Elisabeth Thand Ringqvist frågar om regeringen ser landsbygden som en gammal faster som man bara hälsar på vart fjärde år. #valår.
Visa på X →400
inlägg
Industriarbetsgivarna, som företräder svensk basindustri, är tydliga på Avestasamtalen att vindkraft och kärnkraft inte står emot varandra. Det viktiga är istället att det är blir mer av just fossilfri energi och att det finns långsiktiga politiska spelregler.
Visa på X →Lösningen på fattigdom är inte att förbjuda rikedom.
Visa på X →Konstaterar efter SD:s beslut att förbjuda nya AR-15, att Centerpartiet är det enda partiet som fortsatt vill tillåta AR-15 för jakt. Vi tror och litar på Sveriges jägare. Vi tycker däremot att arbetet med att beslagta de illegala vapen som används av gängen måste intensifieras.
Visa på X →@RickardL9 @nielspaarup @emelienymans Seriöst jäkla bra trio!! 🍀
Visa på X →@PatrikDbaly Det är Sverige som land som röstar den 14 okt, inte partierna. Centerpartiet har meddelat i justitieutskottet att vi inte står bakom den linje som regeringen kommer rösta ja till, dvs ja till ChatControl.
Visa på X →Signal säger det som Centerpartiet också säger. Vi säger nej till Chat Control, nej till att öppna dörren till massövervakning.
Visa på X →@BjornAcc Men Signal lämnar EU ifall beslutet går igenom. 🤷🏻♀️
Visa på X →@PatrikDbaly Vill bara påpeka att jag (och C) alltså anser just att detta är ett hot mot yttrandefriheten.
Visa på X →@nielspaarup Var tvungen att lägga med protokollet ifall folk tror att jag sluddrade fram frågan.
Visa på X →@laptop_allah Tack. Jobbar på. 🙏
Visa på X →@laptop_allah Jag hade inte replikrätt så detta var den ordväxling vi hade. 🤷🏻♀️
Visa på X →@carter_camper Thanks for everything you did for us in Leksand. Good luck with everything in the future. You and your family are always welcome back to Leksand! 💙
Visa på X →Chat Control är åter på bordet i EU. Regeringen säger åter ja till att förbjuda helkrypterade tjänster. Frågade i torsdags försvarsministern om Chat Control ökar eller minskar vår förmåga att försvara Sverige? Svaret blev att försvaret inte använder Chat Control. Va? Men? Hur?!

@femtejuli Centerpartiet är (fortfarande) emot Chat Control. Både version 1 och 2. Och egna svenska varianter.
Visa på X →EU-kommissionär Brunner säger att kommissionen och Danmark, som nästa ordförandeland, kommer att prioritera införandet av Chat Control. Detta trots att flera länders säkerhetstjänster & försvar varnar för konsekvenserna. I Sverige är regeringen + S för. Försvaret + C emot.
Visa på X →@davidander75920 @pappanalle @Dra_Rova_i_Koks Jodå lovar leverera på löftet. (Men håll koll på oss alla partier i frågan ändå!!)
Visa på X →@pappanalle @Dra_Rova_i_Koks Ser att svar getts, men jag vill för tydlighetens skull efter debatten idag i riksdagen om vapenfrågor, påminna om att det endast är Centerpartiet som säger nej till ett förbud av halvautomatiska vapen såsom AR-15 för jakt. Alla andra partier säger ja till ett förbud & inlösen.
Visa på X →Passerar Uppsala på väg hem. Ett Uppsala i chock och sorg. Ett Uppsala där tre personer aldrig mer kommer hem. Våldet och skjutningarna måste få ett stopp.
Visa på X →JO utreder polisens hantering av uppgifter om mördad 14-åring. IT-konsult hos Folkhälsomyndigheten döms för brott mot tystnadsplikten. JK utreder brott mot efterforskningsförbudet på SIS. De flesta offentligt anställda gör ett bra jobb, men att sånt här sker är oerhört allvarligt. Avslöjandena visar även på vikten av en fri granskande media.
Visa på X →Som leksing hejar man ju egentligen inte på något av lagen i den hockeyallsvenska finalen. Men med det sagt ser jag verkligen fram emot att spela mot (läs: vinna över) Djurgården nästa år i SHL.
Visa på X →Jag är Harvard. Dvs jag står helt bakom Harvards beslut att stå upp för akademins frihet och oberoende.
Visa på X →Det stämmer att det finns en lucka i lagen som måste täppas till. Det är dags att förbjuda spridning av filmer där människor mördas. Utgår från att fler partier än Centerpartiet är för en sådan kriminalisering. https://www.dn.se/debatt/forbjud-spridning-av-mordfilmer-i-sociala-medier/
Visa på X →@BengtIvarsson @AdvokatEmma Regeringen skriver dessutom själva i propositionen att det enbart kommer handla om ett fåtal ärenden. Det är inte den bild man får av den info som ges av Ebba Busch och andra.
Visa på X →Ebba Buschs uttalande om anonyma vittnen är bara en del av den misinformation som getts kring anonyma vittnen. Regeringen säger tex själva att lagen ska bryta tystnadskulturen inom gängen, samtidigt som man säger att personer inom gängen inte kommer kunna vara anonyma.
Visa på X →