Socialdemokraternas och Magdalenas självbild är onekligen väsensskild från verkligheten.

Socialdemokraternas och Magdalenas självbild är onekligen väsensskild från verkligheten.

LEDARE: Magdalena Andersson talade om Karl Marx i Oskarshamn https://www.di.se/ledare/andersson-ar-inte-mittenpolitiker/
Visa på X →Idag röstade riksdagen igenom vårt förslag om att införa dubbla straff för gängkriminella. Hälften av partierna i Magdalena Anderssons regeringsunderlag sade nej till detta. Det är viktigt för väljarna att känna till.
Visa på X →Ännu en gång avslöjas gängkopplingar i Socialdemokraterna i Botkyrka. Under en personstrid i Socialdemokraterna i Botkyrka 2023 avslöjades att flertalet personer med kopplingar till gängkriminalitet deltog. Socialdemokraterna själva säger att de inte hittat belägg för infiltration, men idag avslöjar Sveriges radio ytterligare en person med kopplingar till grov kriminalitet. Han är dömd för flera narkotikabrott och hans DNA har hittats på ett automatvapen. Om inte Magdalena Andersson ens kan rensa bort uppenbar gängkriminalitet ur sitt eget parti, hur ska hon kunna hantera gängkriminaliteten i samhället?

Ännu en gång avslöjas gängkopplingar i Socialdemokraterna i Botkyrka. Under en personstrid i Socialdemokraterna i Botkyrka 2023 avslöjades att flertalet personer med kopplingar till gängkriminalitet deltog. Socialdemokraterna själva säger att de inte hittat belägg för infiltration, men idag avslöjar Sveriges radio ytterligare en person med kopplingar till grov kriminalitet. Han är dömd för flera narkotikabrott och hans DNA har hittats på ett automatvapen. Om inte Magdalena Andersson ens kan rensa bort uppenbar gängkriminalitet ur sitt eget parti, hur ska hon kunna hantera gängkriminaliteten i samhället?


LEDARE: Magdalena Andersson talade om Karl Marx i Oskarshamn https://www.di.se/ledare/andersson-ar-inte-mittenpolitiker/
Visa på X →Magdalena Andersson säger att regeringen lämnar efter sig stora hål i statsfinanserna. Men stämmer det verkligen? Sanningen är att statsskulden i förhållande till BNP är lägre idag än under Socialdemokraternas tid. Den moderatledda regeringen tar ansvar för Sveriges ekonomi samtidigt som vi låter hårt arbetade människor behålla mer pengar i plånboken. Att spela på känslor och försöka skrämma svenska folket är ohederligt. Man ska kunna förvänta sig bättre från politiker som vill styra landet.

Karensen ska bort. Den är orättvis och drabbar också pensionen. Magdalena är klar och tydlig. Men Åkesson duckar och spelar bort korten. Som vanligt.
Visa på X →Mycket står på spel i höstens val. Om Socialdemokraterna vinner väntar inte bara en ekonomisk vänstersväng som drabbar svenska hushåll. Magdalena Andersson är också beredd att öppna dörrarna till makten för ett parti som är indoktrinerat av islamister. När miljöpartisten Mehmet Kaplan som bostadsminister gullade med islamistiska rörelser, var Magdalena Andersson finansminster. Hon borde ha lärt sig läxan, men uppenbarligen gjorde hon inte det, då dörrarna till Rosenbad nu står öppna för Vänsterpartiet.
Visa på X →Det är alltså inte sant det Magdalena Andersson säger om Sveriges statsfinanser - vingar alltså bättre ekonomi nu är 2022! Sverige har alltså lägre statsskuld än 2022! Det är fakta!
Visa på X →@Andersson4506 Sverige har lägre statsskuld idag än när Magdalena A var finansminister. Fakta talar mot det du skriver. S har för övrigt större underskott i sin budget än regeringen.
Visa på X →Magdalena Andersson fortsätter att ljuga om de statliga finanserna! Alltså statsskulden var högre 2022 än vad den är idag 2026! Sverige lånar alltså inte mer idag än 2022! Dessutom är inflationen lägre liksom räntorna idag än 2022!
Visa på X →Ungdomsarbetslösheten i Sverige är alltså inte 25% som Magdalena Andersson (S) står och ljuger om. I siffran döljer sig även heltidsstuderande. De är såklart inte arbetslösa - de studerar. Räknas dessa bort är siffran 7-9%. En avsevärd skillnad. #pldebatt
Visa på X →Ulf Kristersson briljerar i partiledardebatten när han ger Nooshi Dadgostar svar på tal och drar ner stora applåder. M och V stoppade faktiskt marknadshyror förra mandatperioden genom att avsätta Magdalena Andersson som statsminister när C försökte tvinga S att genomföra detta.
Visa på X →Mycket bra anförande av @jimmieakesson i partiledardebatten där han påminner om den röta som råder i Magdalena Anderssons regeringsunderlag: Vänsterpartiet. Ett parti vars partiledare slätar över det faktum att hennes parti är nedlusat av företrädare som hyllade 7 oktober, som hyllar terrorism och islamism. Som utgör ett hot mot Sverige och vår demokrati. Dags för Magdalena Andersson att sätta ner foten. Men hon delar kanske inte oron över sitt regeringsunderlag? #pldebatt
Visa på X →Magdalena Andersson ställer ut löften efter löften men inte ett ord om hur de löftena ska finansieras! Men vi har räknat ut att det blir över 4 400 kr per månad i skattehöjning för en vanlig familj! Skattehöjningar för hårt arbetande människor i Sverige.
Visa på X →Magdalena Andersson - det är dags att ta hela Sverige på allvar. Välfärden, investeringar i ny teknik, jobben. Dags att byta riktning.

När Magdalena Andersson säger ”ja till ny teknik” och att ”stötta ny teknik”, då menar hon att dina skattepengar ska riskeras i Northvolt-projekt. De vill till och med inrätta en särskild statlig bank för att spela med dina pengar.
Visa på X →Bara en S-tänkare kan, efter att ha funderat över vilka S ”ska samarbeta med efter valet”, komma fram till att det troligaste är att dom får styra helt själva 😂. Eftersom C o V ”blockerar varandra” nu vet nog Payam innerst inne att V inte sagt nej till C o det bör man väl ha gjort om man ska beskyllas för blockad? C har idag varit tydliga med målsättningen om att dom ”ska växa så att V inte behövs” o på så vis säkra att deras utnämnda ”statsministerkandidat” driver högerpolitiken vidare. Det minst troliga är att en ren S-regering väljs. Herregud det är ju inte 1968. 30 procent kan man inte regera ett land på. Bara med V i regeringen kan dom röda vallöftena också genomföras, C satsar på att tvinga Sverige o Magdalena Andersson att gå högerut, blir det istället V som växer kan vi både byta statsminister o politik.
Visa på X →@Sworks35378198S @jonsson_henrik Vem är islamist? Magdalena Andersson, Mikael Damberg? Tror ni på riktigt väljarna kommer gå på något sådant?
Visa på X →Jamal El-Haj - eller Jamal El-Hamas som Magdalena Andersson kallade honom - gav sig in i min debatt i fredags. Detta för att lovorda invandring och invandrare. Jag konstaterade att han har rätt i att många med invandrare bidragit till Sverig MEN att han inte tillhör den skaran.
Visa på X →Sveriges framgång bygger på öppenhet för idéer, människor och företag, inte på nationalism, protektionism och att ställa människor mot varandra. Så länge Ulf Kristersson haller fast vid att bygga sin regering med SD ministrar är han diskvalificerad som statsministerkandidat för Centerpartiet. Magdalena Andersson och Socialdemokraterna är i dag den mest sannolika samarbetspartnern för Centerpartiet. Men det kräver att de är beredda att regera på en politik förankrad i mitten där jobben blir fler, utsläppen går ner och välfärden fungerar i hela landet. Sveriges utmaningar löses inte genom att ersätta beroendet av SD:s destruktiva politik med att låta V:s tillväxtfientliga politik styra. Centerpartiet kommer inte stötta en regering där Vänsterpartiet ingar. Sverige behöver en regering förankrad i mitten. Sverige kan mer.


-”Det är djupt olämpligt. Jag kan inte påminna mig om att något liknande har inträffat i samband med en svensk statsminister. Det är en korrupt Kristersson-kultur” https://www.dn.se/sverige/magdalena-andersson-korrupt-kristersson-kultur/
Visa på X →Otroligt, men talande. Vänsterpartiets partiledare @dadgostarnooshi sitter i Agenda och bagatelliserar och försöker släta över att det hittills är 24 politiker i Vänsterpartiet som får lämna p.g.a antisemitism och hyllande av terrorism. Hon påstår att de agerar snabbt och kraftfullt. Hur lång tid tog det inte innan Delgado Varas och Riazat fick lämna. Antisemitism och terrorromantik är inte ett undantag i V, utan en strömning som partiledningen i V haft stort överinseende med under en längre tid. Det är ruttet. Och samma dag detta uppdagades öppnade Magdalena Andersson och S för att ge V ministerposter vid en eventuell valseger. Måtte det inte bli så. Det vore att äventyra Sveriges säkerhet. Jag ställer mitt hopp till att väljarna är kloka när de går till val 13 september.

@expressen Magdalena Andersson borde kunna ge en kommentar om Vänsterpartiets kommande ministerposter om hon får bilda regering. Kommer hon själv att garantera att de inte är terroromantiker och Hamaskramare, eller kanske anlita en konsult eller nåt. #HamasElHajGate
Visa på X →