@JohanTrouve @jessikavilhelm @magnusjakobsson @moderaterna @kdriks @liberalerna 🔵Sverige ska inte bygga detta olönsamma och dyra snabbtåg. 🔵Vi ska istället bygga ut o underhålla våra järnvägar o vägar så att de fungerar. 🔵Glädjande att fler och fler partier nu säger nej till Höghastighetståget.
Visa på X →400
inlägg
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/minskat-antal-remissinstanser-_H611934/html Jag ställer en fråga till Damberg varför de begränsade remissinstanserna angående vapendirektivet?
Visa på X →@PetersonLiberal @AdamMarttinen @storahagen @Ericson_ubbhult @beckmansasikter @tomastobe @JohanForssell @LottaAOlsson @moderaterna @kdriks @Centerpartiet @liberalerna @sdriks @BuschEbba @AnnaMariaCB @HenrikSundstrom @centerhelena @FruKopparklint Vi hoppas självklart att det finns en gemensam majoritet för ett motförslag.
Visa på X →@AdamMarttinen @storahagen @Ericson_ubbhult @beckmansasikter @tomastobe @JohanForssell @LottaAOlsson @moderaterna @kdriks @Centerpartiet @liberalerna @sdriks @BuschEbba @AnnaMariaCB @HenrikSundstrom @centerhelena @FruKopparklint Vi står fast och säger Nej till regeringens alla försök till överimplementering.
Visa på X →@PiaClerte @SwarovskiOptik @AimpointAB @ElfTactical @511Tactical @BenchmadeKnives @ProofResearch @btindllc Grattis till guldet !!
Visa på X →Vi tänker självklart inte gå med på regeringens fortsatta försök på att överinplementera vapendirektivet !! Att man justerat lite på en sak är långt ifrån tillräckligt. Gör om och gör rätt !
Visa på X →@AdamMarttinen @larsarnehagman @Duracell_DVC Ja, men vår ståndpunkt avgör ju hur vi röstar inte från vilket håll förslaget kommer.
Visa på X →@AdamMarttinen @larsarnehagman @Duracell_DVC Om polisen skulle strunta i remissvaren så kommer det ju självklart få politiska konsekvenser för regeringen och polisen.
Visa på X →@TheSwedishRhino @Duracell_DVC @_0x1 @JohanForssell Jag försöker svara o vara tillgänglig.
Visa på X →@larsarnehagman @Duracell_DVC Att de inte skulle ta hänsyn till remissvaren hörde jag inte att de sa, så det är nog feluppfattat.
Visa på X →@TheSwedishRhino @Duracell_DVC @_0x1 Det finns några sätt att hantera detta på, men viktigast är att vänta in slutligt förslag o sedan remissvaren då det får avgöra exakt hur vi går vidare.
Visa på X →@Duracell_DVC @_0x1 Ett utskottsintiativ riktas till regeringen och de kan strunta i att agera vilket de gjort i många tidigare tillkännagivanden. Så det är inte så verkningsfullt som man tror, tyvärr
Visa på X →@_0x1 @Duracell_DVC Vi fick reda på på utskottet att när förslaget är klart, ska det på remiss till berörda under hösten och sedan kommer rikspolischefen ta beslut om hur det ska tillämpas. Så då kan vi lyfta ärendet igen i JU i höst.
Visa på X →@_0x1 @Duracell_DVC Polisen börjar nog ta åt sig av kritiken men det återstår att se om det är tillräckligt innan remissrundan.
Visa på X →@Duracell_DVC Vi ville bordlägga för att dels diskutera det som framkommit, och dels för att vänta in remissvaren från jägare,skyttar o skytteföreningar i höst och därefter formulera ett intiativ som gav bäst verkan. Men majoriteten i JU avslog förslaget.
Visa på X →@_0x1 @PetersonLiberal @anders_ljung @TheSwedishRhino @KAO_KD @AdamMarttinen @moderaterna Det finns ingen Viltmyndighet att flytta det till.
Visa på X →@PetersonLiberal @anders_ljung @TheSwedishRhino @KAO_KD @AdamMarttinen Vi moderater vill ta bort synnerliga skäl men det fanns ingen majoritet för förslaget i Utskottet.
Visa på X →@Duracell_DVC @moderaterna Vi moderater är emot alla former och försök att överinplementera vapendirektivet. Vi säger nej till all överinplementering.
Visa på X →@PetersonLiberal @JaktJagare Ja, vi ville ha en lägesrapport och stämma av hur de jobbar nu o vad som kan behöva ändras enligt dem.
Visa på X →@_0x1 @ErikLakomaa Polisen kommer till JU nästa tisdag den 11/6
Visa på X →https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/folj-med-till-varldens-forsta-sjalvforsorjande-vatgasmack Vi chockhöjer inte bensin- och dieselskatterna utan vi i Mariestad tar fram ny teknik och nya miljövänliga bränslen istället. Bilen behövs i hela Sverige.
Visa på X →@SchultzeCarl @Ericson_ubbhult @3GunCompetitor @ArbaKokalari @moderaterna Det enda vi tillsätter är en översyn av vapenlagstiftningen för att underlätta för jägare,sportskyttar och samlare. Doris förslag var jag med o kastade i papperskorgen!!
Visa på X →@AdamMarttinen @_0x1 @TheSwedishRhino @mikaeldamberg 1. Utskottet kräver nu svar av polisen. Därefter beslutar vi hur vi går vidare. 2. Ett utskottsintiativ kan vara en väg men det kan upp till 3-4 år innan det åtgärdas så det är ingen snabb väg direkt. 3. Ska förklara mer för dig på Ju 👍
Visa på X →@_0x1 @Fahlan70 @mikaeldamberg Regeringen sitter passiv och polisen försöker åtgärda ett problem som inte finns.
Visa på X →Det är oerhört pinsamt att s-ministrar och Löfven försöker skylla på EU-direktivet när de nu gör försök att överinplementera Vapendirektivet och försvåra för landets jägare, skyttar och samlare.
Visa på X →