En partiledardebatt ska ge svar eller en fingervisning om detsamma på frågor som ställs. Nu sitter nog många och undrar: Vill S fortsätta att öka reduktionsplikten? Vill S höja skatten för ex poliser & barnmorskor? Magdalena ombads att svara ja eller nej. Hon vägrade…
Visa på X →Sök
Magdalena Andersson inleder partiledardebatten med att rada upp kriser som Sverige brottas med. Enig om verklighetsbilden. Men, när skapades krisen i skolan, vården, mm? Vi behöver inte mer av (s)amma politik. Vi har en ny regering och en ny politik för att vända utvecklingen.
Visa på X →Ja, detta sa M före valet! Precis som Magdalena Andersson säjer. Verkar okänt för Kristersson nu. #pldebatt

Magdalena Andersson: Hur kan det vara rätt att prioritera höginkomsttagare med stora skattesänkningar istället för barnfamiljer, pensionärer och ensamstående i krisen? #svpol #pldebatt
Visa på X →”I stället för en traditionell regering har vi en högerregim styrd av sverigedemokrater. En regim som använder sin maktposition för att hota och tysta kritiska röster.” Magdalena Andersson skriver som det är. https://www.dn.se/debatt/sds-hogerregim-hotar-grunderna-i-var-demokrati/ 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1654910971268177920
Visa på Mastodon →Det kan finnas åsiktsskillnader i sak. Kanske ser inte Magdalena Andersson de säkerhetspolitiska hoten som jag ser. Kanske vill hon se andra åtgärder. Det vore klädsamt att säga det, istället för att anklaga mig och andra i regeringen för att sätta Sveriges själ på spel.
Visa på X →I en text på Facebook bemöter jag Magdalena Anderssons insinuationer om universitetsstyrelser i sak. https://www.facebook.com/MatsPerssonL/posts/pfbid02A9oDwUzgroQyWp4iureuTv2o1QuKGF2mYBeEGxoGxhEnCVy9H7xWxGeUXY1zGxXel
Visa på X →Magdalena Andersson påstår nu att jag och den svenska regeringen hotar demokratin. Retoriken känns direktimporterad från USA. Det är ansvarslösa uttalanden från oppositionsledaren.
Visa på X →Det är närapå tre och ett halvt år till nästa val. Då ryar Magdalena Andersson om hot mot demokratin för att Ebba Busch av privata skäl väljer att avstå. Alltså, vem bryr sig egentligen om den debatten? Varför ha en partiledardebatt i maj 2023 när valet är i september 2026?
Visa på X →Slutsatser efter dagens presskonferenser fr oppositionen: ❌ Det är tydligt att Magdalena Andersson inte har grepp om sina samarbetspartier. ❌Oppositionens politik skulle leda t högre inflation leder till högre matpriser och räntor. Det är inte vad hushållen behöver. #svpol
Visa på X →Magdalena Andersson beskrivning av socialdemokratins näringspolitik är minst sagt oretuscherad. Min fundering är hur centerpartiet ska förhålla sig till sina kamrater vänsterut?

Idag har jag uppmanat Magdalena Andersson att kalla upp S-kommunalråd i de största städerna. Det är ett allvarligt läge med planerade demonstrationer i flera städer. Nedskärningar riskerar att gå ut över elever. S-styren behöver göra mer för att freda skolan från inflationen.
Visa på X →Lågt förtroende för regeringens krispolitik. Vi kan inte ha en krispolitik ʼa la Liz Truss. Magdalena Andersson: "nummer ett är att förstå att det är en kris, nummer 2 är att agera."
Visa på X →"Att skolpeng har gått till en våffelstuga i Åre och skärgårdstomter gör S-ledaren Magdalena Andersson upprörd. Systemet är sjukt." #svpol #friskola https://www.svt.se/nyheter/inrikes/magdalena-andersson-s-om-svt-s-granskning-det-ar-for-javligt
Visa på X →”Hur ska Socialdemokraterna kunna ”knäcka gängen”, som Stefan Löfven och Magdalena Andersson har utlovat, om deras eget parti styrs av gängen i kommuner som Botkyrka, där gängproblematiken behöver bekämpas som allra mest?”
Visa på X →Hur trovärdiga är sossarna i att kunna "knäcka gängen" som Löfven, Magdalena Andersson m.fl. utlovat om sossarna själva består av gängen i kommuner som Botkyrka där gängproblematiken som mest behöver bekämpas?
Visa på X →Är med i Ekots lördagsintervju idag. Lyssna här: https://sverigesradio.se/avsnitt/magdalena-andersson-s-regeringen-har-gatt-langre-an-avtalet-med-turkiet-kraver

RT @hrhellman: Oj! Magdalena Andersson levererar ett tal av Palme-kaliber! Om den viktiga respekten mellan människor. Viktigt och retoriskt skickligt! Respekt och tillit är avgörande för det starka samhället. 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1615643081776177152
Visa på Mastodon →Sitter i riksdagens kammare och lyssnar på #pldebatt Ulf gör ett jättebra jobb. Det som tråkigt nog blir det bestående minnet är Magdalena Andersdons vidriga härskarteknik, bland annat hånskratt när Ebba Busch höll sitt anförande. #skämsmagdalena
Visa på X →Ebba Busch (Kd) förminskar sitt uppdrag, förlöjligar sig själv och missbrukar sin tid i talarstolen med sin fråga till Magdalena Andersson. Busch tror tydligen att hon är ungdomskandidat och inte vice statsminister.
Visa på X →Det kom inget svar om samarbete från Magdalena Andersson (S).
Visa på X →Respekt var ordet! Ideologiskt och skarpt tal från Magdalena Andersson i partiledardebatten. Det är varken respektfullt att skrota klimatpolitiken eller svika löften om högkostnadsskydd i tider som dessa. Regeringen prioriterar skattesänkningar för de rikaste i tider av kris. 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/JytteGuteland/status/1615625062035476488
Visa på Mastodon →Respekt var ordet! Ideologiskt och skarpt tal från Magdalena Andersson i partiledardebatten. Det är varken respektfullt att skrota klimatpolitiken eller svika löften om högkostnadsskydd i tider som dessa. Regeringen prioriterar skattesänkningar för de rikaste i tider av kris.
Visa på X →Och gapet ökar! Nu 58% som har förtroende för Magdalena Andersson och 38% för Kristersson. 🌹#socialdemokraterna #svpol #moderaterna 🌹https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/15jM9B/rekordstort-gap-mellan-andersson-och-kristersson
Visa på Mastodon →Här kan ni läsa hela artikeln: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/694Re3/magdalena-andersson-kraver-hojt-barnbidrag-och-krissamtal
Visa på X →