Sverige har ett jätteproblem. Det här är regeringsunderlaget som Magdalena Anderssons #Socialdemokraterna ska regera Sverige med. Låt det ALDRIG ske!
Visa på X →Sök
Har du råd med en rödgrön regering? För att finansiera sina vallöften kommer de rödgröna partierna att behöva höja skatten med 4 400 kronor per månad för en vanlig familj. Vi tycker att svenska folket förtjänar att veta vilka alternativ som står mot varandra. Om ingen annan tänker berätta det så måste vi göra det. Hårt arbetande människor behöver förstå att om det hade varit val i dag hade vi fått den mest vänsterlutande regeringen på flera decennier. För att det inte ska ske kommer det att krävas hårt jobb från oss och vi kommer jobba dag och natt för att förhindra att det sker. Skulle Magdalena Andersson få bilda regeringen tillsammans med Vänsterpartiet och Miljöpartiet skulle det bli ett dråpslag för både svensk ekonomi, och för vanliga familjers ekonomi. Det största hotet mot svensk ekonomi är inte Donald Trumps tullar eller kriget mot Iran – det största hotet är den skattechock som skulle drabba helt vanliga familjer om vänsteroppositionen skulle vinna valet. Det svenska folket måste fråga sig är om de har råd med en återinförd fastighetsskatt, ny bolåneskatt och chockhöjda bensinpriser. Har du råd med Nooshi Dadgostar som finansminister och Daniel Helldén som justitieminister? När vi går igenom alla olika löften som ställts ut av Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet så omfattar de minst 109 miljarder kronor. De har samtidigt gemensam finansiering genom höjda skatter på nästan 21 miljarder kronor. De saknar alltså 88,5 miljarder kronor i finansiering för att kunna uppfylla de löften de har ställt ut. Hur ska de betala för detta? Svaret är enkelt. Det är helt vanligt folk som skulle få betala för detta. Strävsamma människor som du som jobbar, bidrar, sliter med vardagspusslet och tar ansvar. Det är du som kommer få mindre tillbaka. Det är inte rätt. Om den rödgröna oredan höjer skatten så motsvarar 88,5 miljarder kronor en skattehöjning för en vanlig familj på ungefär 3 600 kronor per månad. 3 600 kronor mindre kvar i din plånbok. Varje månad. Eller så motsvarar det att alla som tjänar över 38 300 kronor ska börja betala statlig inkomstskatt – Sju av tio sjuksköterskor och varannan lärare ska få behålla betydligt mindre av sina hårt intjänade pengar. Vi tycker inte att det är rätt. Vad tycker du? Dessutom vet vi att en del av deras finansiering består av den bolåneskatt som både bankerna och Damberg (S) sagt kommer vältras över på bolånekunderna. Det skulle ge 800 kronor i ökade räntor för en familj med fyra miljoner kronor i lån. Varje månad. Hårt arbetande svenskar förtjänar ett tack. Ett tack för att vi tillsammans har bekämpat inflationen, ni fick stå tillbaka under höginflationsåren. Ni förtjänar inte skattehöjningar nu. Ni förtjänar att behålla mer pengar i plånboken. Det kommer vi att lova er och det löftet kommer vi att hålla.
Visa på X →Vi har redan sett hur två av V:s nuvarande riksdagsledamöter uteslöts av samma anledning. Även inom S finns detta. Glöm inte El-Haj…som hyllades av Magdalena Andersson innan han tvingades bort. Valseger för oppositionen kommer elda på islamiseringen av Sverige på olika sätt.
Visa på X →Ulf Kristersson om Magdalena Anderssons invit: Löjligt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qBL03/ulf-kristersson-om-magdalena-anderssons-invit-lojligt
Visa på X →Nio antisemiter och terrorromantiker har nu fått lämna Vänsterpartiet. Och hur många är kvar? När kommer media i Gävleborg att granska V? Detta är alltså Magdalena Anderssons regeringsunderlag och Centerpartiets samarbetspartner. Expressen avslöjar i dag hur flera av Vänsterpartiets kandidater i Helsingborg och Gislaved öppet hyllat mord på civila efter terrorattackerna den 7 oktober. De har uttryckt sig grov antisemitiskt, spridit konspirationsteorier om att ”sionister” styr världen. En av dem har till och med spridit inlägg mot abort och samkönade relationer. De vägrar ta avstånd från Hamas när Expressen ringer upp dem. Dessa personer är rekryterade från en propalestinsk förening som tidigare bjudits in till riksdagen och tagits emot av Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar. Trots att samma förening hyllat terrorattacker. Vi måste hålla antisemitismen och våldsbejakande islamism borta från regeringen. Vid en rödgrön valvinst i september kommer Vänsterpartiet att få ministerposter. Det vore skadligt för Sverige.

Nu får det vara nog. Vi har redan ett växande judehat i Sverige. Antisemitismen har blivit så normaliserad att få längre reagerar när t.ex. delar av Palestinarörelsen marscherar på våra gator och torg och basunerar ut slagord som ”intifada” och ”one solution”. Kanske inte alla, men tillräckligt många vet vad dessa slagord betyder, både historiskt och politiskt. Det är inga oskyldiga slagord, utan en direkt anspelning på den industriella utrotningen av Europas judar. När sådana budskap tillåts normaliseras handlar det inte längre om legitim kritik mot Israels regering. Det handlar om hat mot judar. Och nu visar ännu en granskning, denna gång av Expressen att personer som firat Hamas terrorattack den 7 oktober kandiderar till olika politiska församlingar för Vänsterpartiet. Jag vill inte höra ett ord från Nooshi Dadgostar om att hon tar avstånd eller fördömer sina medlemmars vedervärdiga uttalanden om judar. Vad hon måste göra är att ta kvasten och städa framför egen dörr och visa att judehat får konsekvenser. Inte minst då hennes parti gör anspråk om att få ansvara för MR och diskrimineringsfrågor om olyckan är framme och de får sitta i Magdalena Anderssons regering. Jag kommer aldrig acceptera att Stockholm tvingas vänja sig vid att judehat ekar genom Stockholms innerstad när jag blir borgarråd. Antisemitismen måste bekämpas kompromisslöst, oavsett om den kommer från högerextremister, islamister eller den yttersta vänstern som jag räknar in Vänsterpartiet i.
Visa på X →Magdalena Anderssons regeringsunderlag. https://www.expressen.se/nyheter/politik/firade-terrorattacken-nu-kandiderar-de-for-v/
Visa på X →Expressens journalistik förvånar. Sommaren 2022 var alltså Magdalena Andersson (s) statsminister men renoveringen som startade under hennes tid som statsminister tillskrivs Ulf Kristersson i texten. Hur tänkte ni nu @Expressen @viktorbk ?


Nio av tio ska få det bättre med Socialdemokraterna, påstår Magdalena Andersson. Det låter väldigt positivt – men det är inte sant. Magdalena Andersson och Mikael Damberg räknar bara med de förslag som ger folk mer pengar och utelämnat allt som kostar. De har inte tagit med att deras nya bolåneskatt ska betalas av alla med ett bolån, att deras fastighetsskatt drabbar den som äger sitt hem eller att de höjda drivmedelspriserna landar hos dig vid pumpen varje gång du tankar. Finansdepartementet har räknat på hela politiken: I verkligheten innebär deras politik att minst 8 av 10 som arbetar får det sämre, inte bättre. För en vanlig familj med en polis och en sjuksköterska handlar det om skattehöjningar på minst 2 000 kronor i månaden. Någon ska betala för Socialdemokraternas löften – den någon är du. Du som ställer klockan och går till jobbet varje dag, du som varje dag är beroende av bilen, du som bor i ett hus eller bostadsrätt.
Visa på X →Nio av tio ska få det bättre med Socialdemokraterna, påstår Magdalena Andersson. Det låter väldigt positivt – men det är inte sant. Magdalena Andersson och Mikael Damberg räknar bara med de förslag som ger folk mer pengar och utelämnat allt som kostar. De har inte tagit med att deras nya bolåneskatt ska betalas av alla med ett bolån, att deras fastighetsskatt drabbar den som äger sitt hem eller att de höjda drivmedelspriserna landar hos dig vid pumpen varje gång du tankar. Finansdepartementet har räknat på hela politiken: I verkligheten innebär deras politik att minst 8 av 10 som arbetar får det sämre, inte bättre. För en vanlig familj med en polis och en sjuksköterska handlar det om skattehöjningar på minst 2 000 kronor i månaden. Någon ska betala för Socialdemokraternas löften – den någon är du. Du som ställer klockan och går till jobbet varje dag, du som varje dag är beroende av bilen, du som bor i ett hus eller bostadsrätt.


Detta är ett praktexempel på sossarnas bondfångeri. Här ger man, genom LO, sken av att en ny S-regering kommer sänka pensionsåldern och höja pensionerna. Samtidigt slipper Magdalena Andersson ta ansvar för att det är hundra procent falskt. Sossarna kommer naturligtvis inte höja pensionen. Och de vill uttryckligen höja pensionsåldern.


I Agenda talar Mikael Damberg om ansvarstagande och att sätta Sverige först och vill göra upp med borgerligheten. Men alla som följt svensk politik vet att det här är ett spel för gallerierna. Sossarna försöker flytta fokus från det verkliga problemet. Det är att Magdalena Andersson inte har ett samlat lag och att vänstern är djupt splittrade i frågor som rör skatter, energi, migration, rättspolitiken, Nato och internationellt samarbete. Samarbete över blockgränsen är bra för att säkerställa långsiktighet i viktiga frågor, men det kan inte ske på Socialdemokraternas villkor. Vill de göra upp får de gärna ansluta sig till Tidö-laget. #agenda
Visa på X →Sitt svaga ledarskap troget far Ulf Kristersson återigen med osanning om andra partiers politik. Bra av Magdalena Andersson att markera. Sverige behöver en statsminister som tar ansvar, inte en som sprider skrämselbilder för att dölja sin egen regerings svaga resultat.
Visa på X →Särskilt slugt är det väl inte? Det gör nog varken från eller till i kampen om väljarna i det här valet. I förlängningen tror jag att den som hela tiden går till val på taktik inte kommer uppfattas som särskilt genuin. Även ett maktparti behöver välja sina tillfällen annars blir det genomskinligt. S vill inte samla oppositionen innan valet ”för att vi har ett flerpartisystem”, inte ge besked i några enstaka frågor som vi som inte regerar nu kan gå ihop om. Men utspelen om vad man vill göra upp om med nu sittande regering har varit desto fler. Det kan nog uppfattas som rätt märkligt för väljarna. En bred skatteöversyn och en energiöverenskommelse är vi fler som föreslagit. Men eftersom politik inte längre verkar avgöras av sakinnehållet så finns det inget att vinna för Tidö. Dom vill inte döda konflikten tex om migration och kriminalitet, eftersom där tycker väljarna att Tidö har nåt att komma med. Inte heller efter valet eftersom det är kring sådant frågor dom vill kunna opponera. Att vi inte fick nån energiöverenskommelse var det heller inte sakinnehållet som avgjorde, högern (utom Ebba) ville ha kvar kulturkriget om kraftslag i valrörelsen. En skatteöversyn hade varit behövligt men ingen tror väl att Tidö-partisterna är beredda att höja nån skatt alls för välbeställda? Sist Tidö fick vara med och förhandla migrationen drev dom igenom politik och hoppade sedan av för att ta ännu fler steg än i överenskommelsen. S vet förstås det här men hoppas att väljarna ska tro på att breda överenskommelser är möjliga och att eventuella marginalväljare som ogillar övriga rödgrönas politik på områdena ska känna sig lugnade. Vi rödgröna har ett starkt övertag i opinionen och behovet av taktiska manövers är inte jättestort. Nån gång måste man ju palla bygga opinion också, kanske tex när man leder med 10 procentenheter, visst har säkert omfamning av en del Tidö-politik gynnar S, och visst kan det säkert vara gynnsamt med enstaka utspel om breda överenskommelser men inte hur många som helst. Tidö-politikerna får ju dessutom chans att påminna om MP o bränslet och V o skatterna om det är vad man S är rädda för. Jag tror dessutom att det är ett bättre som maktparti, att lita på att den egna pondusen och storleken kommer övertyga marginalväljare om vem som bestämmer, att ragga runt kan framstå som smått desperat. Dessutom, om S hade velat hade vi kunnat samla åtminstone 3 av dagens oppositionspartier och löst ut en del av frågorna som dom upplever skulle kunna stöta bort väljare, genom förhandlingar mellan våra partier. Reinfeldt-gänget var sluga. Dom hade en plan om enorma skattesänkningar, löntagarkollektivet försvagades och socialförsäkringarna urgröptes. För att lyckas få stöd för det triangulerade man S i jobbfrågan mm. Badade badtunna och kom överens med sitt gäng. Det är nåt annat än detta mer enfaldiga spår. ://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4682R/cantwell-magdalena-andersson-lagger-fram-gamla-ideer
Visa på X →Magdalena Andersson vill ha en ny samarbetsanda. Menar hon dessa vänliga omdömen om hennes samarbetspartier då?


Magdalena Andersson vill ha ”ett helt nytt angreppssätt” för att stoppa kriminaliteten. Hon menar till skillnad från det som minskar skjutningarna med 75 procent och fördubblat uppklarningsgraden av brott i gängmiljö. Jag tackar nej till det.
Visa på X →@Johholmber55276 @moderaterna Fullständigt. Det kommer aldrig hända så länge Magdalena Andersson är partiordförande i Socialdemokraterna. Det är ett tydligt löfte.
Visa på X →De två föregående mandatperioderna, under Magdalena Anderssons och Socialdemokraternas 8 år vid makten så mer än fördubblades vårdköerna. Vårdköerna hade vuxit sig rekordlånga redan före pandemin på grund av de rödgrönas bristande styrning av svensk sjukvård.
Visa på X →”Stämmer det hon säger?” Vad är det Magdalena Andersson och Socialdemokraterna håller på med egentligen? Kan de inte bättre? Svensk sjukvård förtjänar i alla fall bättre. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/bb-fatoljen-ar-anderssons-s-nya-slagtra-men-stammer-det-hon-sager
Visa på X →Magdalena Andersson som statsminister - Sweden is back! https://www.di.se/debatt/vi-ska-vara-med-och-leda-pa-den-globala-scenen/
Visa på X →Vill du ha dyrare bolån? Socialdemokraterna vill införa en bankskatt om de vinner valet i höst. Nu har storbankerna meddelat att de kommer att höja bolåneräntorna om en sådan skatt införs. Magdalena Andersson som statsminister betyder en dyr vänstersväng – med högre boendekostnader för dig med bolån. Tycker du det är dåligt så är det en god idé att rösta blågult i höst 🇸🇪🏠
Visa på X →Inflationen när Magdalena Andersson styrde: 10 procent Inflationen när Ulf Kristersson och det blågula laget styr: 0,8 procent. Det spelar roll vem som styr 🇸🇪


Magdalena hanterade debatten värdigt. Jag satt tillsammans med förstagångsväljare, en sa precis usch och gick och tyckte att hen lyssnat på en podd med Ebba Busch. Det är helt orimligt att ett parti med 4% väljarstöd totalt får prata sönder debatt efter debatt. Gör något.
Visa på X →Magdalena Andersson går till val med ett gäng som tänker stoppa ny kärnkraft, driva upp bränslepriserna 10 kronor per liter vid pump och bygga vindkraft vid din husknut. Sverige behöver ett stabilt elsystem och bränslepriser som hushållen klarar att leva sitt liv med.
Visa på X →Så skönt när Magdalena Andersson säger som det är. Tidöpartierna är sååå nöjda med sig själva, ingen mer el behövs och sjukvården är perfekt. Problemet för dem är verkligheten. Vanligt folks elräkningar och bebisar som föds i fåtöljer i Skåne för att inga sängar finns.
Visa på X →