Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

”Efter valet accepterade Jimmie Åkesson Moderaternas politik rakt av. Det är ett oerhört politiskt svek”

Visa på X

Fick in en replik mot socialdemokratisk desinformatör. Det kommer vara många sådana här artiklar från Socialdemokraterna fram till valet, med felaktiga eller förvrängda uppgifter. De kan inte vinna en saklig debatt. "Sedan borde det vara rätt självklart för den som kan räkna att om man har en lön på 30 000 kronor efter skatt, så tjänar man på ett år mer än hela återvandringsbidraget. Det är därför befängt att påstå att återvandringsbidraget är riktat till människor som arbetar. Den som arbetar i Sverige och väljer att återvandra gör det med en stor ekonomisk förlust." https://www.expressen.se/debatt/debatt-tvangsintegration-inte-nog-vissa-maste-atervandra-/

Visa på X

Jag orkar inte med folk som, efter valet och efter att ha röstat på de rödgröna, kommer och klagar på att de blir fattigare. Socialdemokraternas regeringsunderlag är ganska öppna med vad som väntar. De struntar i att du behöver köra bil. Har du inte råd får du cykla eller åka buss. Försök med det i norra Sverige. Bara de som har råd, som Daniel Helldén, får köra bil med de rödgröna bensinpriserna. Det är ingen naturlag att du ska vara fattig. Du gör dig själv fattig genom att rösta på partier som öppet berättar att de vill göra dig fattigare. Politik är inte svårare än så här. Den här mannen berättar för dig att han vill göra dig fattig. Rösta inte på partier som vill ge honom inflytande.

Visa på X

Endast 13 % av väljarna vill ha mer flyktinginvandring. Samtidigt är C, V och MP helt öppna på att det är vad dom vill se efter valet. S säger att dom vill ha en restriktiv politik, men det finns inga skäl att tro att dom kommer hålla emot när samtliga tre samarbetspartier vill se en kursändring. Tillhör du de 87 % som inte vill se ökad flyktinginvandring bör du rösta höger nästa år.

Visa på X

Detta har sannolikt betydligt mer betydelse för valet 2026 än alla pseudodebatter om statsministerns barns fester eller vem som tar vem i svensk politik. BNP växer med 2,7 % och handeln ser uppsving barometerindikator över 100. 26 kommer ökade stimulanser till hushållen.

Visa på X

Falska rykten i omlopp. Jag har noterat att vissa medier har snurrat till det och sprider en bild av att Sverigedemokraterna kan tänka sig att släppa fram Magdalena Andersson som statsminister 2026. Om det är av oförstånd eller för att de faktiskt vill sprida rena påhitt vet jag inte. Vare sig jag själv eller partiet har sagt något sådant. Det är alltså inte sant. För att vara extremt tydlig: Efter valet nästa år kommer jag och mitt parti att rösta nej till varje regering som vi själva inte ingår i. Något mellanting, likt det vi har idag, är inte aktuellt för oss.

Visa på X

Det viktigaste beskeden från Tidöpartierna i helgen är att det blir regeringskris och extra val OM de skulle vinna valet.

Visa på X

Om S vinner valet blir det högre skatt på arbete. Mikael Damberg säger att det är rättvist att de som tjänar över 66000kr/mån betalar mer i skatt. Det gör de redan. Både i kronor och %. Det är en straffbeskattning på utbildning de vill införa. Inget annat. Dåligt för Sverige

Visa på X

”Det är vi som måste vinna valet” säger @jimmieakesson framför 800 partivänner i Stockholm. Övriga Tidöpartier går knackigt och vi bär samarbetet på våra axlar. Det är ett tungt ansvar men vi är redo.

Visa på X

Idag har Centerpartiet i Malmö vald toppkandidaterna till valet. 🍀 Väldigt glad över att återigen enhälligt ha fått förtroendet att toppa riksdagslistan! Med @emelienymans och @RickardL9 som 2a och 3a! Det här blir bra vet ni!

Visa på X

🔴 När Magdalena Andersson förlorade valet i september 2022 var det så många som 218 427 personer som väntat för länge på vård. Det är 46 557 personer fler än idag, enligt siffrorna ifrån Socialstyrelsen.

Visa på X

https://www.svd.se/a/al5e5A/dadgostars-svar-efter-svt-braket-skyller-pa-alla-andra Der var framförallt två sakerna reagerade på under gårdagens partiledardebatt: 1, Nooshi Dadgostar dåliga beteende. Hon avbröt, skrek, fulcitrade och kom med oförskämda anklagelser. Är det här vad vi kan förvänta oss av V framöver kommer det bli en ful valrörelse. 2, Magdalena Anderssons skenheliga prat om blockpolitik. Hon talade vackert om att man måste kunna samarbeta bortom nuvarande blockgränser, för att i nästa andetag säga att varje form av samarbete med SD, det största partiet på "andra sidan", är uteslutet. Det är ganska tydligt att det bara handlar om att vilja kunna locka över L eller eventuellt KD till sin sida efter valet, om de rödgröna inte får egen majoritet. Makten är alltid det viktigaste för S.

Visa på X

Partiledarsamtal i TV4. 11 månader till valet och Magdalena Andersson har fortfarande inget svar på något. Inga reformer. Inget regeringsalternativ. Bara samma gamla angrepp. Hon vill styra landet, men kan inte ens styra sitt parti. Medan S fortsätter att prata, bygger regeringen Sverige starkare reform för reform.

Visa på X

Tänker att det är fler än jag som idag reflekterar över en tidigare partiledares ord: När man går till val så säger man en sak innan valet, sen genomförs valet – så säger man en sak efter valet.

Visa på X