C kan tänka sig höjd skatt på bensin och diesel efter valet. Martin Ådahl (C) drar inga röda linjer på det området i sitt nya samarbete med S och MP.
Visa på X →Sök
Detta att Kristersson fortfarande är bitter på att han förlorade valet 2018 är inte särskilt klädsamt. Hela hans retorik bygger på att den sittande regering inte borde tillträtt. Men alla politiker måste utgå ifrån valresultatet - även då man har ett mandat mindre riksdagen. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1534433982355542017
Visa på Mastodon →RT @CarlMelin: I riksdagsvalet 2010 fick Moderaterna 34,3% i Stockholms kommun medan S bara fick 20,9%. I dagens SCB får S 33,9% i Stockholms kommun medan M endast får 16,9%. Reinfeldt hade DUBBELT så stort stöd i Sthlm i valet 2010 som Kristersson har nu. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1532619515548270594
Visa på Mastodon →Morgan Johanssons misslyckanden kan inte få fortgå en enda dag mer än nödvändigt och det är vår inställning att oavsett valets utfall, så bör han förtidspensioneras som Sveriges justitie- och inrikesminister.
Visa på X →RT @CarlMelin: Jämfört med förra valet är flödena krångligare. Enda tydliga mönstret är att S vinner från många håll och att L tappar åt många håll. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1532252358469734400
Visa på Mastodon →Framgång är kul! 💪🏻 SD växer bland småföretagen och vi utmanar Ms hegemoni i väljargruppen på allvar! Småföretagens problem växer inom en rad områden och det är inte bra. SD har bäst politik för småföretagen och vi intar ny mark. Nu vinner vi valet! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-foretagare-valjer-sd-m-tappar-bland-gruppen
Visa på X →@viktorbk MP kommer ju inte att ha några riksdagsledamöter efter valet så hur spelar det någon roll?
Visa på X →RT @Aida_Hadzialic: Diktaturer ska inte äga svensk sjukvård eller strategisk infrastruktur. Om Socialdemokraterna ges förtroende att leda Stockholm efter valet kommer vi städa bort alla former av avtal som regionen har med auktoritära regimer. Det är dags att ta tillbaka den demokratiska kontrollen. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1524851076457021448
Visa på Mastodon →Tänker på Reinfeldt. Många finansierade gemensamma reformer presenterades då av den dåvarande alliansen inför valet. Nu är M, SD, L och KD bara överens om att låna mer till försvaret, polisen och om ett pensionsförslag som är sämre än vårt här och nu. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1523371535284989952
Visa på Mastodon →RT @anderslindberg: Smaka på tanken att ett regeringsparti krävt ett möte med en mediaredaktion för att ”kvalitetssäkra” den information svenska folkets ska nås av i valet. 12 september kan det bli så, längre bort är det inte. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1522646159965229057
Visa på Mastodon →RT @UlfBjereld: Då har S släppt sin första valfilm inför valet i september. Vad tycker ni, kära Twittervänner? https://www.facebook.com/watch/?v=361454362619720&ref=sharing #svpol #val2022 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1521577373036163075
Visa på Mastodon →Så M, L, KD och SD vill inte finansiera garantitillägg i sina svar på regeringens vårbudget? Så eventuellt eget alternativ ska betalas med högre lån? Lätt att enas när man inte behöver prioritera. Men för landet kan sådana utgiftskoalitioner bli väldigt dyra efter valet. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1521422643995549696
Visa på Mastodon →Utfrågning av Energiföretagen kring vilka energipolitiska frågor som Sverigedemokraterna ser som de viktigaste inför valet 2022! https://www.energiforetagen.se/pressrum/nyheter/2022/april/mattias-backstrom-johansson-intervjuas-om-energipolitiken-infor-valet-2022/
Visa på X →🔵 Miljöbalken försvårar och byråkratiserar för landet företag 🔵 Nu syns det också hur Miljöbalken äventyrar vårt försvar. 🔵 Moderaterna har stämmobeslut på och tänker göra en total översyn av Miljöbalken när vi vinner valet ! https://www.expressen.se/ledare/har-putin-spokskrivit-den-svenska-miljobalken-/?fbclid=IwAR0CWsm_U7ZiUcPMrMrOzwntyKK2cpI4pI-Pa0wKSOMzZ9S19QN219imXnQ
Visa på X →Tack alla medlemmar i Göteborgs socialdemokratiska partidistrikt som ikväll har beslutat att placera mig på tredjeplatsen på Socialdemokraternas riksdagslista till valet 2022!

Regeringen har dammat av den gamla stopplagen från 2006. Den avskaffades av Alliansen efter valet. Svensk sjukvård har stora problem. Lös dessa istället för att hitta på nya förbud som inte förbättrar vården ett dugg. Sannolikt endast försämrar. #svpol
Visa på X →Stor artikel i dagens DN med bl.a fokus på jakt och landsbygd. ”Landsbygden ska vara ett museum dit folk från stan ska komma ut några veckor på sommaren. Den ska skyddas och bevaras. Vi som bor här är det inte så noga med.” #svpol #landsbygd https://www.dn.se/sverige/sa-blev-jagarna-en-del-av-kds-plan-for-valet/
Visa på X →Vad är detta? Skamligt hur #LOSverige som organisation uttrycker sig. Nog att de är desperata men att gå full blown vänstertroll är ovärdigt, osakligt och historielöst. Det finns flera exempel i tråden.. Undra om journalisterna fångar detta? #valet2022 kommer bli smutsigt! 😔

Nu är upptakten inför valet i full gång och igår hade jag förmånen att föreläsa om kommunikation och småföretagens betydelse för välfärden i Halland! Det kokar inför valet! #SD2022

Följderna av Socialdemokraternas bränslepolitik börjar synas. Med sämre vinterväghållning hotas trafiksäkerheten och jag ser framför mig en ökad olycksrisk. Det är allvar nu. Nuvarande regering måste röstas bort i valet! #svpol #sd2022 @Samtidens @Riksstudios

@beckmansasikter Vi får leva med vetskapen om att valet är den enda riktiga undersökningen.
Visa på X →Idag är det många som vill låta som Sverigedemokraterna. Men kom ihåg en sak… Det är vi som tvingat de andra partierna till förändring. SD behövs för att säkerställa en bra politik för Sverige och att de andra partierna inte backar efter valet! #svpol #sd2022
Visa på X →(S): Börja stäng ner kärnkraften Också (S): Vi såg det inte komma Hoppas folket byter ut denna regering i valet 2022! #svpol #sd2022


Socialdemokraterna stänger ner kärnkraften. Folket får skyhöga elpriser. I valet 2022 avsätter vi nuvarande regering! #svpol #sd2022


@idagabrielsson S förstår kanske att det varken idag och sannolikt inte heller efter valet kommer att finnas majoritet för vänsterpolitik.
Visa på X →