Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Liberalerna säger nej till förslaget att slopa betesrätten. Det vore fel väg att gå. Det skulle innebära att många kor skulle gå miste om möjligheten att få beta. Vi kommer driva att att betesrätten ska finnas kvar. @liberalerna

Visa på X

@Ekobonden Förslaget hör hemma i papperskorgen. Hög djurvälfärd är ett av de viktigaste skälen att välja svenskt. Obegripligt att landa i slutsatsen att det stärker svensk livsmedelsproduktion att försämra. Fler, inte färre, djur borde få vistas ute.

Visa på X

Låt svenska kor fortsätta beta. L säger nej till försämrat djurskydd och vill inte gå vidare med utredningens förslag att riva upp Astrid Lindgren-lagen.

Visa på X

Nu kom Landsbygdsministerns utredning. Med ett befängt och osvenskt förslag. Korna ska självklart ha rätt till grönbete. Det är helt avgörande för att de ska må bra. Jag förutsätter att regeringen inte går vidare med att slopa betesrätten och riva upp Astrid Lindgren-lagen.

Visa på X

(S) nya förslag.. som regeringen redan genomför eller är på väg att genomföra:  -Nationell folkräkning. -Avskaffa eget boende (EBO) för asylsökande. -Aktivitetsplikt för personer med försörjningsstöd. -Tidsgräns för elever som studerar SFI

Visa på X

Någon som förstår regeringens linje om reduktionsplikten? Om den är dålig, varför höja lite igen, varför inte ersätta med riktigt förslag för grönt svenskt bränsle och miljöbilar? Om reduktionspliken ändå är bra, varför dutta upp den så lite att utsläppen ändå ökar lavinartat?

Visa på X

Så Svenskt näringsliv sågar förslaget om sänkt arbetstid men har själv 32,5 timmars arbetsvecka på sommaren? #svpol

Visa på X

@Peppe_Larsson Flera förslag, både repressiva och förebyggande. Satsa lika mycket på socialtjänst som på polis. I högarna med orosanmälningar döljer sig både tidiga brottsoffer och gärningsmän. Skapa alternativ till gängens erbjudande, inte minst under sommarlov.

Visa på X

Högsta elpris idag är 30 öre kWh. Kärnkraft ska kosta minst 80 öre kWh enl förslag. Hörde jag någon tala att det skulle bli billig el? Kommer konkurrens av billig el bli möjligt?? Eller hög elskatt??

Visa på X

Det finns en färdig utredning som skulle ge massor mer vindkraft med en gång, utan subventioner. Ett förslag där vindkraften tvärtom ska betala tillbaka miljoner vindkraftspengar till de människor och kommuner där vindkraften finns. Ett år senare har den inte genomförts.

Visa på X

Jag är inte säker på att socialdemokratiskan förstår vad Susanna menar. Antingen det. Eller så är det som vanligt på klassisk sossemanér- lite utgivande av falska förhoppningar till väljarna. Dumt förslag alldeles oavsett.

Visa på X

TV4 har alltså ett inslag om ”angiverilagen”. En lag om informationsplikt som vänstern nedvärderat med det namnet för att skrämma folk. Förslaget: kommuner och myndigheter ska vara skyldiga att informera Mig.verket och polis om person utan tillstånd. Fullt rimligt förslag.

Visa på X