@Claes_Hemberg Eftersom jag är en gammal gubbe i bil så gynnar jag dessa i stället för surdegshipsters i sina lådcyklar på Södermalm.
Visa på X →417
inlägg
@Claes_Hemberg Men det är ju inte "vår" bilindustri vi stödjer med elbilar. Det är kinas bilindustri.
Visa på X →@strandhall Käre Annika, vi gör alla fel ibland, även jag har gjort misstag av denna typ. Men detta var väldigt uppenbart. Morell skulle aldrig uttrycka sig på detta sätt, det är ljusår från hans sätt att uttrycka sig.
Visa på X →Det här är alltså ett skämt, som varje normalbegåvad person bör se på typ en sekund. En socialdemokratisk riksdagsledamot retweetar ett uppenbart skämt som sanning. Nä valpåverkan och fake News kommer från Sverige till 98%. Säpo kan relaxa.
Visa på X →”. I sak tror jag inte att Mats Svegfors och Ulf Kristersson är särskilt oense:”. Kanske inte. Men jag är oense med båda dessa två. Jag har aldrig varit för massinvandring till vårt land. Möjligen undantaget första vågen av flyktingar från Chile. Jag har aldrig närt en dröm, haft som ideal, om fri invandring.
Visa på X →@block_lennart Kan vara den mest tvivelaktiga undersökningen någonsin
Visa på X →@MaxJerneck Ingen hatade V för det, vi ansåg att just deras förslag var orealistiskt. En viss skillnad.
Visa på X →Starmers socialdemokratiska parti i Storbritannien har fullkomligt imploderat i de regionala och kommunala valen. Ofta överdriver man när man använder ordet imploderat, men inte denna gång. Partiet har IMPLODERAT! Man kan inte föra en immigrationspolitik mot folkets vilja hur länge som helst. Till slut får man då en snyting, och det här mina vänner, är egentligen ingen raketforskning.
Visa på X →@UlphWahlbom Självklart skall ingen hotas. Men hatet mot henne beror på henne själv. Hennes haveri i voteringsfrågan.
Visa på X →@BergetsKung Ja nu var ju centerpartisten minst lika delaktig i detta tjafs. Men klart, ännu ett tillfälle att sätta bilden av SD, och den missar man inte såklart.
Visa på X →@utforska96 Jag och Reslow var närmast av alla. Övriga var betydligt längre bort. Lite tjafs, lika mycket från båda håll. Var snarast Pasrup som gick mot Jörgen. Och ingen var närmare än undertecknad.
Visa på X →@owenil Då var vi inte med i kvittningssystemet.
Visa på X →@lenahallengren Nämen sluta! Jag var på plats. Det var lite tjafs, lika mycket från båda sidor. Dessutom skällde du ut mig när Stefan bröt mot regeln att det som händer i utskottet stannar i utskottet, tills justering. Det här tjafset har INTE justerats.
Visa på X →Det här är för det första en storm i en fingerborg. Dessutom var Niels lika mycket kålsupare som någon annan. Framför allt så bryter både Niels Paarup och andra partier hedersöverenskommelsen att det som sägs i utskottet stannar i utskottet. Ännu en bruten överenskommelse denna gång INTE av SD. https://www.expressen.se/nyheter/politik/brak-i-riksdagens-korridor-efter-mote/
Visa på X →@n_rothschild OK. Men vem bryr sig om vad dessa aktivister "kräver"? Obskyra grupper kan få för sig att alla skall cykla på enhjulingar till jobbet, men... det vore knappast någon som skulle bry sig.
Visa på X →@FourSMgolds Det här ger ju som vanligt en skev bild av verkligheten. jag och de flesta andra har alltid voterat, utom de få ggr vi varit tvångsutkvittade (typ 1 ggr per år). Så stryk det där med 349.
Visa på X →Peter Carlsson: "En konkurs hade kunnat undvikas med mer statliga pengar." Ja alla företag kan räddas med obegränsat med skattebetalarnas pengar. Carlsson kan väl satsa sina egna pengar. Han gjorde ju 200 mnkr på Northvolt. Jäkla bidragskapitalister.
Visa på X →Jättebra. regeringen levererar. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/proposition/utmonstring-av-permanent-uppehallstillstand-och_hd03262/
Visa på X →Fet här visar hur oseriösa och okunniga V är. Man kan inte göra om voteringar för att en informell överenskommelse inte följts.
Visa på X →Den här personen är alltså universitetslektor på Stockholms universitet.
Visa på X →Det här visar ju hur någonting INTE lirar i vårt rättssystem. Hur kan 34-åringen inte bli utvisad?
Visa på X →Frågan är att om det är rimligt att ta in en avdankad chefsredaktör, Mats Svegfors, och ge hom typ 10 minuters tid @svtnyheter . Han har skrivit ett brev, han står för Reinfeldts politik. M står inte längre för den politiken. Vad exakt är nyhetsvärdet?
Visa på X →@OlssonKarin Ja, men de är ju skandaliserade av er, Expressen. Lång står alltså på plats 35 regionlistan nordost. Plats 1 och 2 förväntas komma in.
Visa på X →Det här tror jag är rätt väg att gå, eller rättare sagt, jag har tyckt så efter Grönlandsintermezzot. (Eller redan innan det). https://omni.se/sd-vill-se-starkt-militart-samarbete-i-norra-europa/a/ArRww5 "Sverigedemokraterna vill att Sverige ska fördjupa det militära och civila samarbetet med de andra nordiska länderna, Tyskland, Polen, Lettland, Estland och Litauen."
Visa på X →@MartinNordin1 Ja det är ju här vi skiljer oss åt. Bra att du tog upp det. Vi anser att man skall vara hyfsat integrerad INNAN man blir medborgare, inte för att man skall integreras.
Visa på X →