https://www.expressen.se/nyheter/politik/moderaterna-begar-sarskild-debatt-i-riksdagen/
Visa på X →Sök
Bra av Moderaterna att kräva en extrainsatt debatt i riksdagen. Vänsterpartiets ledning kan inte ducka sitt ansvar när företrädare och medlemmar gång på gång bidrar till att normalisera och piska upp judehat. Jag hoppas att debatten hinner hållas innan jag lämnar riksdagen. Det här är en fråga jag brinner för och en debatt jag gärna vill delta i. Om det blir min sista insats som riksdagsledamot innan jag tar över rollen som borgarråd i Stockholm, så känns det som en viktig sådan.
Visa på X →Moderaterna begär särskild debatt i riksdagen https://www.expressen.se/nyheter/politik/moderaterna-begar-sarskild-debatt-i-riksdagen/
Visa på X →@AndersWester1 @danne5601 @moderaterna I ett samarbete med andra partier så får även M förhandla. Hör statsfinansierade medier hemma i en demokrati ? Tveksamt
Visa på X →@JensOhlsson Jag och moderaterna har ingen del i detta alls.
Visa på X →https://www.tv4.se/artikel/5otuUItPhEGwrO7jmy3xcj/moderaternas-nya-s-mocka-det-kommer-att-bli-dyrt
Visa på X →Det kan ju inte enbart vara för att han hatar oss moderater som han blev inbjuden till SVT? ” Hans tonläge i debatten är ofta hårt. På X har han bland annat skrivit: ”Moderaterna är ett parti fyllt av ryggradslösa landsförrädare.”” https://www.svd.se/a/Arp2B5/kontroversen-pa-svt-vem-ar-nick-alinia
Visa på X →Fira nationaldagen med oss i Boulognern! Imorgon finns Moderaterna i Gävle på plats under nationaldagsfirandet i Boulognern. Kom gärna förbi och prata politik, ställ frågor eller bara säg hej. Vi finns där kl. 11-–15.00. Hoppas vi ses! 💙

Moderaterna ❤️ friheten med båtliv ⭐️


Höll just Moderaterna desperat en pressträff som gick ut på att säga att det är Sossarnas fel att väljarna vänder dem ryggen? Kom igen, bättre kan ni. Det är kvinnor som inte förstår. Det är sossarnas fel. Vad blir nästa förklaring? #S2026
Visa på X →@LarssonMarty Nej. Se partiledarens uttalande i länken jag skickade. (Tänker inte skriva något om vad som nyligen hänt i moderaternas stödparti)
Visa på X →Våra två engagerade kommunalråd i Gävle med 7 partivänner (!) bjöd tågpendlarna på frukostpåse i morse. Moderaterna arbetar varje dag för att förbättra bl a järnvägen så att det blir ännu enklare att pendla till och från Gävleborg! ⭐️👌#svpol #Gävle


Myndiga personer ska ha friheten att köpa en flaska vin på Systembolaget. Det är Moderaternas nya vallöfte: 18-åringar ska få handla dryck på Systembolaget med upp till 22 % alkohol – precis som i Norge och Finland. Som myndig får man ta körkort, rösta och gifta sig. Man får också dricka alkohol på krogar och restauranger – men inte köpa en flaska vin på Systembolaget. Det är orimligt och orättvist –och nu vill vi ändra på det. Det skulle också kunna bidra till att främja en sundare alkoholkultur där sprit och hembränt väljs bort till förmån för öl och vin. Dessutom skulle köpen istället ske i en ansvarsfull och kontrollerad miljö. Ansvarsfulla myndiga personer som gör rätt för sig ska också behandlas som vuxna av samhället.

Moderaterna vill byta namn på marknadshyror och hoppas att ingen märker vad det betyder, kraftigt höjda hyror för vanligt folk. SD måste svara. Tänker de stoppa det, eller ännu en gång ge vika för marknadsintressena?


Moderaterna kallar det ”trygghetshyror”. Men för den som redan kämpar för att få ekonomin att gå ihop finns inget tryggt med högre hyror. Marknadshyror innebär att vanligt folk får betala priset när bostaden blir en handelsvara. Sverige behöver fler bostäder – inte dyrare hem.
Visa på X →Ett hem ska vara en rättighet – inte en budgivning. Moderaterna vill införa fri hyressättning för nya kontrakt. Risken är 25% högre hyror och ett Sverige där plånboken avgör vem som får bo var. Vi behöver bostäder människor har råd att bo i, inte marknadshyror.

Våra barn och barnbarn ska också kunna bada och fiska i Östersjön. Bottentrålning drar tunga redskap längs havsbotten och förstör viktiga ekosystem. Därför förbjuder den moderatledda regeringen skadlig bottentrålning i Sveriges marina skyddade områden – från och med 1 juli 2026. Vi har också flyttat ut trålgränsen i Stockholms skärgård på prov – och redan nu syns mer sill och strömming kring huvudstaden. Moderaterna vill dessutom gå ännu längre och stoppa all storskalig industritrålning i hela Östersjön. Skyddad natur ska vara skyddad på riktigt. Nu ser vi till att det blir så. Du ska kunna lita på att samhället fungerar och gör sin del för att våra hav ska vara levande även för framtida generationer 🇸🇪Ⓜ️


@BarrioElfva Moderaterna föreslår inte marknadshyror.
Visa på X →@emilnordfjell Moderaterna föreslår inte marknadshyror.
Visa på X →Moderaterna står upp för en mer restriktiv vindkraftspolitik i Ljusdal – Ljusdals-Posten https://www.ljusdalsposten.se/opinion/insandare/moderaterna-star-upp-for-en-mer-restriktiv-vindkraftspolitik-i-ljusdal/
Visa på X →Moderaterna kallar det trygghetshyror. I verkligheten öppnar det för marknadshyror och högre hyror för vanligt folk. Nu måste SD ge besked: stoppar de M:s marknadshyror, eller väljer de Tidöavtalet före verkligheten? https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ExR8KK/baudin-s-tanker-sd-slappa-fram-m-s-marknadshyror?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Hårt arbetande människor ska kunna pendla till jobbet utan att det kostar skjortan. Idag presenterar Moderaterna ett nytt vallöfte: Arbetsgivare ska kunna erbjuda kollektivtrafikkort som en skattefri förmån upp till 15 000 kronor per år. Det betyder kostnadsfria månadskort för många pendlare där kostnaden istället delas mellan staten och arbetsgivaren. Det betalas bland annat av slöserikommissionens pengar från fusk, slöseri och effektivisering av det offentliga. För en barnfamilj där båda föräldrar pendlar innebär det upp till 2 500 kronor mer i plånboken varje månad. Du som ställer klockan och tar dig till jobbet varje dag ska känna att din ansträngning lönar sig. Det är rätt och rättvist! 🇸🇪Ⓜ️


Hårt arbetande människor ska kunna pendla till jobbet utan att det kostar skjortan. Idag presenterar Moderaterna ett nytt vallöfte: Arbetsgivare ska kunna erbjuda kollektivtrafikkort som en skattefri förmån upp till 15 000 kronor per år. Det betyder kostnadsfria månadskort för många pendlare där kostnaden istället delas mellan staten och arbetsgivaren. Det betalas bland annat av slöserikommissionens pengar från fusk, slöseri och effektivisering av det offentliga. För en barnfamilj där båda föräldrar pendlar innebär det upp till 2 500 kronor mer i plånboken varje månad. Du som ställer klockan och tar dig till jobbet varje dag ska känna att din ansträngning lönar sig. Det är rätt och rättvist!

Nu är det dags för Moderaterna och Sverigedemokraterna att sluta hävda motsatsen. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-studie-felaktigt-att-sjukvardsforsakringar-avlastar-varden
Visa på X →Privata sjukförsäkringar leder till en belastning av den offentliga sjukvården. I praktiken subventioneras de rika på de fattigas bekostnad. Kan någon berätta det för moderaterna? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-studie-felaktigt-att-sjukvardsforsakringar-avlastar-varden
Visa på X →