Vi kan inte acceptera att höga företrädare för Sveriges riksdag riskerar landets säkerhet. Därför tycker Centerpartiet att det är beklagligt att justitieutskottets ordförande Richard Jomshof (SD) får sitta kvar med stöd av L, M och KD.
Visa på X →400
inlägg
Politiken behöver nu komma bort från utspel & presskonferenser om koranbränningarna och istället jobba tillsammans för Sveriges säkerhet. Centerpartiet anser att regeringen behöver samla alla partier och sen ge utredaren ett bredare mandat än nu för att ta fram hållbara förslag.
Visa på X →Välkommen till Sverige! Känn stödet. 💪🇺🇦🇸🇪
Visa på X →Men vi ser ändå positivt på att regeringen dels väljer att utreda frågan på ett gediget sätt och inte hastar fram ett förslag, dels att en parlamentarisk referensgrupp, som vi kommer att delta i, tillsätts.
Visa på X →Centerpartiet ser inte att en ändring av ordningslagen är rätt väg att gå för att möta det nuvarande säkerhetsläget. Yttrande- och demonstrationsfriheten behöver istället värnas och vi ser även risken att vi kommer att få vika oss för extrema gruppers hot.
Visa på X →Vi har med rätta stort fokus på säkerhetsläget i världen. Men vi får inte tappa fokus på säkerhetsläget för kvinnor i deras egna hem. https://www.dn.se/sverige/kvinna-dod-i-kalix-man-anhallen-misstankt-for-mord/
Visa på X →Kloka och lättlyssnade 14 minuter om hållbar klädanvändning med bla vår egen twittrare @TallCecilia 🌿🧥🌏 https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2207305
Visa på X →Är på roadtrip i nedre delen av landet. Kör bil och lyssnade just på detta otroligt roliga och kloka sommarprat. Nästan så det borde få ett pris. Laddar bilen nu, sen mot Kolmården. https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2181623
Visa på X →@Moltazskriver @Furanku_ Ja sannerligen!
Visa på X →@endece69 Tack! Hon somnade still in så det blev ett fint och värdigt slut. 🙏
Visa på X →Idag i solskenet begraver vi min farmor Gunhild. Hon blev 106 år. Bilden är från i höstas när hon på en tandemcykel-tur med personal på boendet hade pallat äpplen. (Hon hade inte gillat att jag la ut en bild med rufsigt hår; så förlåt mig farmor.) Tack för allt & vila i frid. ❤️

Jag ger er dagens chef för målgången i motocrosstävling i hjärtlandet. 💪🏁❤️

När Kreml och Ryssland blir arga för något man gjort, då vet man att man gjort något bra. #NATO
Visa på X →@PeterEngman65 Exakt. Som snart är med i NATO. 💪
Visa på X →NATO.

Min kvällspromenad igår. Fylld av vyer, sniglar, rådjur, katter, harar och tankar. 🩵
Visa på X →@torehammar För kännedom är battlet mellan ett gift par från Leksand. Hon är hörande, han är döv och tillsammans tolkar de talet. De är så bäst!! 🙌
Visa på X →Är på seminarium i Almedalen och pratar om min utredning om vindkraft. En VD på stort energiföretag ger recensionen: Det är en bra utredning, men den kom tolv år för sent! (Ber om ursäkt men fick uppdraget förra året.😅)
Visa på X →@stikosara Förstår besvikelsen. Vi borde ha pratat hemma på Hemköp när vi ändå sågs. 😉 (Förbereder morgondagen nu på rummet. Ute på lokal imorgon!!)
Visa på X →@greger_hatt Vad sa du?
Visa på X →Ett av de samtal i Almedalen jag kommer delta i. Om den omstridda vindkraften i Norden.
Visa på X →Hälsning från Leksand. ❤️
Visa på X →Deltog igår i samtal kring integritet och brottsbekämpning. Kommer kunna ses i SVT Forum inom kort.
Visa på X →@arvidahlund Jag hade en tråd här häromveckan om hur aktiva alla fd statsministrar var. Då saknades bara Löfven i den veckans mediebrus. Skönt att han är med i gänget nu!! 😅✅
Visa på X →@HannesQvarfordt @Stefan_AIK Upprepar igen att jag inte har eller hade för avsikt att relativisera något våld, utan skrev just för att minnas en händelse som för de många drabbade och av oss i Dalarna fortfarande är med oss i vårt minne. Särskilt då idag på årsdagen.
Visa på X →