@Bongoberra @MorKarins Så kan det gå. De måste ha någon som leder dem med förstånd.
Visa på X →419
inlägg
@Bongoberra @MorKarins Tyvärr är det högst osäkert om revolutionen kommer lyckas. Man måste ha ledning och vapen. Hoppas jag har fel.
Visa på X →@margotwallstrom Vi hade världens bästa, stabilaste renaste energimix. NI förstörde den genom att lyssna miljöpartistiska "experter" med skägg och grön friluftsjacka. Det räcker nu, DET RÄCKER NU!
Visa på X →@YB_Sodermalm Slarvigt hur som. Halv stång innebär väl två tredjedelars hissning?
Visa på X →@OmarMakram Vi skall vara beredda att slåss till sista andetaget mot Ryssland, för att försvara vårt territorium. Innebär ju inte att vi skall ge bort samma territorium till USA. Logiken?
Visa på X →@gunnarssonhanna 🙄
Visa på X →@GostaHulten Om de är anonyma, hur vet du att de är SD-troll?
Visa på X →Min lojalitet. 1. Sverige 2. Norden (även om man ofta blir pissed på både Danmark och Norge). 3. Europa (även om man ofta blir pissed på både Tyskland, Franrike och EU). 4. Västliga hemisfären. (här blir man ju ständigt pissed, men ändå). 5. Övriga världen. Har noterat att många som kallar sig höger eller t.o.m. konservativa har en annan prioritering.
Visa på X →@FranssonJosef @avPublicService @beckmansasikter @sverigesradio I min ålder är man glad att man kan skita på daglig basis.
Visa på X →@avPublicService @beckmansasikter @sverigesradio Men för helvete!
Visa på X →Det är ju en himla otur att Danmark valde F35 framför Gripen E. ChattGTP. Och hur känns detta val i dag Finland och Norge? Enligt samma GTP är en intervention högst osannolik. Jag är inte lika övertygad.

Nämen. Snarast du som spelar Putin i händerna. Europa kan stå emot Ryssland på egen hand. Räkna ihop de militära resurserna. Du sår tvivel och undergräver självförtroendet, inser du det? Skall Danmark samsas med USA i Nato om de annekterat huvuddelen av territoriet? Det här ger uttrycket ”leva med sin förövare” en helt ny dimension.
Visa på X →@RonieBerggren Vilken strategi?
Visa på X →@ChangFrick @steedpap Nä, det var det ju inte, tvärtom betraktades kommunister i klass med judar. Men de använde "arbetarparti" dels för att det var ett modeord på den tiden, dels för att locka bred väljarbas (se Reinfeldt). https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationalsocialistiska_tyska_arbetarepartiet
Visa på X →@JohanIngero Europa har faktiskt slagläge. USA har problem i Latinamerika, Kina, och Bricksländerna. Indien har de ju också tjafsat med. Inte ens USA kan stå helt ensamma i världen. Hur svårt är det att fatta detta?
Visa på X →@SWI_ANDERS Jo jag anser att woke och invandring är stora problem, som hänger tätt samman med den "efterblivenheten" du pratar om.
Visa på X →Grönland skall alltid tillhöra Danmark och Norden "Man kan mycket väl hylla Trumps anti-wokepolitik, och samtidigt kraftfullt sätta ner foten mot rena hot mot den egna intressesfären. Är man svensk så måste alltid svenska intressen komma först, därefter nordiska intressen." https://stenkvist.wordpress.com/2026/01/08/gronland-skall-alltid-tillhora-danmark-och-norden/
Visa på X →@kvartalet Ja, hon var väl snarare ett woke-troll. Men vad vet vi?
Visa på X →Nä men nu är du ute och cyklar. Europa måste bli tuffare. Trump har en taktik, där skrämsel ingår. Syna korten och visa musklerna. Visa aldrig, ALDRIG rädsla och eftergivenhet, inte när du har muskler. Varför skall man göra det? Europa har alldeles för länge varit mjuka, woke. Dags för paradigmskifte, och blir det ett sådant har det hela varit av godo.
Visa på X →@a_walle Ja jag har tagit bort @FirstAidKitBand från alla mina spellistor, byter kanal när jag hör dem och t.ex. @Pink på bilradion. Vi vet vad kulturetablissemanget tycker. Mer invandring, mer bidrag och mer kulturbidrag som betalas av snickare och lastbilsförare. Mer latte till folket!
Visa på X →@DickErixon @MorKarins Det innebär ju inte att vi skall applådera att USA annekterar Grönland. En sådan händelse innebär i sig en förändring i säkerhetspolitiken i hela västvärlden.
Visa på X →Har märkt det gång på gång. Kommer med bil i innerstan. Folk går extra långsamt över övergångsställena, medan de ibland kastar en ilsken blick på mig som förare. Ute i länet skyndar sig fotgängarna över, vinkar tack för att man stannar. Vad är det för fel på stadarna?
Visa på X →Finns ju problem med begreppet "höger". Ayn Rand-liberalister kallas ju "höger". Jag delar i princip inte åsikt i en enda fråga med dessa. Sedan finns det ju dem som gillar amerikanska flaggan och cowboyhattar, tycker det är ballt. Dem kan vi lämna därhän. Förresten detsamma gäller Timbro-högern, de vill ju bara sälja så mycket alkohol som möjligt.
Visa på X →@GBNEWS Bullshit! There are big cities in the US that are rusting away where people live in shacks and make a living selling drugs. There is money to be invested there if you have the resources.
Visa på X →@TaraBull What nonsense! Greenland has never said "sure". And if they did. Does the same principle apply if Alaska says "sure" to Russia?
Visa på X →