Vänstern briljerar igen. 🙈🤯

10
inlägg
Vänstern briljerar igen. 🙈🤯

Den extrema invandringen har tagit hit sedvänjor från mellanöstern, detta måste stoppas. I den drömvärld som jag kämpar för ska inga barnäktenskap förekomma utan barn ska få vara barn och inte någons sexobjekt! 😠 https://www.expressen.se/kvallsposten/ayla-14-giftes-bort-levde-som-fange-mitt-i-malmo/
Visa på X →Nu stundar sommarlovet för många barn. En tid av återhämtning och glädje, men för andra innebär det något helt annat. Enligt mig ska ingen behöva tvingas in i ett äktenskap, barn ska vara barn och inte någons ägodel! https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/ytterligare-atgarder-mot-tvangsaktenskap_H7111475
Visa på X →Ca 90 procent av alla flickor och kvinnor i Sudan har utsatts för könsstympning. Äntligen förbjuds sedvänjan! Annat som tas bort är krav på att täcka håret offentligt, förbud att bära byxor utanför hemmet, kvinnors begränsningar till arbete och studier. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7465112
Visa på X →Julen ska innebära glädje och förväntan, inte rädsla och oro att bli bortgift, men trots det far barn efter barn illa och gifts bort mot sin vilja medan regeringen rycker på axlarna. Sittande regering bär ansvaret för att det ser ut som det gör i Sverige. https://samtiden.nu/2019/12/skolor-varnas-for-hedersfortryck-i-jul/

Sinnessjukt att det svenska modeföretaget @bjornborg lanserar ett kvinnoförtryckande plagg i Sverige. Varför försöker de normalisera islamistisk hederskultur? https://www.instagram.com/p/B5SRrB4B2Ct/?igshid=13qko648gzy9u


Ska man sätta upp reklam på tunnelbanan om tvångsäktenskap så måste den vara lättläst och inte formad som en läsövning för den som läser. Vore det inte bättre att faktiskt hjälpa på riktigt än att försöka sig på att göra en snygg marknadsföringsgrej och låtsas att man bryr sig.

Självklart ska alla upptäckter av könsstympning båda anmälas och utredas. Det här rör sig om fruktansvärda övergrepp mot barn. Oftast utförda av människor i deras närhet som dom litar allra mest på. Låt barn vara barn och sluta skära i deras kroppar! http://www.ostrasmaland.se/kalmar/konsstympade-flickor-bemots-olika-barnlakare-kraver-att-socialstyrelsen-agerar/?fbclid=IwAR3dGF1NK66pP3Ww9TY71jZzwbqQu6yCIdzS1gIP78CXPzzSlDNGZewvzo8
Visa på X →Det här måste få ett slut! Kan du inte hålla dig till våra svenska lagar så hör du inte hemma här. Det är inte hederssamt när man förtrycker, skadar eller dödar en annan människa. Skäms! https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/rizgar-akram-abdulrahmans-ord-under-r%C3%A4tteg%C3%A5ngen-anv%C3%A4nds-nu-mot-honom-1.20383380?fbclid=IwAR02Zeb_hxnSEiie1UWS1fzbuBm1_Ym5QUFpcWLmq1M76Z41kI5rEQHOf1M
Visa på X →Igår så mötte jag Morgan Johansson (S) i en debatt kring hedersförtryck och våld samt arrangerade äktenskap och tvångsäktenskap. Pela mördades 1999 och Fadime mördades 2002. Det var tjugo år sedan och därefter så har många fler drabbats. #svpol
Visa på X →