@jag_e_pippi @ida_froken @jbengelsdorff @thereseverdun Jag håller kvar mitt tecken till precis efter klubbslaget. Statsråden röstar inte och kan fokusera på resultat osv.
Visa på X →400
inlägg
@JamesBrocka @LottaIlonaH @andreasostgote @sr_ekot @svtnyheter @granskning ALLA i oppositionen sitter ner efter utslaget av en votering. Gäller bägge sidor. Däremot gratulerar vi vinnare efteråt. Självklart!
Visa på X →@Kattenbusansal1 Placering utifrån hemlänet. Vi sitter inte partivis.
Visa på X →@Zitzewitz @bogunnar Nej, endast vid talarstolen.
Visa på X →@Ivarpi Tack Ivar!
Visa på X →@opse skriver om ögonblicksbilden, om mitt uppdrag som riktkarl, att ingen i riksdagen applåderar motståndare- (men gratulerar efteråt), placeringen bland statsråden m.m. https://www.op.se/2021-11-24/saila-quicklunds-tweet-blev-viral--fangades-pa-bild-mitt-bland-gladjerusiga-socialdemokrater https://www.op.se/2021-11-24/saila-quicklunds-tweet-blev-viral--fangades-pa-bild-mitt-bland-gladjerusiga-socialdemokrater


@KarlWilhelm10 Min placering utifrån vilket län jag tillhör. Vi sitter länsvis i plenisalen. På min vänstra sida , sitter dock bara statsråden.
Visa på X →@MartinEdgelius @Ivarpi Inga problem när vi röstade fram M, KD och SD budgeten. Bra för Sverige!
Visa på X →@BrorssonPeter @majo731 @NiklasMoe Bra fråga! Återkommer..
Visa på X →@StefanBNilsson @annaul1 @bogunnar @svtnyheter @TV4 Tack!
Visa på X →@PMLarzon Detta sker från bägge sidor. Vi applåderar sympatisörer men inte motståndare. S/ MP applåderar således heller inte heller den ”andra sidan”. Tro mig.
Visa på X →@IngaOlsson3 Tummen ner innebär att jag som riktkarl visar övriga i ( M) hur de ska rösta. Alltså ingen känsloyttring.
Visa på X →Felaktig vinkling av ett foto: Jag är ”riktkarl” ( för moderaterna) och visar alltså ett tecken för ”NEJ” till Magdalena Andersson som statsminister, under voteringen . Min ”tumme ner” är således inte en känsloyttring!@AiPnyheter @bogunnar


@Krigarn1 Län och antalet år styr placering. Jag är även riktkarl vid voteringarna, varför platsen fyller en funktion.
Visa på X →@PetschlerErik @hanifbali @fsporsen Nej, min ordinarie plats.
Visa på X →Statsministeromröstning och en bild som säger allt.. ( jag i grönt).

POLISBRIST @sverigesradioP1 rapporterar idag om polisbristen och att regeringen är långt ifrån målet om 5000 fler poliser. En orsak till rekryteringsproblem och uppsägningar är bl.a. den låga lönen. M, KD och SD, satsar både på ett rejält lönelyft och bättre utrustningar.

Breeders’ Crown, finaler & bankett (Eskilstuna). Högsta klass på sporten och arrangemanget, som vanligt!

Östersund: den bästa staden för idrott och folkhälsa!

TILLSAMMANS GÖR VI SKILLNAD! Trafikverket avvaktar med beslutet om att införa hastighetsbegränsningar på utpekade vägar i länet. Vi som är förtroendevalda på riksdags, region och kommunnivå i länet har agerat kraftfullt i denna fråga och som alltid gör samverkan skillnad!

KORT STUND MED STATSMINISTERN: Kunde idag lyfta de negativa konsekvenserna av hastighetssänkningar i Jämtlands län. @opse @ltzledare @P4Jamtland

Skriver med Mats Green i @altingetse om att vi i moderaternas budgetmotion satsar stora resurser för att över 5 000 fler personer med en funktionsnedsättning ska få ett arbete i stället för en tillvaro i långtidsarbetslöshet och utanförskap. #svpol https://www.altinget.se/artikel/m-saa-skapar-vi-fler-jobb-till-personer-med-funktionsnedsattning
Visa på X →Slut på problemen med dimma på Åre/ Östersund flygplats! Igår invigdes det nya CAT III-systemet på Åre/Östersunds flygplats.

Förbundsråd ( M) Jämtlands län. På agendan står: politikprogram och en avstämning inför arbetsstämman, nästa helg ( torsdag- söndag). Partisekreterare Gunnar Strömmer medverkade också på mötet.

I din brevlåda.. Min partikollega Marianne Nilsson och jag har idag sett till att boende i Östersund, träffar Ulf Kristersson till frukosten ! Vilken fin start på dagen! ” Nu får vi ordning på Sverige”!
