Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Partiledardebatt och Magdalena Andersson konstaterar angående gängkriminaliteten att hittills har regeringen föreslagit 8 ggr mer pengar till borttagande av plastpåseskatten än till att bryta nyrekryteringen. #svpol

Visa på X

Makalöst magstarkt Magdalena. Tar inget som helst ansvar för att S skapat lägsta tillväxten och högsta gängkriminaliteten under sina 8 år vid makten. Fokuserar enbart på demonisering av Tidösamarbetet. Lite självrannsakan vore på sin plats. #partiledardebatt #riksdagen

Visa på X

”Oppositionsledaren” Magdalena Andersson (S) körde 7 minuters dravel och fabulerande om Sverigedemokraterna i sitt inledningsanförande i partiledardebatten. Beklämmande att vi har en så svag, idéfattig och intetsägande opposition.

Visa på X

Bra att Magdalena Andersson kopplar ihop bokbränningen med SD. De som bränt Koranen är 2 personer med en tydlig koppling till SD. Mycket farligt för vår säkerhet . #pldebatt

Visa på X

När man helt tappat kontakten med historien och helt glömt påsk-/koranupploppen 2022. Hint: statsministern då hette Magdalena Andersson.

Visa på X

När Magdalena Andersson säger att nationalism innebär att man ser sig som "högre stående" än andra vet jag inte om hon spelar dum eller bara är okunnig. Skillnaden på patriotism och nationalism är huruvida man pratar om landet eller folket. I USA är man patriot, eftersom det inte finns något enhetligt amerikanskt folk, utan istället knyts lojaliteten till medborgarskapet. I Europeiska länder kan man givetvis också vara patriot, men i valet mellan de två begreppen ser jag mig huvudsakligen som nationalist. Detta därför att Sverige för mig är mer än en avgränsad geografisk yta som används för att upprätthålla statens verksamhet. För mig är Sverige vårt folk, vår kultur, vårt språk, vår moral och våra traditioner. Utan svenskarna, den svenska kulturen, det svenska språket, vår svenska moral och våra svenska traditioner finns förvisso landet Sverige kvar - men det vi flesta ser som Sverige, som det svenska, är då förlorat. När Magdalena Andersson kallar sig för patriot tror jag de flesta förstår att hon vill signalera åt väljarna att hon tycker om socialdemokraternas Sverige. Men med Socialdemokraterna får vi en politik där den svenska kulturen negligeras, en ökad islamisering och en demografisk utveckling som på sikt gör svenskarna till en minoritet sitt eget land. Sverige är mer än en avgränsad geografisk yta i norra Europa. Jag älskar Sverige, men jag vill också bo i ett land där jag känner mig hemma, ett Sverige som är som Sverige. I kommuner där Socialdemokraterna fått härja fritt under alldeles för lång tid känner nog allt färre svenskar sig som hemma. Så låt er inte luras av Socialdemokraternas plötsliga flaggviftande, de bedriver fortfarande samma sunkiga politik som har förvandlat Sverige från ett av världens mest trygga länder till dagens situation med dagliga skjutningar, sprängningar och en rotlöshet som helt saknar motstycke. Mycket behöver göras och det kommer ta lång tid att återställa det som tidigare politiska företrädare har fördärvat, men vi kommer aldrig ge upp kampen om att vända utvecklingen och göra Sverige till Sverige igen. 🇸🇪

Visa på X

@AsaWestlund och Magdalena Andersson är tydliga om vad skolan skulle behöva. 1. Regeringen borde skydda välfärdens finansiering i kristider. 2. Regeringen borde omedelbart stoppa läckaget av skattepengar till friskoleägarna. Varenda krona behövs i skolan nu!

Visa på X

”Det handlar om att välja, att prioritera och det är tydligt att ni prioriterar höginkomsttagarna framför barnen, vården och de som behöver ekonomiskt stöd” Magdalena Andersson till Johan Pehrson, partiledardebatten Sveriges riksdag.

Visa på X

Detta var alltså min första tweet om Magdalena Andersson i år, en reflektion från en bok som jag nyss läst. Bara senaste månaden har @GaisareF skrivit 13 tweets om Ebba Busch. 😂

Visa på X

Det senaste året har vi fått höra flera historier om hur Magdalena Andersson varit sur på folk. Men den första berättelsen om en sådan incident måste vara från Suhonens bok om Håkan Juholt från 2014. Om deras första möte när hon vägrar ta Suhonen i hand. Inget nytt fenomen.

Visa på X

Magdalena Anderssons installationstal för 1,5 år sedan vs dagens s-utspel. Klart som korvspad…ev frågor kring detta accepteras inte.

Visa på X

Magdalena Andersson (s). – USA ligger ju lite före oss. Därför finns det all anledning att åka hit för att lära sig att hantera ett politiskt landskap där vissa krafter verkligen vill se en ökad polarisering. https://omni.se/a/69KKRO

Visa på X