Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Ett alternativ för att inte väljarna ska tycka att media är vänstervridet är naturligtvis att publicera neutrala nyheter utan vinkling. Bara en tanke förstås. Att Magdalena Anderssons familj avancerade skatteplanering inte lyfts i SVT och SR är bara en slump förstås.

Visa på X

Tror du att @svtnyheter där programdirektören som ska börja på LO media styr pratar om Magdalena Anderssons ( S) familjs avancerade skatteplanering där familjen tjänat 17000 kronor per månad i 5 år på det eller svartmålar borgerligheten? Gissa två gånger.

Visa på X

Allt som krävdes för att den breda vänstern skulle försvara avancerad skatteplanering var att Magdalena Anderssons (S) familj ägnar sig åt det. 😎

Visa på X

@umartinh @moderaterna Är det programredaktören på SVT som går till LO media som beställt och bestämt vinklingen på inslaget? Har du länk till SVT inslag om Magdalena Anderssons avancerade skatteplanering?

Visa på X

Jag hittar inte alla artiklar och inslag om Magdalena Anderssons familj avancerade skatteplanering som har minskat skatten med 17000 i månaden i 5 år. Med tanke på @Aftonbladet upprördhet för en oskickad faktura på 17000 till statsministern så vad är då 60 månader X 17000 i obetalda skatter? Eller gör media skillnad på person och person?

Visa på X

Att utmåla företagare som tar ut vinst ur sitt företag som råa kapitalisterna en sak. Att själv ta del av liknande upplägg är tydligen något helt annat i Magdalena Anderssons värld.

Visa på X

Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: KORTARE VÅRDKÖER MED TIDÖ I den senaste partiledardebatten i Riksdagen så klagade Socialdemokraternas Magdalena Andersson på långa vårdköer. Men i veckan som gick kom siffror som visade att vårdköerna idag är 36 % kortare än när S lämnade makten 2022. I S-styrda Stockholm har dom å andra sidan blivit 22 % längre. Bara något att tänka på inför valet. Erik Hellsborn (SD)

Visa på X

@Intervenienten1 I princip ja, men det är stötandet att Magdalena Andersson samtidigt vill tvinga alla andra att betala mer skatt.

Visa på X

Om jag förstår det här rätt har alltså Magdalena Andersson och hennes man valt att ta ut vinst i stället för lön via mannens bolag, något de har tjänat 800 000 kronor på att göra. Detta trots att Andersson klagar på andra företagare som gör på det här viset. Det är galet och hysteriskt roligt på en och samma gång. Vilket hyckleri!

Visa på X

Allt som krävdes för att #twittervänstern skulle försvara avancerad skatteplanering var att Magdalena Anderssons familj ägnar sig åt det.

Visa på X

Magdalena Andersson påtalar gärna att statsministern sänkt skatten på höga inkomster. Samtidigt har hennes eget hushåll gjort flera aktiva val för att just sänka sin egen skatt. Det finns ett tydligt hyckleri i det narrativ som S ägnat den senaste mandatperioden åt att saluföra, skriver Hannah Stutzinsky.

Visa på X

Magdalena Andersson fördömer i riksdagen företagare som tar utdelning istället för lön. Det ökar klyftorna, säger hon. Sedan visar det sig att hennes eget hushåll, enligt Smedjan, tagit emot 1,3 miljoner efter skatt i utdelning från makens bolag. Det är inte olagligt. Det är bara hyckleri.

Visa på X

Magdalena Andersson vill att du ska betala mer i skatt. Själv lever hon i ett hushåll där skattereglerna används till max. Är Socialdemokraterna säkra på att de pengar som aldrig blev skatt inte hade gjort större nytta i skolan, vården, äldreomsorgen, brottsbekämpningen eller försvaret? Eller var de viktigare i Anderssons egen hushållskassa?

Visa på X