Den här åldrades inte väl. https://www.svd.se/a/P4eAg6/magdalena-andersson-s-andra-ar-avundsjuka-pa-vart-lotteri
Visa på X →Sök
@AnderssonUlla De som arbetar och även de som arbetat ska ha mer kvar efter skatt. Att leva på bidrag ska aldrig löna sig.
Visa på X →Kommer Andersson (S) sparka Ygeman (S) innan måndag? https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/nya-lottskandalen-ar-en-katastrof-for-s/
Visa på X →Fruktansvärd läsning. Och svårt att se att detta skett utan Magdalena Andersson (S) och Anders Ygeman (S) vetskap. Alternativet, att de haft så dålig kontroll på säljorganisationen är nämligen än mer anmärkningsvärt. https://www.dn.se/sverige/unga-saljer-s-lotter-i-barcelona-lurar-gamlingar-som-inte-har-pengar/
Visa på X →I partiledardebatten igår sa Magdalena Andersson flera gånger att allt fler hamnar hos kronofogden, är de möjligen deras S-lotter som ligger bakom ökningen..


Magdalena Andersson måste rensa upp i sitt regeringsunderlag! Tack för din tydlighet i dagens partiledardebatt @BuschEbba
Visa på X →”Anser Ulf Kristersson att det pågår en sjukvårdskris i Sverige, ja eller nej?” Magdalena Andersson ställer den viktiga frågan men får inget tydligt svar. Det blir tydligt vilket parti som prioriterar sjukvård! @socialdemokrat


Magdalena Andersson: Vårdpersonal står inför omöjliga val varje dag. Det finns pengar men regeringen och SD använder dom till annat såsom skattesänkningar till höginkomsttagare.

Anser Magdalena Andersson (S) att kollegan Morgan Johansson gjorde ett bra eller dåligt jobb när han som justitieminister i åtta år aktivt motarbetade just ett sådant förslag?👇🏻 #svpol https://www.expressen.se/debatt/darfor-behover-vi-en--amerikansk-ganglag/
Visa på X →Det finns alltså ett parti i riksdagen som inte utesluter medlemmar som uttrycker antisemitism och som inte kan säga var gränsen mot judehat och terrorism går. Hur kan Magdalena Andersson och (S) vara beredda att bilda regering med ett sådant parti? https://www.sydsvenskan.se/2024-08-30/v-om-antisemitismen-fordomer-men-utesluter-inte/?shareSource=iossharebutton
Visa på X →Kul att äntligen få träffa hela besättningen från Axiom 3-uppdraget där den svenska astronauten Marcus Wandt ingick. Spännande samtal om rymden den forskning som genomfördes. Thank you for visiting, Walter Villadei, Michael López-Alegría and Alper Gezeravcı! Foto: Ninni Andersson/Regeringskansliet

Det är milt sagt en skrämmande radikalisering som sker i Socialdemokraternas och Magdalena Anderssons regeringsunderlag. #svpol
Visa på X →@AnderssonUlla Finansieringen av äldreomsorgen är ett kommunalt ansvar. RUT är ett statligt skatteavdrag. Du blandar friskt.
Visa på X →@AnderssonUlla Har du snackat med solen angående de ständiga klimatförändringarna?
Visa på X →Magdalena Andersson och S, som ofta brunsmetat motståndare och ropat att vi ska passa oss för 1930-talets återkomst, måste utkräva ansvar av sin potentiella regeringspartner. V behöver städa ordentligt. 👎🧹 https://www.expressen.se/ledare/v-topp-i-malmo-delade-antisemitisk-propaganda/
Visa på X →Skrämmande läsning om Vänsterpartiet. Detta är alltså Magdalena Anderssons önskade regeringsunderlag. https://www.expressen.se/ledare/v-topp-i-malmo-delade-antisemitisk-propaganda/
Visa på X →@AnderssonUlla I vilken utsträckning tar grannländerna emot patienter från Gaza? De har avancerad sjukvård. Talar dessutom samma språk. Börja där.
Visa på X →Bra fråga! Dagostar, liksom Andersson, tror att strutstaktiken ska tjäna dem väl. 🙈
Visa på X →Så länge Magdalena Andersson inte agerar som en fosterlandsvän är hennes påklistrade patriotism bara ett spel för gallerierna. Men om hon nu verkligen tycker det är viktigt att svenska flaggan ska vaja på varje torg så kan hon börja med alla Sveriges S-styrda kommuner. Fast allra helst borde hon se till att hennes kommunalråd slutade fjäska för islamister och antisemiter. Det hade en partiledare som bryr sig om Sveriges framtid gjort.
Visa på X →Magdalena Andersson (S) säger att den svenska flaggan ska vaja på varje torg i Sverige. Varför sa man då nej till Sverigedemokraternas förslag om just detta i Gävle kommun i april 2024? Jo för att man helt enkelt inte menar allvar. #svpol @Riksstudios @sdriks


Magdalena Andersson förstår inte vår svenska flaggas enorma värde som symbol för vårt lands folks frihet och gemenskap.
Visa på X →@AnderssonUlla Är det samma bank som betalade ert kanslihus på Kungsholmen?
Visa på X →@hdhbg Jan Andersson kampanjade för S så sent som i EU-valet, Ingela är förtroendevald för S. Vilseledande från @hdhbg när dessa framstår som vanliga medborgare, men i själva verket är politiker? Inte minst med tanke på de senaste veckornas debatt.
Visa på X →Fråga till @hdhbg med anledning av anonyma kommentarer. Denna gång är det insändare från Ingela Andersson (S), men utan partibeteckning, i andra sammanhang är det ofta Jan Andersson (S). Vore det inte rimligt att vara tydlig med deras koppling till S? https://www.hd.se/2024-06-18/vi-skams-over-vart-skrapiga-soder/
Visa på X →@AnderssonUlla Det finns en skillnad. Vänstern vill att utlänningar som bor här ska få rösträtt och makt över svenskars liv, även om de typ terrormördat för IS. SD lutar lite mer åt att utlänningar inte har med svensk demokrati att göra. Bra att belysa så att svenskar får värdefull valinfo.
Visa på X →