Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

@mika_andersson Skolan ska inte fostra barn, det ska föräldrar göra. Och sluta med böla det om att han rörde vid honom. Ungen ska uppföra sig enligt god fostran.

Visa på X

Magdalena Andersson rasar för att SD kommunicerar högst relevanta invändningar mot TV4. Hur vore det att presentera egen politik istället för att ideligen yra om demokratihot och kräva att Ulf Kristersson ska ”agera”? Det börjar faktiskt bli löjligt.

Visa på X

@AnderssonUlla En stilla undran är varför Sverige behöver ett alkoholmonopol när största delen av västvärlden klarar sig bra utan?

Visa på X

Skäms på dig @magdandersson. Jag tvingas konstatera att Sverige är ett mycket sjukt land och att vi befinner oss i en mycket sjuk valrörelse. Senaste exemplet: Vår toppkandidat, Charlie Weimers, intervjuas i Expressen. Han framför där att SD är beredda att samarbeta också med partier inom det som vänsterliberalerna brukar kalla "populisthögern". Charlie Weimers egna ord, direkt från samma intervju: "Samarbetet omfattar inte Ryssland och Ukraina. Där samarbetar vi med andra. Samarbetet ska omfatta frågor som rör klimat, energi, migration, säkerhet, terrorism och regelförenkling." Expressens vilseledande rubrik till artikeln blir "SD redo för samarbete med ryssvänliga partier". Därefter är det vanliga spinnet igång, där klimax nås genom att det samlade sosseriet fabulerar om "säkerhetshot" och konspirationer. "Att vilja samarbeta med ryssvänliga partier, det är att riskera svenska folkets säkerhet", sa Magdalena Andersson i sitt tal under Järvaveckan. Det är riktigt, riktigt smutsigt. Till och med för att komma från Magdalena Andersson. Jag förstår att Socialdemokraterna är desperata. Jag förstår att de inte kan sova på nätterna. Jag gör det. Men det är inte mitt partis fel att Socialdemokraterna är ett fullkomligt uselt parti som färre och färre vill rösta på, det är faktiskt deras eget fel. Att oppositionsledaren överlagt springer Putins ärenden på det här sättet, trots att hon rimligen känner till att Sverigedemokraterna drivit en mer Rysslandskritisk linje än såväl Socialdemokraterna som alla andra svenska partier i EU, är ett skamligt lågvattenmärke. Ryssland klassades alltså som terrorstat i EU-parlamentet efter vårt initiativ, vilket Socialdemokraterna försökte stoppa. Jag förstår som sagt desperationen, men finns det ingen gräns för hur skamlöst man kan bete sig? Dåliga förlorare är bland det mest patetiska som finns. Skäms på dig Magdalena.

Visa på X

När t.o.m. Aftonbladet skriver om sossarnas konton, vad ska Magdalena ”kasta sten i glashus” Andersson gasta om nu?

Visa på X

Attacker mot demokratiska möten med syfte att hindra och skrämma uppmärksammas ofta brett med politiska fördömanden. Men den här gången tror jag Magdalena Andersson (S) har viktigare saker att (v)ärna. #svpol

Visa på X

@AnderssonUlla Det är ni kommunister som fråntar makt från folket. Ni kan inte ens stava till demokrati. Det är sedan gammalt.

Visa på X

Mycket sjuka saker har kommit ur socialdemokratiska munnar, men detta tar priset. Här står Magdalena Andersson och blåljuger i riksdagens talarstol enbart för att misskreditera oss och skapa polarisering. Hur kan ni som röstar på det här partiet sova om nätterna?

Visa på X

Vänstern med Magdalena Andersson i spetsen ljuger hela tiden, blandar kort och kommer med falska anklagelser. Blir besvärligt för media att bena ut den sörjan, om de nu är intresserade av det. #svpol

Visa på X

Magdalena Andersson: Sverigedemokraterna är inte ett parti som andra. Nej exakt. Det är därför vi växer. Det var inte vi som satte Sverige i den situation vi befinner oss i, det var de andra. De andras politik fungerade inte. Nu städar vi upp efter de andra partiernas politik.

Visa på X

@AnderssonUlla Kommunister är kommunister och har som förflutet att ha haft ihjäl flest människor. Avskyvärt!

Visa på X

@AnderssonUlla Sovjet var länge sen. Anamma demokratin nån gång och kom till freds med livet.

Visa på X

@CarlMelin Enligt partibossen Magdalena Andersson är skillnaden mellan trolleriverksamhet i S o SD att i S är det enskilda medarbetare som trollar o i SD är det organiserat.

Visa på X

Usch och fy för denna desinformation! Gemene man förstår enligt Kalla Fakta inte att det inte är Magdalena Andersson i filmen och många kan därför luras att tro att det var hon som hade detta möte. 🤦‍♀️ Satiren är död, länge leve satiren.

Visa på X