Damberg påstår vi behöver reglera magasinen för att kunna ta dem från gängkriminella. Detta stämmer ju inte: 2018 beslag tog polisen 1009 magasin 2019 fram till 14 nov beslagtog polisen 962 magasin. Finns ingen statistik på att polisen har behövt återlämna ett enda magasin.
Visa på X →400
inlägg
Debatt med Damberg idag om vapenmagsin. 🔵Han vägrar svara på när de ska genomföra riksdagsbesluten som ska underlätta för jägare o sportskyttar. 🔵Istället vill han försvåra ännu mer med en ny magasinslag. 🔵 Han struntar i remissinstanserna synpunkter
Visa på X →https://www.di.se/debatt/utan-hoghastighetstagen-marginaliseras-stockholm/ Avgående VD för SJ försöker nu hjälpa regeringen med sitt hopplöst olönsamma Höghastighetståg-projekt. Tänk om kraften istället hade lagts på att se till att SJ-tågen fungerade, var städade och reparerade och gick enligt tidtabellen?
Visa på X →@bomskottet @ramo_kai Maktskifte är absolut det bästa då det finns mer som måste rättas till. Andra möjligheter är att avsätta ministern, regeringen eller stifta lagen direkt i riksdagen.
Visa på X →@ramo_kai Ja det finns ett tillkännagivande och riksdagsmajoritet för det. Men s-regeringen vägrar att genomföra det.
Visa på X →Höghastighetståg är inte bara olönsamt det belastar dessutom miljön o klimatet. Varje satsad krona i HHT ger bara 25 öre tillbaka. HHT- projektet ska inte byggas det ska placeras i papperskorgen.
Visa på X →@perstrangberg @Neder_Bird @PiaClerte Var finns uppgiften som visar på att polisen lämnat tillbaka magasin till gängkriminella? Och varför har man isf gjort det?
Visa på X →Under tiden som regeringen försöker licensbelägga magasinen o försvåra för jägare och sportskyttar, så stjäls det ena vapnet efter det andra inne på regeringskansliet. När ska regeringen vakna?
Visa på X →@PiaClerte @LillPerH @HenrikSundstrom Alla partier kan redovisa sina ståndpunkter utan att ha en debatt om det. Uppenbart tyckte de flesta partier att debatten inte behövdes, då den dessutom skulle ske utan Eu kommissionens närvaro. 🔵 Nu ärdetviktigt att alla partier sätter ner foten och stoppar detta nya blyförbud
Visa på X →@LillPerH @HenrikSundstrom Debatten saknade tydligen helt inflytande över beslutet, det var bara ett försök till en symbolhandling utan inflytande och dessutom utan närvaro av Eu kommissionen. 🔵 Det viktiga är hur frågan behandlas och hur den landar innan beslut.
Visa på X →@LillPerH @HenrikSundstrom Ni får fråga EU parlamentarikerna varför de inte tyckte att debatt behövdes? När det gäller sakfrågan har jag full koll 👍
Visa på X →https://www.riksrevisionen.se/om-riksrevisionen/kommunikation-och-media/nyhetsarkiv/2019-11-21-brister-i-planeringen-av-hoghastighetsjarnvag.html 🔵 Riksrevisionen har granskat o sågar nu höghastighetståget. 🔵 Höghastighetsförslaget bör nu placeras där det hör hemma i papperskorgen.
Visa på X →https://svenskjakt.se/start/nyhet/jagareforbundets-jurist-manga-argument-mot-reglering-av-magasin/ 🔵 Dags att regeringen drar tillbaka propositionen, om licens på magasin, och placerar den i papperskorgen !
Visa på X →https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-vapen-stulna-fran-regeringskansliet 🔵Regeringen har tydligen Noll Koll på sina egna vapen!!!
Visa på X →@TomHedrup @Ericson_ubbhult @Chefsanalytiker @SthlmChamber Inte ens han tror på HH-tåg. Alla som kan räkna dömer ut HH-tåget.
Visa på X →@TomHedrup @Ericson_ubbhult @Chefsanalytiker @SthlmChamber Inte ens Hh-tåg i Spanien som går mellan 5-8 miljoners städer går ihop ekonomiskt, i Kina stannar man inte ens vid så små städer som Stockholm. Så bara ge upp HH-tåg är inget för Sverige !
Visa på X →Infrasstrukturministern har noll koll på kostnaderna och tidsplanen för: Förbifart Stockholm och nu vill samma minister börja bygga Höghastighetståg. Nej Tack !
Visa på X →https://www.dn.se/debatt/kds-riksting-bor-nodbromsa-stodet-for-hoghastighetstag/ 🔵 Forskarna sågar Höghastighetståget !
Visa på X →Idag debatt angående regeringens magasinpropp Att regeringen påstår att det inte finns dokumentation/uppgifter/ statistik på om polisen omhändertaget eller lämnat tillbaka magasin måste vara en ren lögn ?
Visa på X →Jag fick bifall till min motion om en moderniserad vapenlagstiftning. Vilket bla innebär att vi moderater också kan flytta licenshanteringen till den nya viltmyndigheten. Ta bort synnerliga skäl, ta bort 5 års licenser mm mm. Jag är mkt nöjd 😃👍👍

På älgpasset, och jag önskar landets alla jägare en riktig skitjakt. 👍
Visa på X →Regeringen, med stödpartier, satsar på friår istället för att satsa på kommunerna o landsbygden. #pldebatt #svpol
Visa på X →S, V ,Mp och C och L lägger förslag på att ytterligare höja bensinskatten. De tycker tydligen landsbygden och de som måste ha bilen ska beskattas ännu hårdare? #pldebatt #svpol
Visa på X →Regeringen låter Mp styra energipolitiken, det hotar både företagen o jobben. #svpol
Visa på X →Ingen i regeringen vet tydligen vilken linje regeringen verkligen har i flyktingfrågan? Har Sverige en tydlig regering? Nej verkligen inte !!!
Visa på X →