Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Aftonbladets rubrik ger sken av att Sara hamnat hos fogden pga av att Jimmies löfte om stöd inte har uppfyllts. Det är så klart avsiktligt och ett exempel i mängden på hur vänstermedia använder nyhetsplats till sin agenda genom att skapa falska intryck hos läsarna. #svpol

Visa på X

Otroligt vinklat, även för att vara Aftonbladet. Häpnadsväckande faktiskt. Det är alltså en familj som inte har rätt att vara här som lämnar landet. Inte särskilt märkligt alls faktiskt. Inget som kräver stora rubriker.

Visa på X

I helgen kunde vi läsa i Aftonbladet om hur Olle, som jobbar på frivården inom Kriminalvården, mer eller mindre tvingats av sina chefer till att placera dömda sexualbrottslingar bland barn. Olle vittnar om hur de dömda placeras i barnverksamheter för att det ”är för jobbigt” att utföra mer fysiska arbetsuppgifter. Som att det inte var nog ska Olle även ha tvingats ljuga för föreningarna om vad de som skulle utföra samhällstjänst var dömda för. När Kriminalvården har vetat om vilka brott dessa typer hade dömts för har de ljugit föreningarna rakt upp i ansiktet och hittat på att de minsann inte är sexualbrottslingar. Det är svårt att greppa hur pass skruvat det är att Kriminalvården medvetet tvingat sina anställda till att systematiskt smussla in dömda sexualförbrytare i barnverksamheter. Detta måste få ett stopp och vi har därför tillsammans med regeringen gett Kriminalvården i uppgift att omedelbart lägga av med detta. Jag förutsätter att så sker. Samtidigt är det tydligt vilken grovstädning som behöver göras inom den svenska kriminalpolitiken, vilket vi gör just nu. I decennier har fokus legat på den kriminelles väl och ve snarare än laglydiga svenskars trygghet. Detta gäller inte minst när det kommer till barns utsatthet för brott. Det arbete Dumpen har gjort har satt ljus på hur utsatta barn är för vuxna män som vill förgripa sig på dem och hur lite samhället har gjort för att skydda barnen. Vi har valt sida. Vi vill se ordentligt hårda straff för vuxna som förgriper sig på barn, livstid om det så krävs. Vi behöver ett nationellt pedofilregister och Polisen måste få rätt att arbeta precis som dumpen gör för att fånga in pedofilerna. Vi står på barnens sida, inte pedofilernas.

Visa på X