Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Rebecka Le Moine

Miljöpartiet

@Rebeckalemoine (X)

400

inlägg

@margotwallstrom @NegraE Bra Margot! 👏 Ålen är globalt utrotningshotad! Sen 1950 finns bara 1-5 % av alla ålar kvar 💔

Visa på X

@NegraE Jag har ätit när jag var liten, tyckte det var gott. Men att äta akut utrotningshotade arter faller mig inte i smaken...

Visa på X

@sveaskog Vill ni så kan ni, men ni ignorerar fullständigt våra demokratiskt fattade miljömål. Istället vill ni imponera genom att leverera era miljarder till stadskassan, till vilket pris som helst. Ni skämmer ut era ägare: svenska folket. Dra tillbaks avverkningarna.

Visa på X

@sveaskog Osmakligt av ett statligt bolag att ljuga på twitter. Ni vet att jag har stått i era naturskogar, både före och efter kalavverkning. Skärp er!

Visa på X

På vilket sätt jobbar ni med hållbarhet, @sveaskog? Att avverka 2000 hektar naturskogar och tillintetgöra samernas renbetesmarker i Maskaure?! Dra tillbaks avverkningarna och skärp er!

Visa på X

Otroligt! Ca 30 länder har vidtagit åtgärder av olika typer av #basinkomst, och igår beslutade USA om en engångsutbetalning till alla medborgare! #basicincome #medborgarlön

Visa på X

I en kris behövs solidaritet, inte miljardutdelning till aktieägare! Bra @karolinaskog 👏👇

Visa på X

@fysiker1 @PVandpunkt Ja, @Feministerna och @PVandpunkt har båda föreslagit basinkomst! Jag är också för idén och fick igenom en motion på senaste mp-kongressen att basinkomst ska utredas.

Visa på X

I dessa kristider är solidaritet viktigare än någonsin, och då måste vi hitta åtgärder som når de allra mest utsatta, oavsett bransch eller anställningsform. Helikopterpengar från riksbanken direkt till medborgare skulle vara ett sånt sätt. #medborgarlön #basinkomst

Visa på X

@AhlstedtMattias @energilasse @LarsPersson10 @naturvardsverk @WWFSverige @naturskyddsf HELT rimligt att inte bedriva jakt i skyddade områden, om det inte är typ skyddsjakt!

Visa på X

Tack till alla som medverkade i vårt seminarium! Utbud, kunskap och engagemanget för växtbaserad kost ökar snabbt 🌱

Visa på X

Fel att vända på bevisbördan. Att skjuta blir normen, att låta djuren leva kräver stark motivering. Så cyniskt och fel. Alla arter har rätt till sin egen existens!

Visa på X

@HultbergJohan Licensjakt på lodjur är troféjakt. Kan inte motiveras på annat sätt. Och det är en skam för Sverige, som vi låter fortgå samtidigt som vi fördömer jakt på tigrar i Asien...

Visa på X

@HultbergJohan Tycker du att ”hållbar förvaltning” är att skjuta en tiondel av en rödlistad population?

Visa på X

Skogsbruket har förlorat 16 000 jobb sen 1976. Inte pga nån ”död hand” som var lagts över landskapet, utan snarare ett mer ”effektivt” skogsbruk. Dags att satsa på naturturism!

Visa på X

Ja, artikeln var gammal, läget är än värre idag. 108 lodjur ska skjutas, och det handlar fortfarande om troféjakt.

Visa på X

Bra. Kan inte förstå att @sveaskog, som förvaltar folkets skogar, ens kan komma på tanken! 2-0 till skogens konung.

Visa på X