Det här tror jag är rätt väg att gå, eller rättare sagt, jag har tyckt så efter Grönlandsintermezzot. (Eller redan innan det). https://omni.se/sd-vill-se-starkt-militart-samarbete-i-norra-europa/a/ArRww5 "Sverigedemokraterna vill att Sverige ska fördjupa det militära och civila samarbetet med de andra nordiska länderna, Tyskland, Polen, Lettland, Estland och Litauen."
Visa på X →417
inlägg
@MartinNordin1 Ja det är ju här vi skiljer oss åt. Bra att du tog upp det. Vi anser att man skall vara hyfsat integrerad INNAN man blir medborgare, inte för att man skall integreras.
Visa på X →@ElsaWidding Så berätta hur dessa övergångsreglerna skulle sett ut?
Visa på X →"Ilskan i M"! Det finns en påtaglig irritation inom SD att två personer, som skrivit under på partiets politik, efter att ha lämnat partiet samarbetar med MP och försöker sänka en av SD:s huvudfrågor. Hade haft större förståelse om det var en perifer fråga som inte nämnts 100 ggr i olika partiprogram.
Visa på X →@owenil Är du nykter? Är det skillnad på informella överenskommelser och lagar?
Visa på X →@AsaWestlund Vi ökade precis säkerheten i landet genom att driva igenom det omtalade beslutet. Ni har undergrävt säkerheten i decennier genom alltför slappa regler.
Visa på X →Hirvonen: ”– Nej, vi har inte gjort någon deal. Jag har pratat med många vildar och visste innan omröstningen att Elsa Widding med all sannolikhet skulle stödja vårt förslag.” Det här stämmer ju inte med vad Widding säger i samma artikel. Och hur kunde ETC ha koll på det hela?
Visa på X →Ivriga kontakter mellan Widding och MP. ETC hade en färdig förnedringsartikel med en jublande Hirvonen. Som de t.o.m. publicerade INNAN voteringen. Men det demokratiska problemet är alltså kvittningssystemet?
Visa på X →@Gary80218942 Jag slängde inte henne under någon buss. Jag undrar fortfarande varför åklagaren drar ut på beslutet. Men det spelar ingen roll längre.
Visa på X →@Jeff_Ahl Verräter!
Visa på X →@Spesam Ja vem fan vet hur dessa vildar kommer rösta då. De kan sänka all vår kvarstående politik. Känns det bra? Nu är de dessutom hämdgiriga.
Visa på X →Exakt HUR kunde ETC "veta" att regeringens förslag om medborgarskap skulle falla innan omröstningen? Nu gjorde den inte det, men ändå.
Visa på X →@FranssonJosef Men om 20 000 år har vi redan en ny istid.
Visa på X →@pavloscavelier Undertecknat Anne Ramberg. I rest my case.
Visa på X →@owenil Nu låter du verkligen som en TT-reporter.
Visa på X →Och det var vi, VI, som såg till att det gick igenom, trots illasinnade konspirationer.
Visa på X →@Katja_Nyberg Vet inte vad det är för felaktigheter som sprids. Du röstade emot förslaget, det är förvisso ingen felaktighet.
Visa på X →@Katja_Nyberg Men vad var fel då rent juridiskt? Det här är ju en lag som skulle genomförts för länge sedan. Hur länge skall man vänta?
Visa på X →@owenil Säger detta bara en gång. Saken är inte att du är vänster. Man får vara rapporterande journalist och rösta på V, eller tom MP. Vi lever i ett fritt samhälle. Saken är den att du är osaklig och extremt dogmatisk.
Visa på X →@AsaWestlund Ja nu är ju skolmaten en kommunal angelägenhet.
Visa på X →@adamdanieli Faktum är att det fungerade mycket bättre när det var helstatligt i ett bolag.
Visa på X →Anmärkningsvärt. Men jag har sett förare köra mot rött för att släppa förbi blåljus, polisen tom, utan att bli fällda. man kan ju också tänka sig att polisen hade annat för sig än bötfälla en bilist som ansträngde sig för att släppa förbi dem. 🤔
Visa på X →Peru meddelar plötsligt och oväntat att de väljer köpa det utdaterade F-16 i stället för Gripen E. Helt otroligt (eller inte). Vi förlorar kontrakt efter kontrakt, för att andra länder använder vissa metoder för att driva igenom sina kontrakt. Det här är en svenskfientlig handling. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/uppgifter-peru-nobbar-gripen-plan
Visa på X →@OlssonKarin DN har ju förfallit fullständigt efter att Wolodarski tog över med sitt "agendasättande".
Visa på X →@UlfBjereld De har alltså haft utvisningsbeslut sedan 2005.
Visa på X →