@mk19942 Finns inget bevisnpå absolut frikoppling i tillräcklig skala. I morgon hålls ett webbinarium om just tillväxtkritik för den som är intresserad: https://facebook.com/events/s/webbinarium-om-tillvaxtkritik/218106402939030/?ti=ia
Visa på X →400
inlägg
@ceciliawinter @LorentzTovatt Det skulle jag aldrig glömma bort, och det står i artikeln om potentialen i att fridlysa våra sista ur- och naturskogar! 😊💚
Visa på X →Skriver med @LorentzTovatt om naturbaserade klimatlösningar. Att låta naturen få tillbaks sin förmåga och kapacitet är en riktigt win-win-win lösning för biologisk mångfald, klimat och människa! #naturpolitik #klimatpolitik #biomf
Visa på X →Igår pratade jag om trakthyggesbrukets negativa påverkan på den biologiska mångfalden, o idag kom den nya rödlistan.Läget fortsätter att försämras, listan fortsätter att växa. Främst pga avverkning & igenväxning.Ett skifte mot hyggesfritt skogsbruk behövs. https://sverigesradio.se/artikel/7456889
Visa på X →Nästa tisdag, 28/4 kl 14-15, hålls ett möte om #tillväxtkritik, där det här kompetenta gänget föreläser: - Timothee Parrique - @gudschy - @AndersWijkman - Hannes Anagrius Facebook-event: https://facebook.com/events/s/webbinarium-om-tillvaxtkritik/218106402939030/?ti=ia Länk till mötet: https://zoom.us/j/97929425180 Varmt välkomna!

@JohanEhrenberg @Flamman_ Yes! Nästa webbinarium kommer att handla om sociala företag och arbetskooperativ, kanske är av intresse? https://facebook.com/events/s/webbinarium-om-sociala-foretag/2934846923273184/?ti=icl
Visa på X →Här finns FB-eventet med mer info: https://facebook.com/events/s/webbinarium-om-sociala-foretag/2934846923273184/?ti=icl Och här är zoom-länken som en kan ansluta till: https://zoom.us/j/93166567931
Visa på X →På måndag ska vi fokusera på #socialaföretag & #kooperativ! Välkomna att lyssna kl 14-15 till: -Bo Rothstein, Professor i statsvetenskap -@gordonhahn, Ordförande @Coompanion -Gustaf Arrhenius, Professor i praktisk filosofi -@snachekw, Doktor i Bolagsstyrning Vi ses på zoom!

Förra veckan arrangerade jag första webbinariet i min serie som ska handla om hur vi kan bygga upp ett bättre samhälle bortom coronakrisen. Temat var #basinkomst, och @Flamman_ var en av de som lyssnade till bland annat Guy Standing som föreläste. http://flamman.se/a/guy-standing-en-fruktansvard-mojlighet #UBI
Visa på X →Underbart att se skiftet i svenskt skogsbruk. Äntligen! #hyggesfritt #skogspolitik #naturpolitik
Visa på X →Missa inte nästa del av mitt webbinarium: Bortom Coronakrisen, hur bygger vi ett bättre samhälle? Det kommer handla om djurhållning och pandemier! 14/4, kl 10-11.

Här finns länken för att se webinarier i efterhand/Here is the link to the recorded webinar: https://zoom.us/rec/share/w-tTfrbe0npLXNb_2UvNfbUbRIGmeaa8hCAa8vtbxE79SrpFpwdoredSNltaTsFC
Visa på X →Ok så hur funkar detta #MyLifeInPictures grejen @energilasse? Räcker det med en bild på mitt stökiga *beeep*?

Ikväll kl 18-19 börjar min webinariumserie "Bortom Coronakrisen -Hur bygger vi ett bättre samhälle?". Först ut är #basinkomst som samtalsämne, där Guy Standing, Lena Stark, Hannah Lemoine och Lennart Fernström ska tala. Vi ses online! https://www.facebook.com/events/2748560028725234/ #medborgarlön #UBI
Visa på X →Livets rikedom forsätter försvinna och byts ut till monetära värden i rasande takt. Industrialiseringen av naturen har konsekvenser. När ska vi inse att ekologi ÄR primärekonomi?Den ohämmade kapitalismen håller på att kväva planeten, lik all cancer som så småningom dödar sin värd
Visa på X →@CarlSchlyter Så fint!
Visa på X →@holmjens Bra fråga. Basinkomst som hör att vi klarar av våra grundbehov (mat, hyra plus lite till), så att vi inte låste producera och konsumera för att överleva?
Visa på X →@RonnyFredrik @Natursidan Tack 🙏
Visa på X →@EmilNilsson Argumenten tryter väl annars... :/
Visa på X →@knastergast Jag vet inte :( kanske för att vi uppfostras med myter som förbli oemotsagda, om hur farlig och ondskefull vargen är?
Visa på X →Möte med nordiska rådet och hållbarhetsgruppen! 👇 Tyvärr var jag den enda som röstade emot motionen om gemensam vargförvaltning med påståenden om att vi redan ”med god marginal passerat den biologiska gränsen för långsiktig överlevnad” för varg, vilket inte stämmer.
Visa på X →#basinkomst
Visa på X →@sveaskog @Skogsstyrelsen Ja det råder det inga tvivel om. Jag som naturvårssbiolog har ju jobbat med naturvärdesinventeringar inför miljöprövningar, ni hade aldrig fått ok. Men så länge ni inte ”får” (vill) skydda mer än 10 % så avverkar ni skogar med höga naturvärden så fort kunskap om det tillkommer.
Visa på X →@wennefors @NegraE Samma här!
Visa på X →@NegraE @The0ne0n0ne MYCKET bra fråga! 👆Hur kan det vara lagligt att jaga eller fiska hotade arter i Sverige? Som lodjursjakten. 108 rödlistade lodjur har fått skjutas i ren troféjakt under mars 💔
Visa på X →