Magdalena Andersson om klimatet i partiledardebatten. ”Vi och världen behöver agera! Att (som regeringen) lägga fram en klimathandlingsplan som inte kan beskrivas som något annat ett stort löftessvek” 🐦🔗: https://nitter.cz/JytteGuteland/status/1747548580716368001#m [2024-01-17 09:17 UTC]
Visa på Mastodon →Sök
Magdalena Anderssons (S) retorik påminner alltsomoftast om klassisk kommunism. Är Socialdemokraternas nya politik månne en nykommunistisk sådan?
Visa på X →Jag sitter så nära talarstolen i kammaren att jag kände hur Magdalena Anderssons (S) näsa studsade mot mig när hon ljög kopiöst om hur S sedan 2015 stått för en restriktiv migrationspolitik. Vilket hyckleri!
Visa på X →Partiledardebatten just nu. Jag skäms när jag hör Magdalena Andersson @socialdemokrat -stå och med berått mod, försöker skriva om historien om sin egen migrationspolitik! Det är inte konstigt att folk kokar av frustrerande politikerförakt ute i stugorna. Mycket sorgligt.
Visa på X →Magdalena Andersson om klimatet i partiledardebatten. ”Vi och världen behöver agera! Att (som regeringen) lägga fram en klimathandlingsplan som inte kan beskrivas som något annat ett stort löftessvek”


Svenskt medborgarskap innebär rättigheter och skyldigheter. En skyldighet är att försvara vårt land. Det gäller alla, och Sveriges totalförsvar bygger på det. Ofattbart vilset av Magdalena Andersson (s) och vänsteroppositionen att kalla statsministerns budskap ”splittrande”.
Visa på X →@AnderssonUlla @HampusGustavss6
Visa på X →@Karlssien @AnderssonUlla Men du måste ju såklart kolla den äkta kommunistfaktan. Den där man blundar för det uppenbara.
Visa på X →@AnderssonUlla Din tunga blir svartare för varje inlägg du gör. Men så är det med komm…förlåt…vänsterpartister.
Visa på X →@widarandersson betonar det som borde vara självklart: "Välfärdsstatens fundament är att förmånerna i stort är knutna till dem som har rätt att bo och leva i Sverige. Det är knappast "angiveri" att agera mot skuggsamhällets utbredning" https://folkbladet.se/ledare/kronika/artikel/magdalena-andersson-far-nu-vara-sin-egen-bromskloss/jowx617l
Visa på X →Magdalena Andersson (@magdandersson): ”Den strama migrationen ligger fast…Det är en självklarhet, och den kommer behöva ligga fast under väldigt lång tid framöver. Vi socialdemokrater kommer stå upp för en stram migrationspolitik, det kan svenska folket känna sig trygga med.”

@Kallifatides Magdalena Andersson leder ett parti som har tappat den moraliska kompassen och all kontakt med verkligheten för forna kärnväljare.
Visa på X →Kommer regeringen att ändra sig om Chat Control och stödja EU-parlamentets kompromissförslag? Det frågade Håkan Svenneling (V) @hsvenneling statsrådet Jessika Roswall (M). Alla svenska EU-parlamentariker har röstat för kompromissen. Tack också till Malin Björk, Jessica Wetterling, Andrea Andersson-Tay, Ilona Szatmari Waldau, Gudrun Nordborg och Lotta Johnsson Fornarve som varit fantastiska i frågan! https://samuels.bitar.se/chatcontrol-regeringen/ #svpol #vänsterpartiet #socpol #chatcontrol
Visa på Mastodon →Skriver tillsammans med Magdalena Andersson om SD regeringen som inte ser och inte förstår hur familjer har det i kostnadskrisen. https://www.expressen.se/debatt/kristersson-forstar-inte--svenska-folkets-bordor/
Visa på X →Andrea Andersson-Tay (miljöpolitiskt talesperson för V) och Kajsa Fredholm ( @kajsafredholm, klimatpolitisk talesperson för V) snackar på nätverksträffen om arbetet i rksdagen. Några saker som nämns är motioner om ekocid, cirkulär ekonomi, kemikalier. Den blåbruna regeringen bedriver nu en politik som ökar utsläppen. Oxfam-rapporten visar att den rikaste procenten släpper ut 10 gånger mer utsläpp per person jämfört med den fattigaste delen av befolkningen. Något som V tagit upp i riksdagen.
Visa på Mastodon →”Magdalena Andersson kommer aldrig kunna bli statsminister utan islamisternas stöd.” -J.Åkesson #LD23
Visa på X →Efter Magdalena Anderssons minst sagt medelmåttiga skådespel i gårdens debatt är det skönt att se Jamal El-Haj äntligen få frågan om vad han anser om Hamas. Givetvis vill han inte svara. Med tanke på hans historiska samröre med organisationen kan man ju dra sina egna slutsatser.
Visa på X →Inte tog det särskilt lång tid för Magdalena Andersson (S) att torka bort sina låtsastårar och lägga lågmäldheten åt sidan förrän hon åter visade sin sedvanliga aggressiva ton med hätska utfall mot Sverigedemokraterna. Buhu…#pldebatt
Visa på X →Magdalena Andersson (S) använder nu det sedvanliga knepet med passiv aggressivitet för att slippa svara på högst besvärande frågor i kammarens talarstol. Aldrig några tydliga svar på vad Socialdemokraterna tycker och tänker. #pldebatt
Visa på X →Nej, Magdalena Andersson (S). Socialdemokraterna står inte bakom ”vanligt folk”. Ni vände dem ryggen för länge sedan. För Socialdemokraterna är det makt, makt och åter makt som gäller. Vanligt folk och deras livssituation struntar de fullkomligt i. #eu #pldebatt
Visa på X →”Public service ska ju trots allt föreställa radio och teve i allmänhetens tjänst, inte radio och teve i socialdemokratins tjänst.” https://bulletin.nu/skogkar-for-sveriges-radio-ar-anderssons-logner-en-lustig-anekdot-3
Visa på X →I arvet efter Fredrik Reinfeldt (M), Stefan Löfven (S) och Magdalena Andersson (S)👇🏻 ”Det finns alltid jobb att få i förskolan, säger änkan till en högt uppsatt IS-terrorist, som blev barnskötare vid hemkomsten.”

@FredrikKarrholm Magdalena Andersson och Socialdemokraterna måste lägga korten på bordet med sina kopplingar till Hamas. Nu sprider man okritiskt Hamas narrativ.
Visa på X →Magdalena Andersson pekar, utan bevis, ut Israel som ansvarig för angreppet mot sjukhuset i Gaza.
Visa på X →Bra av Magdalena Andersson och Ebba Busch att backa upp Märta Stenevi när hon får en rent orättvis fråga. Bra ledarskap av dem! 👍 #pldebatt
Visa på X →