Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Robert Stenkvist

Sverigedemokraterna

@robertstenkvist (X)

419

inlägg

@Nils_Littorin Ja 2026 är det två länder. Vad är det för konstigt med det? 2030 kan det vara tre länder, eller ett land, eller noll länder.

Visa på X

@RichardHerrey Nordisk arkitektur. Brutna tak, av en orsak. Vad lär de sig på arkitektutbildningarna egentligen? Ping @arkitekturminne

Visa på X

@defense_civil25 Well, if I were the prime minister of Denmark, I would try to get the whole EU to leave NATO if Greenland was invaded. Form a whole new defense alliance. And I wouldn't cry, believe me. But now I'm not the prime minister of Denmark. Lucky you.

Visa på X

@YB_Sodermalm Nä men vägunderhållet borde vara bättre Södermalm. Alltså ... skall vi undvika olyckor, personskador? I går Folkungagatan ner mot Vikingterminalen. Nerlut, blankis. Provbromsade i 5km/t, bilen fortsatte glida. Vet att det inte är ditt bord, men i alla fall.

Visa på X

@BowesChay It doesn't matter. Greenland belongs to Denmark and the Nordic countries. Why don't you investigate how the indigenous people were treated in North America? Then maybe you'll come to the conclusion that the entire United States belongs to the indigenous people?

Visa på X

"Hans fråga är varför kulturen – och kulturpolitiken – som en gång var en arena där större idéer om människan och det gemensamma kunde diskuteras – har så svag ställning i samtiden." Kan ju bero på att kulturen blev vänsterwoke och bara propagerade för massinvandring och höjda bidrag.

Visa på X

@unnidrougge Håller med om mycket hon säger, men Sverige är underbarare än Danmark i alla fall.

Visa på X

@gustafgothberg Nej. Det skall vi inte. Vi gör enbart skada. Låt det venezuelanska folket bestämma sin framtid själva.

Visa på X

Det finns mänskligt orsakade klimatförändringar, främst genom utsläpp av koldioxid (som ursprungligen kommer från luften). Det finns naturliga orsaker till klimatförändringar (som vi knappt talar om i dag). På sikt är de naturliga orsakerna mycket starkare än den mänskliga påverkan.

Visa på X

@martenschultz Nä men du sätter fingret på en viktig punkt här. Namnlagen bör ändras. Man skall inte kunna byta namn som man byter kallingar. Självklart utnyttjas vår nyliberala namnlag av kriminella, det skulle vara tjänstefel från dem om de INTE gjorde det.

Visa på X

@JohannesKlenell Men... det är ju inte kyrkan som betalar för migrationen, det är ju alla andra skattebetalare. Vi svenskar har en plats på jorden som är vårt hemland, Sverige. Kyrkan vill beröva oss den rätten. Hur snällt är det?

Visa på X

@MartinAagaard Och för vissa mediehjärnor. En kvinnlig polis på SVT försökte göra detta till ”mäns våld mot kvinnor”. Enormt opassande när det gäller en psykotisk mördare av detta snitt.

Visa på X

@ROGSAHL "Det är oklart vad demonstrationen handlar om." Men snälla, de har delat ut flygblad! Hur kan det vara oklart? Alltså inte något til höger.

Visa på X

@helena_isabell Det är alltså undersköterskor vi pratar om. De är säkert rekorderliga människor, men det står inget om varför de utvisas. Förmodligen det vansinniga spårbytet. En regel som aldrig borde införts. Antingen kommer du som arbetskraftsinvandrare, eller söker asyl, inte både ock.

Visa på X

@magdandersson Politiker skall stifta relevanta lagar och bygga upp polis och andra samhällsinstitutioner så samhället fungerar så bra som möjligt. Vad vi känner kan vi ta med familjen eller vänner.

Visa på X

@RichardHerrey Vet inte. Antagligen vill hon synas, tjäna pengar och göra karriär. Hon är ju inte helt ensam om det. I övrigt en massa babbel om palestinska barn. Vet inte om det överhuvudtaget är relevant i sammanhanget. Det som är relevant är att hon hör till det kulturella innegänget.

Visa på X

Men… enligt uppgifter har påven transporterat flyktingar från Syrien. Inget fel i det kanske. Men så läser vi att Vatikanstaten, påvens hemland, har noll flyktingar. Här någonstans går ändå gränsen. Vart tog dessa flyktingar vägen? Påven kan transportera hur många flyktingar han vill till Vatikanstaten, men inte till andra länder.

Visa på X

Påven i Vatikanstaten har tydligen hjälpt flyktingar från Syrien. Ändå har Vatikanstaten noll flyktingar. Så underligt! Vart har de tagit vägen? Alltså, jag köper inte ert smetiga hycklande icke-kristna låtsasbudskap. Jamen vi är såå goooda, men NI betalar.

Visa på X