklart ska Magdalena debattera Jimmie.

Visa på X

En historia om två bilder. Den första bilden är från förra veckan. Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson talar framför den iranska islamist-diktaturens flagga. Ingen i hennes rödgröna regeringsunderlag har anklagat henne för att vara antisemit, antidemokrat eller terror-sympatisör med anledning av detta. Den andra bilden är från 1996. Tidigare SD-politikern Tina Hallgren Bengtsson håller efter att hon bestämt sig för att lämna SD för nazistpartiet Nationalsocialistisk Front, ett tal framför Nazi-Tysklands flagga. 30 år senare använder svensk vänster fortfarande bilden som ett argument för att SD är extremister och odemokratiska. Så ser det ut när man styrs av klanmentalitet snarare än konsekvent moral. Olika måttstockar används för vi och dom. Den egna sidan har per automatik rätt, och motståndarsidan per automatik fel, alldeles oavsett omständigheter.

Visa på X

Först började man se Islamiska republikens flagga bland extremvänstern och Palestinavänstern. Det i sig var märkligt. Det är ju märkligt att Feministiskt initiativ i Malmö lägger ut bilder med Islamiska republikens flagga. Kvinnor behandlas ju som andraklassens medborgare i Iran. Men att etablerade socialdemokrater nu viftar med Islamiska republikens flagga bakom Magdalena Andersson säger rätt mycket om Socialdemokraterna och var de står. Den flaggan symboliserar förtrycket i Iran. Det är teokratins flagga. Den symboliserar det religiösa förtrycket. Det uppstår några frågor: Den här Ardalan Shekarabi, som nu påstår att han är emot regimen i Iran, har han kritiserat detta på något sätt? Har han åtminstone sagt att detta inte är den flagga som det iranska folket ställer sig bakom? Vet han ens att iranier i allmänhet avskyr den flaggan? Om han nu är emot regimen, varför uttalar han sig inte? Väntar han på ett regeringsskifte så att han återigen kan träffa regimens representanter? Det är nu du ska tala, Ardalan. När din partiledare står framför regimens flagga. Det är nu du ska öppna munnen och säga några ord. Det var den första frågan. Den andra frågan riktas mot Magdalena Andersson. Nu när detta har hänt, ska hon göra ett uttalande och säga att det blev fel och att hon tar avstånd från den flaggan? Och om hon inte gör det, vad innebär det? Att det är helt okej att socialdemokrater och vänstern viftar med den flaggan? Egentligen vet jag var dessa människor står. Jag har aldrig köpt deras struntprat. Ardalan Shekarabi var inbjuden när kronprinsen Reza Pahlavi besökte riksdagen. Han kom inte. Det var inte bara han. Hela den socialdemokratiska riksdagsgruppen valde att inte närvara. Det är 106 socialdemokratiska riksdagsledamöter vi talar om. Ingen av dem var intresserad av att höra kronprinsen Reza Pahlavis tal. Men Ardalan Shekarabi har träffat den iranska regimens representanter. Bilderna på honom, där han skrattar tillsammans med Irans dåvarande utrikesminister Javad Zarif, är numera välkända. Men han vill inte träffa oppositionens representant. Nej, det går inte. Vad ska jag tro om det? Är det verkligen så svårt att förstå var dessa människor står och hur de kommer att förhålla sig till regimen i Iran den dag de får inflytande? Om du inte ser det, då vill du inte se det.

Visa på X

Det är bra att socialisten Magdalena Andersson är tydlig. Här visar hon öppet sitt stöd för Spaniens premiärminister Pedro Sánchez, var mål är att ge minst 500 000 illegala invandrare amnesti i landet, samtidigt som den iranska regimens flagga syns i bakgrunden.

Visa på X

Magdalena Andersson håller tal under flaggorna av Hamas och den iranska regimen. Global socialism är ondska.

Visa på X

Vänsterpartiet vill ha ministerposter efter valet i höst, det säger Nooshi Dadgostar rakt ut i Agenda. Samtidigt säger vänstern nej till den nya migrationspolitiken och rättspolitiken. De är emot NATO, tar inte ansvar för den nukleära avskräckningen, vill bromsa upprustningen av vårt militära försvar och vill försvaga Europasamarbetet. Allt detta mitt i det allvarligaste säkerhetspolitiska läget på decennier. Dessutom vill de montera ner arbetslinjen, höja bidragen och införa en så kallad miljonärsskatt. Jag är genuint nyfiken på varför Centerpartiet vill ingå i detta lag, men framförallt hur Magdalena Andersson tänkt sig få ihop ett enat lag av den här mixen.

Visa på X

Vänsterpartiet har haft kongress i helgen och de kräver att få sitta i en socialdemokratisk regering för att släppa fram Magdalena Andersson. Ett klart besked till väljarna. På högersidan finns ett tydligt alternativ med fyra partier som kan och vill styra minst fyra år till för att få ordning på Sverige 👍🏼🇸🇪

Visa på X