”jobbfrågan” är helt sekundär för C, den tjänar bara som argument för sänkta skatter, när försäkringar o arbetsrätt ska försämras, eller när avregleringar ska genomdrivas. Deras förslag är: ”gör som nu fast ännu mer” det är det bara den som är ideologiskt förblindad som kan tro på. https://www.di.se/debatt/sverige-fortjanar-en-regering-som-besegrar-arbetslosheten/
Visa på X →Sök
@Troll490985 Källorna är partiernas förslag i riksdagen. Finns det bättre källor menar du?
Visa på X →@Innerkurva Tvärtom ska media granska partiernas förslag i en valrörelse. Det är medias viktigaste uppgift.
Visa på X →@FlaskPost2024 Tvärtom har vi lyckats få bort förslaget från dagordningen. Finns inte kvar.
Visa på X →@alex123mma Självklart ska man ställa politiska alternativ mot varandra. Om inte media granska oppositionens förslag alls måste nån annan göra det.
Visa på X →@emilnordfjell Nej. Finns inget sånt förslag. Hittepå.
Visa på X →Det är märkligt att Sverigedemokraterna fortfarande är det enda parti som förespråkar att moskéer som sprider extremism ska kunna stängas. Detta är för övrigt ingen kontroversiell lagstiftning. Den finns redan i länder som Tyskland, Frankrike och Österrike. Det är alltså fullt möjligt att stifta sådan lagstiftning. Frågan är bara om den politiska viljan finns. I Sverige har vi moskéer med kopplingar till den iranska regimen. Vi har moskéer med kopplingar till Muslimska brödraskapet. Vi har moskéer med kopplingar till Erdogans regim i Turkiet. Vi har ett betydande antal moskéer som sprider extremism och agerar i främmande makters intresse. Men det går inte att stänga dem eller vidta åtgärder för att deras verksamhet ska upphöra, eftersom det saknas lagstiftning som möjliggör sådana åtgärder. Förra månaden publicerade Kristdemokraterna en ”Handlingsplan mot islamism”. Där finns inga förslag om att stänga moskéer som sprider extremism. Hur ska islamismen motverkas om de moskéer som sprider islamism tillåts fortsätta sin verksamhet? Hur kan Sverigedemokraterna vara det enda parti som ser detta problem, trots de många avslöjanden vi har sett om moskéer som möjliggör transnationellt förtryck och sprider extremism? Anledningen till att Imam Ali Islamic Center, som har kopplingar till den iranska regimens underrättelsetjänst, kan fortsätta sin verksamhet är för att det saknas lagstiftning som gör det möjligt att stänga verksamheter av detta slag. När en moské fungerar som ett verktyg för en främmande auktoritär regim eller sprider extremistiska budskap borde samhället kunna ingripa. Ser inte de andra partierna problemet?
Visa på X →@jarrebring58096 Fler jobbar nu än när ni styrde. Vårdköerna är kortare än när ni styrde. Och det finns inga förslag om marknadshyror. Ska ändå bli lite spännande att se om S ännu en gång kan ljuga sig till en valseger. Eller om väljarna genomskådar er till sist? 🤔
Visa på X →Mycket bra och borde gjorts för länge sedan. Alla ryssar bör bannlysas från allt. De som har så gott ställt i det fattiga Ryssland att de har råd att semestra i Europa är oligarker och folk med koppling till regimen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wv7ngj/svenska-forslaget-kan-forstora-ryssarnas-sommar-maste-fa-ett-slut?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Svenska förslaget kan förstöra ryssarnas sommar: ”Måste få ett slut” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wv7ngj/svenska-forslaget-kan-forstora-ryssarnas-sommar-maste-fa-ett-slut
Visa på X →Helt rätt! Det här är ett förslag som sverigedemokrater har drivit i riksdagen. Väljarna kan räkna med att vi är med på båten. Det är fullt rimligt att den som är myndig och får köpa alkohol på krogen också kan ta ansvar för att köpa alkohol på Systembolaget.

@emilnordfjell Larv. Finbs inga såna förslag.
Visa på X →@BarrioElfva Nej finns inga såna förslag.
Visa på X →@Moska12H Du hittar på. Finns inga förslag att höja någons hyra.
Visa på X →@emilnordfjell Finns inget förslag från M som höjer hyresgästernas hyra för den lägenhet de bor i.
Visa på X →@MemIngenjoeren Jag tycker förslaget är motiverat med hänsyn till hur sociala medier påverkar psykiskt välmående, hjärnutveckling och koncentrationsförmåga. Från året man fyller 15 till dess man får rösta, mellan 18-22 år, finns gott om tid att använda sociala medier och orientera sig politiskt.
Visa på X →@IngemarNilsson_ Då bör man väl lämna wo om man inte kan styra? Men ni la ju inte ens fram några förslag och då kan man ju omöjligen få igenom något? Ni försökte inte ens…
Visa på X →Amanda Lind sågar Socialdemokraterna ” Amanda Lind kritiserar också Socialdemokraternas krav på ytterligare sänkt skatt på bensin och diesel. – Det förslaget tycker jag är bensinpopulistiskt, för det finns andra sätt att göra det på, säger hon till SVT. https://kvartal.se/nyheter/artiklar/amanda-lind-sagar-socialdemokraterna/cG9zdDoxMjA2NTM
Visa på X →Strandlov ersätter strandskydd 🤦♀️. Tidöpartiernas privatiseringsvurmande kommer nu till stränderna. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16j4rG/forslag-fler-ska-kunna-bygga-och-bo-vid-vatten
Visa på Bluesky →Ah fasiken, där ser man. Men då kan jag publicera det här också: Det är väl klart att vi vill mer, det är bara att läsa våra förslag som vi lagt fram och driver i riksdagen. Men trots allt hat och motstånd vi har mött, trots att vi saknar egen majoritet i riksdagen, har vi sakta men säkert lyckats driva svensk politik i en annan riktning. Nedan kan du läsa om allt vi trots allt har lyckats driva igenom under den här mandatperioden. PS. Vad har du lyckats driva igenom? Du kan väl lista detta nedan.
Visa på X →Nej, du förstår uppenbarligen inte hur den representativa demokratin fungerar, vilket kanske inte är konstigt med tanke på din marxistiska bakgrund. Det är väl klart att vi vill mer, det är bara att läsa våra förslag som vi lagt fram och driver i riksdagen. Men trots allt hat och motstånd vi har mött, trots att vi saknar egen majoritet i riksdagen, har vi sakta men säkert lyckats driva svensk politik i en annan riktning. Nedan kan du läsa om allt vi trots allt har lyckats driva igenom under den här mandatperioden. PS. Vad har du lyckats driva igenom? Du kan väl lista detta nedan. https://www.sd.se/tidoavtalet/
Visa på X →@MartinNordin1 Dödfött förslag av V. Kommer driva bort människor o kapital från landet vilket Minskar skatteintäkterna. Det fungerar så i ett land i EU med fri rörlighet för människor och kapital, men sånt förstår inte V.
Visa på X →Förslag om statligt stöd ska stärka mobil täckning längs vägar och järnvägar - http://Regeringen.se https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/06/forslag-om-statligt-stod-ska-starka-mobil-tackning-langs-vagar-och-jarnvagar/
Visa på X →Jägarnas kritik mot S-förslaget: ”Tagna på sängen” https://www.tv4.se/artikel/ONMO303MduHkbjlMuvZhd/s-vill-minska-vildsvinsstammen-kraftigt-jaegare-kritiska
Visa på X →Jag hörde en av de partilösa riksdagsledamöterna, de så kallade ”vildarna”, säga i Politikbyrån den 27 maj att SD:s ledamöter varje tisdag får instruktioner om hur de ska rösta i kammaren. För det första är det inte helt sant. Men ja, alla ledamöter i alla riksdagspartier behöver veta hur deras partikollegor har röstat i olika utskott för att kunna följa upp detta i kammaren. Vad är problemet? Det är så man får igenom lagstiftning och kan hålla löften till väljarna. Alternativet är att ledamöterna inte följer upp partiets politik. Då skulle vi inte kunna genomföra det vi har lovat väljarna. Det är det här vissa inte förstår. Jag sitter inte i riksdagen för att bara tycka till. Jag är där för att leverera och se till att Sverigedemokraterna genomför sin politik. Som företrädare för ett parti kan man delta i debatten men man är ingen fri debattör. Jag och alla andra i riksdagen, förutom de partilösa, har ett ansvar inför väljarna att leverera den politik som vårt parti har lovat. Då måste man få information om hur ens partikollegor har röstat i utskotten och trycka på rätt knapp i kammaren så att en majoritet skapas för vissa lagförslag. Om alla skulle börja fatta beslut i kammaren efter eget tycke skulle inget parti kunna lova någonting. Man skulle inte veta hur partiets ledamöter kommer att rösta. Det skulle innebära att väljarna inte vet vad de får för sin röst, eftersom ledamöterna inte följer den politik som partiet har gått till val på. Regeringen skulle inte heller kunna bedöma om olika förslag faktiskt har stöd av en majoritet. Regeringskansliet skulle ta fram propositioner, ett arbete som kräver resurser, bara för att de gång på gång skulle riskera att röstas ned. Det här är grundläggande kunskaper om parlamentarism. Det är chockerande att någon kan ha suttit i riksdagen en hel mandatperiod utan att förstå detta. Det är kanske inte heller så konstigt att personen har hamnat i konflikt med sitt parti och blivit partilös. När det gäller de partilösa intalar de sig att de representerar ”folket”, samtidigt som de plockar ut över 80 000 kronor i månaden. Men det var inte folket som kampanjade för att de skulle komma in i riksdagen. Det var partimedlemmar som arbetade för partiets politik. Väljarna eller folket röstade dessutom på ett visst parti som den partilöse ledamoten då representerade. Den som blir partilös och ändå sitter kvar sviker de partimedlemmar som på sin fritid kampanjade för partiet och de väljare som trodde att de skulle få den politik som partiet hade lovat. Det är inget annat än ett svek mot de som sätter sin tillit till demokratin, hur mycket man än skönmålar det.
Visa på X →