Det blev JA till Socialdemokraternas förslag i Sveriges riksdag. Bra dag för svenska betande kor🐄 Nu får regeringen ett tillkännagivande att förhålla sig till!

Det blev JA till Socialdemokraternas förslag i Sveriges riksdag. Bra dag för svenska betande kor🐄 Nu får regeringen ett tillkännagivande att förhålla sig till!

Bli min rådgivare. Jag är företagare. Jag pratar tillväxtproblem med företagare dagligen. Regler, avgifter och skatter slår så olika beroende på bransch. Därför behöver jag ännu fler förslag. Är du företagare- skriv av dig här! https://www.centerpartiet.se/kampanjer/foretagsenkat
Visa på X →Och ja, det var socialdemokraternas förslag!
Visa på X →Välkommen till Åre och Jämtlands län Ulf Kristersson. Skriver några förslag jag tycker du och din regeringen borde kavla upp ärmarna och ta tag i. https://www.op.se/2025-04-02/valkommen-till-are-ulf-kristersson/
Visa på X →För ett tag sedan skickade en nyhetsbyrå en fråga om jag tänkte stänga ner mitt X-konto på grund av Elon Musk. Det är tydligen X och Tesla som nu ska bojkottas enligt vänsteretablissemangets normer. Det är ju rätt intressant. Är det här en ny regel? Ska man ha samma åsikter som ägaren till de företag vars tjänster och produkter man använder, innan man använder dem? Jag kände inte till den regeln. Jag har använt många olika tjänster och produkter utan att ha någon aning om vilka som äger företagen, än mindre vad de tycker politiskt. Ingen har tidigare nämnt något om detta. Men nu verkar någon ha upprättat en ny regel, och nu måste vi tycka precis som ägaren till det företag vars produkter och tjänster vi använder. Hur ska man då gå tillväga? Ska man kartlägga alla företag och deras ägares åsikter? Hur ska det här fungera? Är det fel att använda produkter från företag som ägs av tyska familjer som stödde Hitler? Då blir det ju ingen Espresso House för mig längre. Ska alla till höger använda X, medan de som står till vänster använder andra plattformar? Det är ju precis så polarisering uppstår. Sådana här löjliga utspel beror på att vänstern saknar en politisk agenda för att konfrontera den konservativa agendan. Vänstern har ingenting att erbjuda för att möta dagens samhällsproblem, och då hittar man på sådant här. Bojkotta Musk. Vad ska det leda till? Just det. Ingen vet. Det är fantastiskt att folk på vänsterkanten inte har hittat någon annan stor företagsledare som agerat omoraliskt eller har extrema åsikter, förutom Elon Musk. Det är bara Elon Musk som ska bojkottas. Alla andra företagsledare är tydligen helgon. Det är också märkligt att det finns människor som bränner Tesla-bilar i USA. Musks företag har redan sålt bilen och fått intäkterna. Någon har betalat för bilen, och den personen får sin egendom förstörd. Varför? Hur blir Musk drabbad av det här? Det bästa vore om folk på vänsterkanten kom med konkreta förslag och försökte få stöd för dem bland allmänheten. Det är väl så demokrati fungerar.
Visa på X →Även mindre allvarliga brott kommer leda till utvisning. Samma sak med obetalda skulder och en ovilja att följa myndighetsbeslut. Vi gör skillnad. https://www.svd.se/a/wgm2rP/forslag-dalig-vandel-kan-leda-till-utvisning
Visa på X →Nu röstade SD, L, KD, M nej till vårt förslag om att hålla en öppen hearing 2026 med klimatpolitiska rådet och den vid årets rapportsläpp osynliga klimatministern. Vars stab hävdar att de härmar finansministern - men finansministern deltar på öppen hearing https://www.altinget.se/artikel/klimatministern-uteblev-fraan-rapportslapp-s-foreslaar-ny-princip
Visa på X →Jag ser på sociala medier och alternativa medier att vissa börjar klaga på att Sverigedemokraterna inte gör någonting och att invandringen fortsätter som förr. Det där stämmer inte. För det första har invandringen till Sverige minskat varje år sedan Tidöpartierna fick regeringsmakten. Asylinvandringen är på rekordlåga nivåer och arbetskraftsinvandringen från länder utanför EU har nästan halverats. Utvandringen eller återvandringen från Sverige har ökat varje år sedan Tidöpartierna kom till makten. Då exkluderar vi personer som är födda i Sverige samt ukrainare. Det här handlar om utrikesfödda som nu lämnar Sverige, antingen för att återvända till sitt hemland eller för att flytta till ett annat land. En utredning har tillsatts för att ta fram förslag på hur anhöriginvandringen ska kunna minskas drastiskt. De förslagen presenteras i augusti. Visste ni att vi under den här mandatperioden kommer att se till att inte en enda utländsk bidragstagare kan bli svensk medborgare igen? Det kanske inte nämns av alla dem som klagar men det kommer att hända den här mandatperioden. Nu i april kommer en utredning att presentera förslag på hur icke-medborgare ska behöva kvalificera sig till den svenska välfärden. Det kommer inte finnas någon anledning för ekonomiska migranter att ta sig till Sverige längre. Det kommer att ske under den här mandatperioden. I maj kommer en utredning att presentera sina förslag på hur fler utlänningar ska kunna utvisas på grund av brott. Utredningen har även fått i uppdrag att ”analysera och föreslå hur åklagare kan ges en skyldighet att yrka på utvisning när utlänningar är åtalade för brott som är utvisningsgrundande”. Det kommer att bli en skyldighet för åklagaren att yrka på utvisning. Tidöavtalet är på 62 sidor och reformerna i det avtalet ska genomföras under den här mandatperioden. När hände det senast att politiker gav allmänheten ett dokument på 62 sidor och sa: Det här kommer vi att genomföra under denna mandatperiod? Inte under min livstid i alla fall. Men det är precis det som händer nu. Reformerna i Tidöavtalet, av vilka jag har nämnt en bråkdel ovan, kommer att genomföras under den här mandatperioden. Inte om tio år. Inte någon gång i framtiden. Besluten kommer att tas i riksdagen innan valet. Det här gör Sverigedemokraterna tillsammans med tre partier som för tolv år sedan ansåg att rätt många av dessa reformer var inhumana. Nu håller de på att genomföra dessa reformer tillsammans med Sverigedemokraterna. Om vi kommer till valdagen, och vi har beslut som gör livet omöjligt för illegala migranter i Sverige, ser till att bidragstagande utlänningar inte kan bli medborgare, ser till att utlänningar som kommer till Sverige inte kan ta del av välfärden, och om invandringen har gått ner år efter år, ska man då vara nöjd? Jag vet inte. Det får var och en bestämma. Men det är ett faktum att ingen regering har initierat så många reformer som denna under de senaste trettio åren. Kan vi återuppbygga allt Socialdemokraterna har raserat under decennier på en mandatperiod? Nej. Men kan vi se till att saker och ting går åt rätt håll, och att människor börjar känna igen Sverige? Ja. Man kan självklart klaga på att det går för långsamt, men gå inte på det falska narrativet om att ingenting händer. Vi står inför de största policyförändringarna i Sverige under min livstid. Och det kommer att hända under denna mandatperiod.



https://www.nyteknik.se/energi/tung-kritik-mot-forslagen-om-finansiering-av-ny-karnkraft/4312646
Visa på Bluesky →Vilket svek mot Sveriges barnfamiljer om detta stämmer! Det är dyrare än någonsin att vara svensk med Sd-regeringen och så hindras de reformer som skulle kunna lätta bördan för barnfamiljer! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sd-blockerade-forslag-om-extra-barnbidrag
Visa på X →Samarbetspartierna gemensamt har därför landat i en helhet där andra åtgärder genomförs. Sverigedemokraterna har under förhandlingarna förordat flera egna förslag, t.ex. ekonomiska tillskott till offentliganställda i låglöneyrken och förbättringar av A-kassan.
Visa på X →Tråd: Det är allvarligt att personer som har insyn i regeringssamarbetet försöker sätta sin egen partsvisa bild av hur förhandlingarna går till, med uppenbart syfte att skada en samarbetspart. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sd-blockerade-forslag-om-extra-barnbidrag
Visa på X →Att SD, i detta svåra ekonomiska läge för många barnfamiljer, stoppar en höjning av barnbidraget säger mycket om utvecklingen i det partiet. SD svek även i frågan om förstärkning av sjukersättningen för funktionsnedsatta och svårt sjuka utan arbetsförmåga. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sd-blockerade-forslag-om-extra-barnbidrag
Visa på X →Vidrigt, om detta stämmer. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sd-blockerade-forslag-om-extra-barnbidrag
Visa på Bluesky →Vidrigt, om detta stämmer. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sd-blockerade-forslag-om-extra-barnbidrag
Visa på X →Sverigedemokraterna är barnfamiljernas fiende. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sd-blockerade-forslag-om-extra-barnbidrag
Visa på Mastodon →Sverigedemokraterna är barnfamiljernas fiende. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sd-blockerade-forslag-om-extra-barnbidrag
Visa på Bluesky →BEHÅLL KORNAS BETESRÄTT! Inte bara korna utan även 168 000 engagerade personer vill behålla kornas betesrätt. Deras namnunderskrifter lämnades idag över till riksdagen. Regeringen borde dra tillbaka sitt förslag att slopa betesrätten.


BEHÅLL KORNAS BETESRÄTT! Inte bara korna utan även 168000 engagerade personer vill behålla kornas betesrätt. Deras namnunderskrifter lämnades idag över till riksdagen. Regeringen borde dra tillbaka sitt förslag att slopa betesrätten.


Mitt anförande från 29 januari om avvecklandet av EBO-lagen. En pusselbit på väg mot en migrationspolitik där det råder ordning och reda. Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/en-ny-ordning-for-asylsokandes-boende_hc01sfu11/
Visa på X →Sverige har nu näst högst arbetslöshet i EU. Vi har över en halvmiljon svenskar utan arbete. När regeringen idag presenterade förslag blev det tydligt att arbetslösheten inte tas på allvar. Regeringen har konsekvent skurit ner på jobbpolitik. En aktiv arbetsmarknadspolitik behövs
Visa på X →”Matjättarna” ser två åtgärder som skulle få ned matkostnaderna. Sänkta skatter o avregleringar. Inga förslag om statlig prisreglering. Den samlade vänstern andas i påse.
Visa på X →Förvånas över att Kristerssons regering inte delar EU- kommissionens förslag att den ökning av fossilfri energi som behövs också ska vara kostnadseffektiv?? Vi socialdemokrater tycker att det är självklart.
Visa på X →Vi i (S) har kommit med flera förslag för att pressa priserna. Vi vill se en ökad konkurrens i butiks- och grossistled, att det ska bli lättare att öppna lokala butiker och en tydligare märkning av varor. Nu måste regeringen agera. En till fika med matjättarna räcker inte.
Visa på X →@PeterModerat Vi hade andra förslag för att kunna minska kostnaderna för läkemedel. När regeringen nu väljer att lägga den kostnaderna på de som behöver läkemedel och inte på att sänka inköpspriserna, så säger vi tydligt nej!
Visa på X →