Jag sitter så nära talarstolen i kammaren att jag kände hur Magdalena Anderssons (S) näsa studsade mot mig när hon ljög kopiöst om hur S sedan 2015 stått för en restriktiv migrationspolitik. Vilket hyckleri!
Visa på X →Sök
Partiledardebatten just nu. Jag skäms när jag hör Magdalena Andersson @socialdemokrat -stå och med berått mod, försöker skriva om historien om sin egen migrationspolitik! Det är inte konstigt att folk kokar av frustrerande politikerförakt ute i stugorna. Mycket sorgligt.
Visa på X →Magdalena Andersson om klimatet i partiledardebatten. ”Vi och världen behöver agera! Att (som regeringen) lägga fram en klimathandlingsplan som inte kan beskrivas som något annat ett stort löftessvek”


Svenskt medborgarskap innebär rättigheter och skyldigheter. En skyldighet är att försvara vårt land. Det gäller alla, och Sveriges totalförsvar bygger på det. Ofattbart vilset av Magdalena Andersson (s) och vänsteroppositionen att kalla statsministerns budskap ”splittrande”.
Visa på X →@widarandersson betonar det som borde vara självklart: "Välfärdsstatens fundament är att förmånerna i stort är knutna till dem som har rätt att bo och leva i Sverige. Det är knappast "angiveri" att agera mot skuggsamhällets utbredning" https://folkbladet.se/ledare/kronika/artikel/magdalena-andersson-far-nu-vara-sin-egen-bromskloss/jowx617l
Visa på X →Magdalena Andersson (@magdandersson): ”Den strama migrationen ligger fast…Det är en självklarhet, och den kommer behöva ligga fast under väldigt lång tid framöver. Vi socialdemokrater kommer stå upp för en stram migrationspolitik, det kan svenska folket känna sig trygga med.”

@Kallifatides Magdalena Andersson leder ett parti som har tappat den moraliska kompassen och all kontakt med verkligheten för forna kärnväljare.
Visa på X →Skriver tillsammans med Magdalena Andersson om SD regeringen som inte ser och inte förstår hur familjer har det i kostnadskrisen. https://www.expressen.se/debatt/kristersson-forstar-inte--svenska-folkets-bordor/
Visa på X →”Magdalena Andersson kommer aldrig kunna bli statsminister utan islamisternas stöd.” -J.Åkesson #LD23
Visa på X →Efter Magdalena Anderssons minst sagt medelmåttiga skådespel i gårdens debatt är det skönt att se Jamal El-Haj äntligen få frågan om vad han anser om Hamas. Givetvis vill han inte svara. Med tanke på hans historiska samröre med organisationen kan man ju dra sina egna slutsatser.
Visa på X →Inte tog det särskilt lång tid för Magdalena Andersson (S) att torka bort sina låtsastårar och lägga lågmäldheten åt sidan förrän hon åter visade sin sedvanliga aggressiva ton med hätska utfall mot Sverigedemokraterna. Buhu…#pldebatt
Visa på X →Magdalena Andersson (S) använder nu det sedvanliga knepet med passiv aggressivitet för att slippa svara på högst besvärande frågor i kammarens talarstol. Aldrig några tydliga svar på vad Socialdemokraterna tycker och tänker. #pldebatt
Visa på X →Nej, Magdalena Andersson (S). Socialdemokraterna står inte bakom ”vanligt folk”. Ni vände dem ryggen för länge sedan. För Socialdemokraterna är det makt, makt och åter makt som gäller. Vanligt folk och deras livssituation struntar de fullkomligt i. #eu #pldebatt
Visa på X →I arvet efter Fredrik Reinfeldt (M), Stefan Löfven (S) och Magdalena Andersson (S)👇🏻 ”Det finns alltid jobb att få i förskolan, säger änkan till en högt uppsatt IS-terrorist, som blev barnskötare vid hemkomsten.”

@FredrikKarrholm Magdalena Andersson och Socialdemokraterna måste lägga korten på bordet med sina kopplingar till Hamas. Nu sprider man okritiskt Hamas narrativ.
Visa på X →Magdalena Andersson pekar, utan bevis, ut Israel som ansvarig för angreppet mot sjukhuset i Gaza.
Visa på X →Bra av Magdalena Andersson och Ebba Busch att backa upp Märta Stenevi när hon får en rent orättvis fråga. Bra ledarskap av dem! 👍 #pldebatt
Visa på X →De 15åriga barn som mördar idag var 6år när Magdalena tog över som finansminister. Nu satsar regering mer alla andra tidigare regeringar på socialtjänst och på rättsväsendet. Även det statliga stödet till skolan är rekordstort. Ingen tidigare regering har gjort mer. Ingen
Visa på X →Läs min intervju i Svenska Dagbladet här: https://www.svd.se/a/Kn4ByE/magdalena-andersson-ar-sjalvkritisk-kring-gangkriminaliteten
Visa på X →@RichardJomshof @socialdemokrat Dags att Magdalena Andersson sätter ner foten och låter honom ta ännu en time out. 🤡
Visa på X →Centern & Vänstern är överens om att Magdalena Andersson är deras statsminister. Sedan presenterar partierna sina skuggbudgetar… Nämen, lycka till Magdalena!


@danielswedin @Kenan_Habul Förvånad över att ni klistrat er fast vid begreppet partyknarkare. Var har alla de i Magdalena Anderssons följe varit när vi har påtalat att narkotikapolitiken är skev?Att så många dör? Att så många unga fastnar? Detta trots vår mycket restriktiva narkotikapolitik.
Visa på X →@EtezazYousuf @GoteborgsPosten Tack ! Hoppas alla journalister läser och ställer de rätta frågorna till Magdalena Andersson t.ex
Visa på X →@hrhellman Men det vore klädsamt om Magdalena Andersson kunde medge att den politik S fört 2014-2022 med stöd av framförallt MP, men även V och C varit förödande i flera avseenden.
Visa på X →Mängder av de åtgärder som Tidö inför fram till 2026 är frågor som S konsekvent röstat nej till. Under Magdalena Anderssons tid som minister ökade dödsskjutningarna med 232 %(!). Vi hade varit betydligt längre fram i arbetet för att stävja gängbrottsligheten om S vaknat i tid.
Visa på X →