Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

samhällsgemenskapen i sitt eget land. Magdalena Andersson har skämt ut både sig själv och Sverige. 5 (5)

Visa på X

häromdagen om att se över lagstiftningen för fria debattörer, känns den sällsynt malplacerad. Magdalena Andersson ger, medvetet eller omedvetet, näring till grupper och personer som driver desinformation i och mot Sverige. Oavsett undergräver oppositionens ledare 4 (5)

Visa på X

Vad är det som händer hos S? Magdalena Andersson väljer nu, efter El-Haj och Jönsson, att författa en text som publiceras i en tysk tidning där hon smutskastar Sverige och regeringen. Lögnerna som framförs viftas i efterhand bort som ”felöversättning” och förminskas. 1 (5)

Visa på X

Lögnmaskinen Magdalena Andersson gör det igen. Socialdemokraternas ledare, Magdalena Andersson, har skickat in en debattartikel till en tysk socialdemokratisk tidning där hon ljuger om vad Sverigedemokraterna tycker och om vad jag har sagt. När svensk media avslöjade lögnerna så valde hon och hennes parti att skylla på "en felöversättning". Problemet med denna uppenbara efterhandskonstruktion är att det inte fungerar så när man skickar in en debattartikel till en utländsk tidning. Självklart får författaren, i detta fall Socialdemokraterna, granska den översatta slutversionen innan publicering. Man kan bli felciterad i intervjuer, det har jag full förståelse för, men inte i en debattartikel som man själv har skrivit. Till saken hör att Magdalena Andersson själv både förstår och talar tyska flytande. Dessutom är det idag enkelt för vem som helst att översätta en text via till exempel Google, för att förvissa sig om att det blivit rätt. Att se skillnad på frasen "alla moskéer" respektive "moskéer där det sprids antidemokratisk, homofob eller antisemitisk propaganda", klarar vilken normalbegåvad högstadieelev som helst. Magdalena Andersson fortsätter alltså att ljuga istället för att ta ansvar. Det är en gåta att hennes parti accepterar detta och låter henne vara kvar. Sverige förtjänar en opposition som beter sig vuxet och är kapabel att ta ansvar och hålla sig till sanningen.

Visa på X

Först var det enligt Magdalena Andersson olagligt att skicka hjälp till Ukraina och Nato destabiliserade vår region. Nu är Sverige enat om att Ukrainas sak är vår-det är bra och nödvändigt. Men det känns konstigt när nu samma sossar försöker säga att det är tack vare dem.

Visa på X

Hela texten på allmän begäran: Bisarrt, Magdalena Andersson. Är det en foliehatt som styr Sveriges, än så länge, största parti? Intervjun med Socialdemokraternas ledare i DN var bland det mest bisarra jag läst. Bland annat påstår Magdalena Andersson att mina inlägg får stor spridning i sociala medier eftersom högerns ”hatbudskap gynnas av de algoritmer som techföretagen har”. Herregud. Jag vet knappt var jag ska börja. Magdalena har uppenbarligen helt missat att “techföretagen” snarare har uppmärksammats för att premiera politisk korrekthet och åsikter som är “woke”, samt att stänga ner konservativa röster. Således motsatsen till de konspirationsteorier som hon tycks bygga sin världsbild på. Jag kan berätta för Magdalena och andra socialdemokrater att orsaken till att jag och Sverigedemokraterna är populära på sociala medier är att vår politik är omtyckt av Sveriges väljare. Er politik, däremot, är både folkfientlig och impopulär. Jag förstår att det svider, men så är det. Svenskarna gillar Sverigedemokraternas strävan att göra Sverige till ett bättre land. Svenskarna tycker till exempel att det är rimligt att riva radikala moskéer där det sprids judehat och terrorromantik. (Och följaktligen ogillar de partier som aktivt bidrar till just judehat och terrorromantik.) Svenskarna förstår också att er fullkomligt vettlösa massinvandringspolitik, samt den naturligt påföljande grova kriminaliteten, kräver en invandrings- och kriminalpolitik värd namnet. Varje gång ni gapar om “hat” för att någon har en annan åsikt så naggar ni demokratiska samtalet i kanten. Varje gång ni låtsas att ni, det största partiet i Sverige, med förgreningar in i hela samhället, är utsatta för något slags komplott så drar ni löje över er själva och tyvärr också över politiken i stort. NEJ, det är inte synd om Socialdemokraterna. Och nej, det finns inga dolda konspirationer riktade mot er. Som sagt. Förklaringen till att vi springer ifrån er på sociala medier är helt enkelt att svenskarna gillar vår politik. Trots att ni formligen pumpar in pengar för att köpa spridning av era tomma, intetsägande och i bästa fall nyligen kopierade budskap, så flyger det inte. Det beror inte på någon osynlig orättvisa, utan på att ni har en dålig politik som svenskarna inte vill dela på sociala medier. Som om denna märkliga offermentalitet när det gäller sociala medier inte vore nog så toppar Magdalena, i DN-intervjun, med en ännu mer bisarr attack mot opinionsbildaren Henrik Jönsson, där hon ifrågasätter vem som “finansierar“ honom. Fenomenet Henrik Jönsson har uppenbart, åtminstone för alla som inte har bott under en sten på Sveavägen 68, under loppet av rätt många år, växt från en ganska blygsam produktion till dagens mer omfattande opinionsbildning. Att som socialist tycka illa om Henrik Jönsson är en sak, det står naturligtvis var och en fritt att göra, och ska jag vara ärlig så förstår jag verkligen om Magdalena gör det. Men att, som Magdalena, inte begripa att en så vass, pedagogisk och vältalig röst naturligtvis har lätt att få in ekonomiska medel för att expandera sin verksamhet är faktiskt en gåta. För sakens skull kan jag påpeka att jag inte heller gillar Henrik Jönssons budskap alla gånger. Henrik står mycket långt från Sverigedemokraterna i flera viktiga frågor. Men jag förstår likväl att han är populär och skulle inte komma på tanken att börja kasta oförskämda och vaga insinuationer om finansiering omkring mig. Magdalena Anderssons resonemang om finansiering avslöjar också en mycket skrämmande underliggande människosyn. Tanken att det skulle kunna finnas människor som, helt på eget bevåg och med helt egna medel, bedriver opinionsbildning mot Socialdemokraternas politik, tycks inte ha föresvävat henne. I hennes värld verkar “finansiering”, dvs pengar, vara den enda tänkbara drivkraften för opinionsbildning. Är det så det fungerar inom S, att man “kämpar” för olika saker så länge man får betalt för det? Det luktar väldigt unket. Vidare. Uttalandet i DN-intervjun att ”det också är ett superår för dem som vill sprida desinformation och dold propaganda” är också uppseendeväckande. Särskilt i ljuset av att Magdalena Andersson själv spridit desinformation när hon påstått att Jamal El-Haj ägnat sitt politiska liv åt att kämpa mot Hamas. Hon kanske talade mot bättre vetande just då, men hon fortsatte. Det är bisarrt att hon inte ser bjälken i sitt eget öga. Hon ljög, hon spelade lågstadiemässig teater i riksdagens kammare och sen ljög hon lite till. Till slut, när det blev ohållbart, lät hon en lokal förmåga ta tag i problemet El-Haj, medan hon själv gömde sig från media. Man skulle kunna skratta åt eländet om det inte vore för att Andersson har höga förtroendesiffror, något hon själv påpekar i slutet av nämnda intervju. Men med posten som ledare för det största politiska partiet kommer naturligtvis automatiskt ett högt förtroende. Tyvärr använder Magdalena Andersson det förtroendet till att ljuga, smutskasta och misstänkliggöra sina motståndare på, milt uttryckt, mycket vaga grunder. Bisarrt, som sagt. Jag är dock övertygad om att det här är ett spel som på sin höjd kommer att ge kortsiktiga vinster för Socialdemokraterna. Vi svenskar kan vara lite naiva ibland, vilja se gott hos andra, ha överseende med vissa tokigheter osv. Men vi är inte dumma i huvudet. Tvärtom. Och känner vi oss lurade så är förtroendet med ens raserat, mer eller mindre permanent. Det kommer Socialdemokraterna att bli varse. Det är alltmer uppenbart att Socialdemokraterna hanterar rollen som opposition mycket dåligt. Steg för steg radikaliseras partiets budskap, man drar sig inte för att ljuga väljarna rakt upp i ansiktet, man tycks ha börjat tro på sina egna fantasifulla konspirationsteorier och man ser sig själv som offer för en högervriden samhällsdebatt. För oss som inte befinner oss i sossarnas konspirationsbubbla ter sig beteendet märkligt och irrationellt, faktiskt på gränsen till galet. Med Magdalena Anderssons senaste, numera ökända, klavertramp i Dagens Nyheter så väcks frågan återigen: Är det numera en renodlad foliehatt som styr Sveriges, än så länge, största parti?

Visa på X

@viskot Magdalena försökte insinuera rysk desinformation. Hon försökte sedan ljuga om att det var journalisten som ställt frågan om Jönsson. Lögnen avslöjades ganska enkelt. Samtidigt skriver Baudin om ryska trollfabriker finansierade av ”högern”. Socialdemokraterna är Trumpister.

Visa på X

Så om det inte räckte med att i Sveriges säkerhetspolitiska läge försöka desinformera genom insinuanta lögner om en meningsmotståndares finansiering! Att sedan låta @Aftonbladet sprida lögnen om att det var reportern på #DN som förde det på tal! Detta är helt galet av Magdalena!

Visa på X

Jag saknade Göran Persson efter att jag läst Aftonbladets reportage som kretsar kring socialdemokratin och judehatet i Malmö. Varför är Socialdemokraterna så handlingslösa just i denna fråga? Det är något visst med Socialdemokraterna och Malmö. Det är som att makten från Sveavägen 68 inte riktigt har samma potens i landets tredje största stad. Kompromisser som tycks otänkbara i alla andra sammanhang blir där självklara och det får sedermera konsekvenser för hela partiet. Den tydligaste frågan är Socialdemokraternas något dubbelbottnade relation till hatet mot judar och staten Israel. Det har tagit sig olika uttryck genom åren. Allt från när den lokala partibasen Ilmar Reepalu 2012 menade att judarnas problem i Malmö delvis berott på att de inte tagit avstånd från Israel till när högst problematiska slagord paraderades av SSU 2019. Bakomliggande finns en flathet mot vart ifrån hatet mot judar kommer, men lika mycket en bristande förklaringsmodell. Senast i raden är artikeln i Aftonbladet, där partiföreträdare inte delar påståendet att invandrargrupper tagit med sig en ny sorts judehat till vårt land. I stället är det utanförskapet som är problemet. Som att mer socialdemokratisk bidragspolitik är lösningen även på judehatet. Påståendet är djupt oroande om detta är den generella synen i partiet. Judar har i tusentalsår förföljts av ideologier från höger till vänster och från religioner från öst till väst. Här går ingen fri. Detta gör att hatet inte kan bekämpas med en universallösning. Därför blir det extra problematiskt när Socialdemokraterna gång efter annan helt vill ignorera att det finns en djuprotad kulturell antisemitism i Mellanöstern, både bland muslimska och andra grupper. Det är barockt om man tror att judehat bara uppstår i ett vakuum bland de som har det dåligt med pengar eller inte talar svenska. Det är inte varför dessa vanföreställningar uppstår. Utgår vi från den socialdemokratiska förklaringsmodellen skulle resultatet rimligen vara att antisemitismen i de rika Gulf-staterna borde vara som bortblåst - det vet vi alla inte är sanningen. Men att peka på ”utanförskap” som motiv till hetsandet mot Sveriges judar passar det socialdemokratiska partiprogrammet bättre än att partiledningen skulle stöta sig med viktiga väljargrupper. Detta är precis samma anledningar till att Magadelana Andersson inte vågat ta tag i frågan kring riksdagsledamoten Jamal El-Haj och som nu nyblivna Socialdemokraternas första vilde i riksdagen. Detta är ett haveri utan des like, nu senast med uppgifter om att han försökt påverka ett migrationsärende kring en konservativ imam. Det borde fått ett slut tidigare. Det Socialdemokratiska partiet saknar tyvärr idag helt trovärdighet i kampen mot antisemitism på grund utav att man har hållit en riksdagsledamot om ryggen som trots allt umgås med företrädare för terrororganisationen Hamas, vars huvudsyfte är att utrota det judiska folket. Antiseminitism kan inte förklaras med Socialdemokraternas mantra om utanförskap. I stället vill jag framhålla Magdalena Anderssons gamla chef, Göran Persson, och de breda insatser han gjorde som statsminister på slutet av 1990-talet genom informationsinsatsen Levande historia som bland annat resulterade i boken Om detta må ni berätta. Det måste till en förändring och frågan om att bekämpa antisemitismen görs bäst brett över blocken. Jag sträcker därför ut en hand för att vi tillsammans ska bekämpa hatet i vårt samhälle. Men då krävs det uppoffringar. Magdalena Andersson, är du redo att ta tag i ditt partis alla förgreningar och även våga riskera röster för att rensa ut judehatet?

Visa på X

Magdalena Andersson, såhär kan man inte bete sig som partiledare. Ljuga sig blå i flera månader för att rädda kvar en islamist, och sedan själv be honom lämna. Du vet lika bra som alla andra att ditt parti är fullkomligt nedlusat med islamister. Ska du lägga sådan här energi på varenda en så kommer du ha att göra fram till långt efter pensionen. Jag ska vara tydlig. Du och ditt parti kommer inte undan att ni är en aktiv del av den islamistiska rörelsen i Sverige. Jamal El-Haj är inte den förste och tyvärr långt ifrån den siste socialdemokraten med tydliga kopplingar till islamism. Vi sverigedemokrater kommer inte att spara på krafterna när det gäller att avslöja ert dubbelspel gentemot svenskarna. Jag och mitt parti kommer att ligga på er med blåslampa till dess varenda islami(s)t har tvingats krypa fram i dagsljuset. Det har du mitt ord på. De ska ut ur maktens korridorer och i bästa fall ut ur vårt land. (Skärmdumpar från SVT respektive Omni)

Visa på X

Varför får El-Haj vara kvar? Har Hamas hållhakar på den socialdemokratiska ledningen? Vill Socialdemokraterna framöver vara ett parti för Sverige och svenskarna, eller ett parti för splittring och islamisering? Det är nämligen inte möjligt att vara båda. Man måste välja. Magdalena Anderssons behöver förklara sig innan debatten med Socialdemokraterna kan handla om något annat än dessa ständiga kopplingar till terror och antisemitism. Skärmdump från Expressen.

Visa på X

Det blir ju bara värre för Magdalena! 😂 kommer ni ihåg hur S gömde undan både Juholt och Lövén?? Snart dax här också?

Visa på X

Magdalena kan inte snacka bort detta. Jag tycker hon borde skämmas över att försöka skriva om historien.

Visa på X

Magdalena Anderssons (S) retorik påminner alltsomoftast om klassisk kommunism. Är Socialdemokraternas nya politik månne en nykommunistisk sådan?

Visa på X