@HannesQvarfordt Min tweet var en tweet för att minnas en för så många fasansfull händelse. Inte en tweet för att relativisera våld eller dödande.
Visa på X →400
inlägg
Idag minns vi de sju unga kvinnor och män som i gryningen för 29 år sedan dödades av en skytt i Falun.❤️
Visa på X →Skjutningarna & dödandet vi nu ser främst i Stockholm drabbar enskilda, anhöriga & hela samhället. Vi behöver som nation göra mer för att förebygga, beivra & lagföra. Riksdag och regering har ett stort ansvar. Men idag allt stöd till polisen för ert hårda arbete med detta! 💙
Visa på X →@AnnaNorling Alla är fina och funkar, men gröna och röda med hålet är extra fina! 🤩
Visa på X →@arvidahlund Läste först att det var en bok från Lundells, vilket jag tror för oss i Leksand är mer vanligt förekommande än en från Lundell.
Visa på X →@SebastianKarlb2 🇸🇪💪💯
Visa på X →Och årets mottagare av Miljöpriset är Leksands Knäckebröd för deras långa och engagerade arbete för miljömässig hållbarhet från åker, via bageri till butik. Sen ett imponerade besök i SSAB:s stålverk i Borlänge som präglas av deras resa att bli helt fossilfria. Heja Sverige! 🇸🇪




Ni säger klämdag. Jag säger Världsmiljödagen. 🌎🍀🤩 Ska idag för 15:e året i rad dela ut Centerpartiets miljöpris till ett företag/förening/person i Leksand. (Avslöjar senare vem som fick det!!) Efter det besök med riksdagens dalabänk på SSAB i Borlänge.
Visa på X →@carogrip Haha. Så hög igenkänning på detta. Önskar er en fin, trevlig och uppenbart välstädad kväll!! 🥂💯🤩
Visa på X →@Forvaltaren09 Jo, har insett att både Persson och Carlsson är högst aktiva fd statsministrar (på lite olika sätt). Saknar nu faktiskt bara Löfven i veckans nyhetsflöde. ☕️
Visa på X →@hpp4559 Jag lapar in mig berömmet nu när tillfället bjöds. 😉🤗
Visa på X →Skrev detta med både glimt & respekt. När jag nu påmints om att även två av de andra nu levande fd statsministrarna varit aktiva i dagarna - Carlsson med sin bok i radions P1 & Persson som ordf i statligt bolag - är det med än mer respekt. Och såklart frågan - vad gör Löfven?
Visa på X →@Syrfid @fatjudge Såklart.
Visa på X →Har idag hört fd statsminister Andersson begära att regeringen köper fastigheter, fd statsminister Reinfeldt prata fotboll & vad regeringen ska göra, fd statsminister Bildt boka biljett till Turkiet å regeringens vägnar. Nån som vet vad fd statsminister Persson har för sig?
Visa på X →Nu vid kl 13:00, efter Jimmys tal vid Järvaveckan, gör jag i SVT1 en ca 20 min dragning av det betänkande om vindkraft som jag överlämnade till regeringen häromveckan. Tablå SVT1. ⬇️


@StaffanBjurulf Tack för att du lyfter den ibland lite förbisedda frågan om planering av infrastruktur.
Visa på X →Nu finns den offentliga utredningen om vindkraft som kom häromveckan sammanfattad i korta pedagogiska filmer på Youtube.
Visa på X →”Vi trodde kampen för fred och demokrati var vunnen och att vi kunde ägna oss åt ekonomi, jämställdhet & klimatfrågan. Men Rysslands krig mot Ukraina visade att vi hade fel. Nu måste vi vinna den kampen igen.” Sagt på #aldecongress för liberala europeiska partier i Sthlm idag.


@_wiman @gullrunn @jensrunnberg @isobelsverkstad @Dalastark @gudmundson_per Nu har vi från byarna utikring Leksand sagt att vi inte hört det, så nu får vi höra vad han Per från Noret säger. Stadsfolk är ju lite mer moderna. 🤓
Visa på X →@_wiman @gullrunn @isobelsverkstad Inte svårt alls att förstå innebörden, men skulle inte säga att det används dagligdags i min omgivning vid Siljans södra stränder. ☺️
Visa på X →Framme Gävle nu för föredrag om vindkraft för Mellansvenska handelskammaren. Men mest orolig att jag ska säga något opassande om ortens hockeylag.
Visa på X →call me when you need someone I could be your 911 fan va fint att ha och att va ❤️ https://open.spotify.com/track/6gvuOwQYMw0oz0oe6x7x9O?si=k0u_cIKcQ9ioiVXaQ7wzoQ
Visa på X →Länge sen jag uppdaterade om farmor. Eller om min lugg. Får bli en dubbel. Farmor mår bra. Ute och tandemcyklade med personal på boendet häromdagen. Hon har även hunnit fylla 106. Jag är bara halvvägs dit. Och luggen är lite kortare än förr. Önskar er alla en fin helg!




Tråd om AI, övervakning och M. Och C. 🧶
Visa på X →@AlexOrlinge @nyteknik @Ingenjorerna Tack för tipset!! Ska def lyssna. 💡
Visa på X →