”Efter valet accepterade Jimmie Åkesson Moderaternas politik rakt av. Det är ett oerhört politiskt svek”
Visa på Bluesky →Sök
”Efter valet accepterade Jimmie Åkesson Moderaternas politik rakt av. Det är ett oerhört politiskt svek”
Visa på X →”Moderaterna vill införa fri hyressättning.” https://www.hemhyra.se/nyheter/vill-infora-fri-hyressattning-sa-kan-din-hyra-paverkas-i-valet-2026/
Visa på X →Vill du som väljare ha en mandatperiod till med mer pengar i plånboken, skärpta straff, stärkt försvar, stram invandring, ny kärnkraft och utan ofinansierade löften eller högre bidrag? Då är det enda säkra valet Moderaterna. Kommentar i Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/politik/m-kritik-mot-ebba-busch-efter-s-florten/
Visa på X →Fick in en replik mot socialdemokratisk desinformatör. Det kommer vara många sådana här artiklar från Socialdemokraterna fram till valet, med felaktiga eller förvrängda uppgifter. De kan inte vinna en saklig debatt. "Sedan borde det vara rätt självklart för den som kan räkna att om man har en lön på 30 000 kronor efter skatt, så tjänar man på ett år mer än hela återvandringsbidraget. Det är därför befängt att påstå att återvandringsbidraget är riktat till människor som arbetar. Den som arbetar i Sverige och väljer att återvandra gör det med en stor ekonomisk förlust." https://www.expressen.se/debatt/debatt-tvangsintegration-inte-nog-vissa-maste-atervandra-/
Visa på X →Jag orkar inte med folk som, efter valet och efter att ha röstat på de rödgröna, kommer och klagar på att de blir fattigare. Socialdemokraternas regeringsunderlag är ganska öppna med vad som väntar. De struntar i att du behöver köra bil. Har du inte råd får du cykla eller åka buss. Försök med det i norra Sverige. Bara de som har råd, som Daniel Helldén, får köra bil med de rödgröna bensinpriserna. Det är ingen naturlag att du ska vara fattig. Du gör dig själv fattig genom att rösta på partier som öppet berättar att de vill göra dig fattigare. Politik är inte svårare än så här. Den här mannen berättar för dig att han vill göra dig fattig. Rösta inte på partier som vill ge honom inflytande.


Endast 13 % av väljarna vill ha mer flyktinginvandring. Samtidigt är C, V och MP helt öppna på att det är vad dom vill se efter valet. S säger att dom vill ha en restriktiv politik, men det finns inga skäl att tro att dom kommer hålla emot när samtliga tre samarbetspartier vill se en kursändring. Tillhör du de 87 % som inte vill se ökad flyktinginvandring bör du rösta höger nästa år.

Detta har sannolikt betydligt mer betydelse för valet 2026 än alla pseudodebatter om statsministerns barns fester eller vem som tar vem i svensk politik. BNP växer med 2,7 % och handeln ser uppsving barometerindikator över 100. 26 kommer ökade stimulanser till hushållen.




Att döma av Attenius trängda utfall mot L måste paniken hos de rödgröna nu vara omfattande. Det finns nu ett icke-socialistiskt block med tonvikt i borgerliga idéer som står redo att tillsammans axla ansvaret och styra Göteborg efter valet. Välbehövligt. https://www.dn.se/sverige/l-i-goteborg-oppnar-for-samarbete-med-sd-tror-vi-kommer-kunna-bli-overens/
Visa på X →Falska rykten i omlopp. Jag har noterat att vissa medier har snurrat till det och sprider en bild av att Sverigedemokraterna kan tänka sig att släppa fram Magdalena Andersson som statsminister 2026. Om det är av oförstånd eller för att de faktiskt vill sprida rena påhitt vet jag inte. Vare sig jag själv eller partiet har sagt något sådant. Det är alltså inte sant. För att vara extremt tydlig: Efter valet nästa år kommer jag och mitt parti att rösta nej till varje regering som vi själva inte ingår i. Något mellanting, likt det vi har idag, är inte aktuellt för oss.


Det viktigaste beskeden från Tidöpartierna i helgen är att det blir regeringskris och extra val OM de skulle vinna valet.
Visa på X →Sevärt inslag med @matsknutson om jobbavdrag, jobbat-avdrag och första jobbet-avdrag. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fortsatta-skattesankningar-om-m-far-styra-efter-valet
Visa på X →Om S vinner valet blir det högre skatt på arbete. Mikael Damberg säger att det är rättvist att de som tjänar över 66000kr/mån betalar mer i skatt. Det gör de redan. Både i kronor och %. Det är en straffbeskattning på utbildning de vill införa. Inget annat. Dåligt för Sverige


Innan valet 2022 lovade Åkesson att gå i opposition om a-kassan skulle försämras. Nu verkar han inte ha några problem alls med att bryta det löftet utan försämrar a-kassan för de som kämpar mest. https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-om-m-vill-skara-i-a-kassan-gar-vi-i-opposition/
Visa på X →Tusentals kronor i minskad A-kassa, Åkesson och SD lovade i valet att ingen skulle få försämrad A-kassa. Stort löftesbrott och orättvis politik! @magdandersson är tydlig och briljant. https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2674156
Visa på X →”Det är vi som måste vinna valet” säger @jimmieakesson framför 800 partivänner i Stockholm. Övriga Tidöpartier går knackigt och vi bär samarbetet på våra axlar. Det är ett tungt ansvar men vi är redo.

Trots kunskap om Landerholms slarv mörkade regeringen detta i månader. Nu fortsätter högerpartierna mörkande i riksdagen. De gör allt vad de kan för att förhindra en KU-granskning före valet. Vad är det de vill hemlighålla? https://www.dn.se/sverige/storbrak-i-ku-om-landerholmaffaren-morklaggning/
Visa på X →Regeringen mörkade Landerholms slarv i månader och år tills journalister grävde fram det. Nu gör högern allt för att förhindra en KU-granskning före valet. Vad har de att dölja? ”Bråk i KU om Landerholmaffären. Jennie Nilsson: Mörkläggning” https://www.dn.se/sverige/storbrak-i-ku-om-landerholmaffaren-morklaggning/
Visa på X →Min replik till sossarnas egen version av Bagdad Bob @TobiasBaudin gällande A-kassan . https://www.aftonbladet.se/debatt/a/pPJAlR/sd-vi-har-gjort-precis-det-vi-lovade-gora-innan-valet
Visa på X →Jag hoppas för de anställda och kommuninvånarnas skull att Stegra tar sig igenom sina finansiella utmaningar. Framöver bör man dock gå till botten med de misstankar om korruption som aktualiseras med täta kopplingar mellan bolagen och Socialdemokraterna. https://www.affarsvarlden.se/kronika/sandstrom-socialdemokraternas-osunda-band-till-krisande-stegra-paverkar-valet
Visa på X →Idag har Centerpartiet i Malmö vald toppkandidaterna till valet. 🍀 Väldigt glad över att återigen enhälligt ha fått förtroendet att toppa riksdagslistan! Med @emelienymans och @RickardL9 som 2a och 3a! Det här blir bra vet ni!

🔴 När Magdalena Andersson förlorade valet i september 2022 var det så många som 218 427 personer som väntat för länge på vård. Det är 46 557 personer fler än idag, enligt siffrorna ifrån Socialstyrelsen.
Visa på X →https://www.svd.se/a/al5e5A/dadgostars-svar-efter-svt-braket-skyller-pa-alla-andra Der var framförallt två sakerna reagerade på under gårdagens partiledardebatt: 1, Nooshi Dadgostar dåliga beteende. Hon avbröt, skrek, fulcitrade och kom med oförskämda anklagelser. Är det här vad vi kan förvänta oss av V framöver kommer det bli en ful valrörelse. 2, Magdalena Anderssons skenheliga prat om blockpolitik. Hon talade vackert om att man måste kunna samarbeta bortom nuvarande blockgränser, för att i nästa andetag säga att varje form av samarbete med SD, det största partiet på "andra sidan", är uteslutet. Det är ganska tydligt att det bara handlar om att vilja kunna locka över L eller eventuellt KD till sin sida efter valet, om de rödgröna inte får egen majoritet. Makten är alltid det viktigaste för S.
Visa på X →Partiledarsamtal i TV4. 11 månader till valet och Magdalena Andersson har fortfarande inget svar på något. Inga reformer. Inget regeringsalternativ. Bara samma gamla angrepp. Hon vill styra landet, men kan inte ens styra sitt parti. Medan S fortsätter att prata, bygger regeringen Sverige starkare reform för reform.


Tänker att det är fler än jag som idag reflekterar över en tidigare partiledares ord: När man går till val så säger man en sak innan valet, sen genomförs valet – så säger man en sak efter valet.
Visa på X →